Gå til innhold

Problemer med Internett eller nettleser?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var AdwCleaner installert og en skann tatt og PC restarta..

 

Trur den fant to filer, det var en annen fil, inkludert Reimage.

 

Her er rapporten :)

 

Nettet virker mye raskere nå etter at jeg gjennomførte denne skanningen med AdwCleaner

 

Nå får jeg opp alle bilder på TV2 sine sider men den reagerer fortsatt ikke på videoklipp her..

På VG kommer kun bilder opp på toppen og ikke lenger ned på siden..

 

De grønne ikonene og annonsene virker faktisk å være borte..

 

Jeg har hatt Google Chrome installert siden 2012..

post-24415-0-13031400-1426448123_thumb.png

Endret av gta3-kongen
Lenke til kommentar

okei.. ja det var en del :p jeg får installere nettleseren på nytt etterpå å se da.. Jeg får ikke opp alle bilder når jeg laster siden VG men kan se videoer og alt der for det og på TV2 får jeg kun ikke sett videoer fortsatt.. men det ordner seg sikkert når jeg reinstallerer Chrome antakeligvis..

 

Har et program på pcen som kalles uTorrent 3,0 som jeg brukte litt før men har ikke brukt det nå på flere år.. burde kanskje fjerne det..

 

Men nå har jeg jo ingen antivirus på PCen da.. fjerna jo disse for å installere de andre hjelpeprogrammene.. Jeg prøver å reinstallere Chrome etterpå og installer Avast som Antivirus :) blir bra trur jeg.. sier fra her åssen det går! Tusen tusen takk for all hjelp.. hvis det dukker opp noe mer etterpå, sier jeg bare fra her.

Lenke til kommentar

Du tar rett og slett og avinstallerer nettleseren din, og laster ned på nytt. Er sikkert mye "addons" og cookies der, som henviser deg ril annonser og lignende.

 

Etter en komplett scan med malwarebytes, kan du legge de i karantene og slette de. Etter en reboot av maskinen skal de du har fått opp være borte. Etter du har gjort det , kjør Ccleaner for å fjerne all historikk og cookies .

 

Se om det blir noen forbedringer da:)

Endret av Benzern
Lenke til kommentar

Du trenger IKKE og fjerne antivirusprogram ( avast, norton, bitdefender) når du bruker CCleaner eller malwarebytes. De kan du bruke av og til med jevne mellomrom i tilegg til antivirusprogrammet.

 

Om jeg var i din situasjon nå, ville jeg rett og slett formatert pcen og reinstallert windows på nytt for å vær sikker på at alt dritt er borte.. Begynne på en ny start skader ikke:)

Lenke til kommentar

Kjell? Hva er chrome://extensions/ ?

 

Jeg har Google Chrome på norsk :p

 

Jeg har ingen utropstegn på min nettverkstilkobling, den funker fint her?

jeg regner med at du kommer til samme chrome siden. men jeg får ikke testet det siden min chrome nekter å bytte språk.

 

edit:

om du ser på ditt siste postet skjermdump har du det.

 

edit2

det er uansett ikke dumt å bruke open-dns

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Nå har jeg kun Avast som antivirus og Malwarebytes Anti-Malware installert her.

 

Kjell: Jeg får ikke opp noe på den linken du sendte uansett.. Nettverket fungerer veldig fint her.

 

Formatere ja det har jeg ikke gjort på flere år nå.. Jeg har mye forskjellig inne på PCen her.. Systemdisken som er en SSD-disk på 128 GB, har jeg 5,46 GB igjen.. Pluss to andre eldre disker på partisjon D og G. der har jeg 465 GB ledig og 279 GB ledig og jeg har begynt å lagre ting på partisjon D.. Jeg skal fjerne mye på systemdisken manuelt etterhvert.. slette det.. mye bilder å filer å sånt som jeg har hatt liggende i flere år..

 

 

Nå skal jeg først prøve å avinstallere Chrome, lasta ned nyeste Chrome i går.. håper bare ikke favoritter blir fjerna :p så skal jeg fjerne litt filer manuelt på systemdisken når jeg får tid til det. skal tenke over en formatering senere. Har jo mye plass på de andre partisjonene.. Tok en komplett skann med Malwarebytes Anti-Malware igår og alt så bra ut..

 

CCleaner er et eget program, det eller?

Lenke til kommentar

CCleaner er et eget program. Det brukes for å styre hvilke programmer som kjøres ved oppstart, fjerning av midlertidige filer (nettleserhistorikk, søppelkurv-innhold, cookies, osv) og den har en hel del nyttige funksjoner. hjemmeside: https://www.piriform.com/ccleaner

 

Et godt tips når det gjelder bruk av SSD er at du kun har essensielle programmer installert (nettleser, mediaspiller, operativsystem, andre program du bruker daglig) på den. Bilder, dokumenter, filmer, musikk, osv, burde du lagre på en vanlig harddisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...