Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns det der litt neppert med plass. Jeg har som regel at jeg alltid kjører aktiv kjøling på forsterkere i stereobenk, altså en vifte som flytter litt på luften. De fleste forsterkere baserer seg på at den varme luften beveger seg opp pga konveksjon, men når det er så lite plass rundt den så hindrer man gjerne denne effekten.

Lenke til kommentar

takk for svar :)

ja, jeg tror det er ganske nøyaktig 1 cm :p var null problem der jeg hadde receiveren før for der kunne jeg justere høyden på hyllene, men det er litt vanskelig her :glare: men har spilt høyt med noen store høyttalere i hele dag for å teste, og steketermometer jeg stakk inn i sprekken har vist 50 grader en stund nå :grin2: det skal den vell tåle?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Syns det der litt neppert med plass. Jeg har som regel at jeg alltid kjører aktiv kjøling på forsterkere i stereobenk, altså en vifte som flytter litt på luften. De fleste forsterkere baserer seg på at den varme luften beveger seg opp pga konveksjon, men når det er så lite plass rundt den så hindrer man gjerne denne effekten. 

 

Aktiv kjøling er nok beste løsning her ja, det gjør underverker.

En stillegående PC-vifte som blåser bakfra og ut foran vil gjøre susen.

 

Det er billigere enn ny forsterker. Det finnes skikklige receivere fra Marantz som bygger mindre i høyden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...