Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Toyota Corolla 2006 - Rar lyd når jeg bremser


Anbefalte innlegg

Kjørte bortover veien idag på vei til skolen, kom ikke i så stor fart max 60. så måtte jeg tråkke litt hardt på bremsen, plutselig hørtes det ut som jeg punkterte på venstre framhjul. det kom ett smell. Men ser at det ikke er noe galt med dekket. det har ikke punkterte ellernoe. men så prøvde jeg å kjøre litt framover halvtime etterpå. tråkket på bremsen og det lagde samme lyd. lyden er ganske stygg. noen som har noen tanker rundt dette?

 

Kjører en toyota corolla 2006 modell.

Endret av Joachiru
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være hakk/sprekk/kast i bremseskiva og/eller (skjevt) slitt bremsekloss. Eller noe som ligger et sted det ikke skal ligge og tar borti. Jeg ville absolutt ikke ha kjørt med det før noen har plukket det fra hverandre og sett på det.

 

EDIT: det kan også være en foring eller et stag i hjulopphenget som er så slitt at det smeller når det flytter seg ved kraftig bremsing, men det TROR jeg du hadde merket på andre måter. Få heiset opp bilen og sett på det, i alle fall.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Kan være hakk/sprekk/kast i bremseskiva og/eller (skjevt) slitt bremsekloss. Eller noe som ligger et sted det ikke skal ligge og tar borti. Jeg ville absolutt ikke ha kjørt med det før noen har plukket det fra hverandre og sett på det.

 

EDIT: det kan også være en foring eller et stag i hjulopphenget som er så slitt at det smeller når det flytter seg ved kraftig bremsing, men det TROR jeg du hadde merket på andre måter. Få heiset opp bilen og sett på det, i alle fall.

Takk for svar. jeg har heist den opp nå og klarte ikke å få av hjulet i det hele tatt. det sitter bom fast. har smurt den litt nå å skal la den stå litt så ser jeg. Men jeg tok et titt inni, da så det ut som det var helt slitt ned, at det ikke var noe igjen av skiva eller klossen. Men jeg får ikke det til å stemme heller, pga jeg har ikke hørt noe piping eller noe form for lyd den siste tiden. det bare plutselig smalt istad..

Lenke til kommentar

Ta et reservehjul/sommerhjul e.l. og bruk til å slå løs rundt kanten av hjulet som sitter fast. Pleier å løsne da.

Har bare en jekk, men blir fort så dyrt å ta den inn på toyota, er det styr å skifte klosser og skiver selv? eller det det helst noe man bør gjøre hos en forhandler? eventuelt veldig dyrt? nå vet ikke jeg helt hva som er galt, men regner med at det er skiva eller klossen som er gått.

Lenke til kommentar

Litt sparking er heller ikke å forakte. Så lenge bilen ikke kun står på en jekk, da...

Har bare en jekk, men blir fort så dyrt å ta den inn på toyota, er det styr å skifte klosser og skiver selv? eller det det helst noe man bør gjøre hos en forhandler? eventuelt veldig dyrt? nå vet ikke jeg helt hva som er galt, men regner med at det er skiva eller klossen som er gått.

Lenke til kommentar

Ja, du kan regne med så mye. Det kan være kaliperen som henger eller lekker, det kan være et løst bremseskjold, og det kan være noe som ikke har noe med bremsene å gjøre i det hele tatt.

 

Hvis du bare har en jekk er dette egentlig ikke en jobb du bør begi deg ut på selv. Har du ikke noen skru-venner? :p

Lenke til kommentar

Ja, du kan regne med så mye. Det kan være kaliperen som henger eller lekker, det kan være et løst bremseskjold, og det kan være noe som ikke har noe med bremsene å gjøre i det hele tatt.

 

Hvis du bare har en jekk er dette egentlig ikke en jobb du bør begi deg ut på selv. Har du ikke noen skru-venner? :p

Har jo egentlig det, men jeg har stuck i Førde der jeg studerer. blir litt vanskelig. hadde jeg bare fått bilen hjem så har jeg en farfar som er bilmekaniker, men er så langt unna. Må kanskje få av hjulet så jeg kan se hva det er. Skal prøve å få tatt ett bilde hvis jeg får av hjulet, så kan jeg vise deg.

Lenke til kommentar

 

Ja, du kan regne med så mye. Det kan være kaliperen som henger eller lekker, det kan være et løst bremseskjold, og det kan være noe som ikke har noe med bremsene å gjøre i det hele tatt.

 

Hvis du bare har en jekk er dette egentlig ikke en jobb du bør begi deg ut på selv. Har du ikke noen skru-venner? :p

Har jo egentlig det, men jeg har stuck i Førde der jeg studerer. blir litt vanskelig. hadde jeg bare fått bilen hjem så har jeg en farfar som er bilmekaniker, men er så langt unna. Må kanskje få av hjulet så jeg kan se hva det er. Skal prøve å få tatt ett bilde hvis jeg får av hjulet, så kan jeg vise deg.

 

en vet du rundt noe med priser? har en som kan litt, men det er vell ikke allverden å skifte klosser selv? kjøpe på biltema bare

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...