Gå til innhold

Alternativer til BW P7? Trenger bra headset (musik/film)


Anbefalte innlegg

Testet BW i butikken og syns den var suveren.
Testet både P5S2 og P7.
P5S2 hørtes nesten bedre ut. I nokre sanger, var P7 nesten for detaljert. P5 hørtes meir harmonisk ut. Men jeg trur det er vanesak. Det var berre heilt sjukt kor detaljer P7 var.
Kan ikke si jeg var noe "crazy" etter headsets/høytalere, men har alltid kjøpt de av bedre kvalitet og i øvre prisklasse. Men som sagt, aldri hørt noe slikt!


Anyway, jeg ønsker noe til film/musikk. Over ear. Eg er åpen for åpen headset også :)
Har tenkt å bruke 2500-3000kr på den, men kan gjerne bruke mindre :) Kan også bruke mer, om det skulle vere aktuelt.

Takk!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke hørt p7 selv men kjøpte b&w p3 å ble ikke veldig imponert over lyden. Jeg solgte p3ene å kjøpte audio technica ath-m50 etter å ha hørt så mye skryt av dem ,å det angrer jeg ikke et sekund på. Det er rett og slett knallgode hodetelefoner, å billige er dem også.

Lenke til kommentar

Vel, no har eg bare eid ett par med skikkelig gode studio hodetelefoner som eg kjøpte et år siden, så ta det eg sier med en klype salt...

 

Kan anbefale Beyerdynamics DT770 Pro. Eg kjøpte 32ohm versjonen som fungerte vel både på mobilen samt pc'en. Om du har forsterker tilgjengelig kan du vel gå for 80/250ohm versjonene. De er saftig gode både på lyd, komfort og grei på prisen (eg var heldig å fikk kjøpt en demo versjon på komplett for 900 spenn, men du må vel ut med 1300 på de fleste webshapper i skrivende stund)

 

Når det gjelder lyden er eg ikkje noen ekspert, men de varig forandret mitt syn på hodetelefoner og musikk, som kanskje kan bli sagt om studio hodetelefoner generelt.

 

Kabelen kan bli litt irriterende, men om man er dyktig og villig kan man erstatte alt på DT770 siden alt kan byttes ut... Eneste norske reseller av Beyerdynamics reservedeler er i Oslo, så merk deg det.

 

Etter mye om og men kjøpte eg også nettopp Marshall Major til mobilt bruk siden de er enklere å dra rundt med og tror eg blir fornøyd med de. Tenkte eg skulle gi en "honorable mention" selv om det ikkje er det du leiter etter.. Lykke til!

Lenke til kommentar

Har ikke hørt p7 selv men kjøpte b&w p3 å ble ikke veldig imponert over lyden. Jeg solgte p3ene å kjøpte audio technica ath-m50 etter å ha hørt så mye skryt av dem ,å det angrer jeg ikke et sekund på. Det er rett og slett knallgode hodetelefoner, å billige er dem også.

P3 er vel litt for "enkle". Ser etter noe skikkelig bra. Selv P5S2 måler ikke i nærheten av P7, syns jeg.

 

 

Har du sjekka ut Marshall Monitor?

Nei. Lite utvalg der jeg bor. Tenke skulle sjekke ut litt forskjellige når jeg er innom Oslo neste gong :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...