Gå til innhold

Problemer med Internett eller nettleser?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har hatt litt problemer i det siste med nettlesere jeg bruker. Bruker aller mest Google Chrome.. problemet er at sidene jeg er innom som TV2 og VG osv står å jobber og laster lenge etter at jeg har kommet inn.. Jeg får opp bilder kun øverst på sidene, nederst er bare hvite ruter.. Og på TV2 sine sider får jeg ikke sett videoer i artikler osv. dette gjelder spesielt TV2 sine sider.

 

 

og jeg får itillegg opp masse popops av annonser osv. og det er et sånt grønt ikon overalt i artiklene og på sidene.

 

Jeg har nettopp prøvd å installere flash player på nytt uten at det hjalp noe særlig.

 

denne siden for eksempel står å laster hele tida.. og sidene reagerer ingenting når jeg trykker på videoklipp osv på TV2 for eksempel..

 

Det var ikke sånn tidligere.. det gikk kjapt og uten problemer.. Nå dukker det stadig opp sånne spørreundersøkelser osv.. Er ikke interessert i det..

 

 

Noen som har erfaring med dette her? Hva er feil og hva kan jeg gjøre for å få dette vekk og kunne få se videoklipp for eksempel? Jeg trur ikke det har noe med Internetthastigheten eller Internettlinja å gjøre egentlig..

 

Har ikke prøvd å installere Chrome på nytt enda..

 

Håper på svar, takknemlig for svar :)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres veldig ut som om du har fått adware (virus som spammer deg med reklame, kort fortalt). Kjør en skann med et antivirus program (bitdefender, avast) og et anti-malware program (Malwarebytes anti-malware).

 

Du kan også installere chrome på nytt, bare for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar

Da har jeg installert Bitdefender og tatt en skann med denne og denne sier: "Your system is Clean"

 

Kan prøve Avast også!

 

Benzern; Prøv ditt forslag nå, har prøvd Bitdefender akkurat uten hell. kan prøve avast til sist.. om ikke dette hjelper.

Endret av gta3-kongen
Lenke til kommentar

Hold deg til ett virusprogram, du. Installer og kjør Malwarebytes Antimalware og ta en runde med CCleaner.

 

Sånn at det er sagt, så må du aldri ha mer enn et antivirus-program (typ BitDefender, Avast, Avira, AVG, osv) på pcen din! Det er som om 4 sjåfører som ikke kan kommunisere med hverandre skal kjøre samme bilen. Det går lukt til fandens bakgård.

Lenke til kommentar

Okei avinstallerer nå reimage.. det var en Malware scan som Benzern sa.. da har jeg nå kun Bitdefender installert.

Reimage avinstalleres men fjernes ikke fra listen over installerte program i kontrolpanel.

Nei jeg vet jeg må bare ha et program av gangen..

 

Nawfis: Hva heter programmet jeg skal laste ned?

Lenke til kommentar

Litt grunnleggende:

 

Et antivirusprogram er et program som ligger i bakgrunnen og sikrer deg mot virus på et daglig basis. Tenk på det som ABS eller servo-styring i en bil, funksjonen ser veldig passiv ut, men den merkes når det trengs.

Gode antivirus:

  • BitDefender
  • Avast

 

Et antimalwareprogram er et program som du selv må kjøre med jevne mellomrom. Dette leter etter kjent malware og fjerner disse. Tenk på det som spylevæske, vindusvisker, langlys, osv. Aktive tiltak som føreren i en bil selv må anvende.

Gode antimalwareprogram:

  • Malwarebytes Anti-malware
  • CCleaner (teknisk sett ikke antimalware, men innafor kategorien støttesystem)

 

Så velg deg et passivt system som ligger i bakgrunnen, og ha noen aktive støttesystem som du bruker med jevne mellomrom.

 

Det KjeLL// mener, er at feilen mest sannsynlig ligger som et tillegg/utvidelse/extension i nettleseren din. Hvis du kopier det han skrev, og åpner en ny fane i chrome og limer inn det. På den sida du da kommer til, så skal du fjerne alt ser mistenksomt ut.

Lenke til kommentar

resultatet fra Malware skanninga?

Mr D: jeg trur jeg bare måtte restarte PCen.. gjorde det og virker som den er borte fra avinstaller program nå :)

 

Ja.

 

Følg lenken til Mr D mens du er i gang og gjør det som står der. Det kan løse mye.

Endret av Nawfiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...