Gå til innhold

Kjøpe PC fra UK for ca. 20 000 - 25 000kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøper nesten bare Komplett, og kommer billigere ut enn med andre butikker. Stikkordet er: Tilbud.

Med litt tålmodighet og planlegging så har jeg spart nesten 4000kr på den siste PCen min til 9k. Kjøpte delene i en periode på 1 måned.

 

Heldigvis aldri hatt behov for RMA enda :p

Endret av Winnetou2012
Lenke til kommentar

Jeg kjøper nesten bare Komplett, og kommer billigere ut enn med andre butikker. Stikkordet er: Tilbud.

Med litt tålmodighet og planlegging så har jeg spart nesten 4000kr på den siste PCen min til 9k. Kjøpte delene i en periode på 1 måned.

 

Heldigvis aldri hatt behov for RMA enda :p

Rma ja, har rma`et et 780 Classy som tok fyr, et HK som ble drept av chiefaenskapen (samme som drepte 780 Cl) og et 980 G1 (Ble ikke godtatt dog)

Lenke til kommentar

Burde strengt tatt brukt RMA på CM 690 kabinettet mitt, fulgte ikke med halvparten av skruene engang og HDD Cages fra fraværende. (kjøpte den dog på tilbud for 100kr)

Drepte jo nesten HKet mitt ettersom jeg i siste liten mens jeg skrudde det på plass merket at HKet ville knekke hvis jeg skrudde det helt inn.

Nå har det gått litt over 1 år, niks problemer. Da orker jeg ikke å slite rundt med det. (er noe herk med et stort kabinett)

 

Noen tilbakemeldinger på ideen min på forrige side?

X99 er vel det man går for i denne prisklassen?

Lenke til kommentar

Burde strengt tatt brukt RMA på CM 690 kabinettet mitt, fulgte ikke med halvparten av skruene engang og HDD Cages fra fraværende. (kjøpte den dog på tilbud for 100kr)

Drepte jo nesten HKet mitt ettersom jeg i siste liten mens jeg skrudde det på plass merket at HKet ville knekke hvis jeg skrudde det helt inn.

Nå har det gått litt over 1 år, niks problemer. Da orker jeg ikke å slite rundt med det. (er noe herk med et stort kabinett)

 

Noen tilbakemeldinger på ideen min på forrige side?

X99 er vel det man går for i denne prisklassen?

X99 er selvsagt hva man ville gått for, Er ikke så mye dyerere heller.

 

50% flere kjerner som klokker bedre og DDR4 samt da muligheten for 3 way sli for selv den billigste cpu`en.

Lenke til kommentar

Kjøpe non OEM windows 8.1 til 50Kr mer, Blå kabler på psu, gul psu, grønne skjermkort og gult hk, brun kjøper.. ikke akkurat color match^^

 

Spec messig så ser det fint ut.

 

Ville personlig gå for 1 980, og kjøpe enda et brukt frem i tid. kjøpte mitt andre kort for 4000Kr, noe som er en grei pris! :)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Siste har du nok rett i.

Fargene så jeg ikke noe særlig på, godt poeng :tease:

Blå kabler?

PSU klistrelappen kan man vel ta av? Da blir den svart.

På min EVGA Supernova 750 g2 er det svarte kabler, er de blå her?

 

Du ser på feil liste vil jeg tro, jeg har ikke Windows lisens med på min :p

Her er min: http://www.prisjakt.no/list.php?l=164560&view=l

Endret av Winnetou2012
Lenke til kommentar

Tåpelig å bygge selv om man ikke er pc-kyndig. Da sitter du med skjegget i postkassa med engang noe går galt i forbindelse med bygging eller senere. Og man har heller ingen garanti på selve pcen, men enkeltdelene. Så du er selv ansvarlig for å feilsøke om pcen skulle gå i surr i løpet av 5 år. Nei, bruk den skarve tusingen det koster ekstra for å få komplett til å bygge den.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Bygging av PC er lett. Som 12 åring klarte jeg det uten noen problemer...

 

OG man slipper å sende inn PCen til Komplett hver gang det er noe galt, bare for å beholde garantien. Jeg hadde bygget, selv hvis det hadde vært 10% billigere ferdigbygget ;)

Forresten, hvor har du det fra at det koster 1000kr å få den bygget av Komplett, det er nok tydelig mer :hmm:

 

 

Kanskje ferdigbygget ikke er så dumt, Komplett har 3000kr tilbud på Komplett Gamer Premium i60

Med noen forandringer får du er ferdigbygget pc til en spiselig god pris ;)

Endret av Winnetou2012
Lenke til kommentar

Ja, men feilsøking er ikke det.

 

Du forveksler nok komplett med dell her. Man kan fint åpne dekselet på en komplettbygd pc uten å miste garantien.

 

Min ferdigbygde pc på komplett kostet meg ingenting når jeg sammenlignet å kjøpe de samme delene på komplett løst. Men det varierer nok en del. Men for meg er tryggheten å ha garantien på hele pcen avgjørende. Selv om jeg er fullt i stand til å bygge pcen selv, så gjør jeg det heller på denne måten.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Er man så redd for å feilsøke litt så kan man vel like godt kjøpe laptop. Kjøpte selv en ferdig bygd pc av komplett for en stund tilbake men angret på flere av valgene da jeg var noob når jeg klikket villt i kjøperus :-) utrolig lett å bygge selv. YouTube er din venn ;-)

Lenke til kommentar

 

Komplett var billigere enn netonnet når vi nylig bestilte noe deler til HTPC`en ettersom komplett har gratis frakt og netonnet ikke :p

Netonnet har gratis frakt -.-

 

 

for meg har de ikke det. da har du 6-10dagers leverings tid.. og skal du "betale ved mottak" er komplett det aller beste i mine øyne.. bestille delene dine på mandag før 12, hent de dagen etter for 0kr i frakt og ikke no "post-oppkrav" gebyr tull.

 

NetonNet pris før frakt osv.. 4179kr, etter frakt osv 4308.. for de ekstra kronene der har du en CPU kjøler eller noe anna små-snaks du vill ha på komplett og forsatt ikke betale noe ekstra.. kun varene :p Men dette er mitt scenario.. ikke alle som gjør slik som meg.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Broren min vil nok ha det kraftigste mulig med en gang, han kan ikke noe om innmaten i pc-en og blir derfor skuffet hvis det ikke lever opp til forventningene hans det er vel egentlig grunnen til at jeg trenger hjelp her -_-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...