Gå til innhold

Skru av PC nr 2 i nettverket, via nettverk altså..


Anbefalte innlegg

Har en laptop "se sig" som jeg stort sett bruker hele tiden, med en 19" hansol skjerm, og logitech trådløst tastatur og logitech mx 500 mus koblet til, så laptopen står der bare å ser dum ut i grunn, + lydløs :) ... men så har jeg også en divx maskin som kun blir brukt til divx film klipp osv... Men det er så kjipt å bytte over skjerm kabelen hver gang for kun å skru av maskinen.. ER vel ikke bra å bruke power knappen på "boxen" hver gang heller..

 

Så det jeg lurte på er om det går ann å lage en snarvei til et shoutdown script el noe i den maskinen, som jeg kan execute via min laptop, hvis dere skjønner hva jeg mener..

 

noe sånt eller noe: "%windir%\System32\shutdown.exe -s -t 0"..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en laptop "se sig" som jeg stort sett bruker hele tiden, med en 19" hansol skjerm, og logitech trådløst tastatur og logitech mx 500 mus koblet til, så laptopen står der bare å ser dum ut i grunn, + lydløs :) ... men så har jeg også en divx maskin som kun blir brukt til divx film klipp osv... Men det er så kjipt å bytte over skjerm kabelen hver gang for kun å skru av maskinen.. ER vel ikke bra å bruke power knappen på "boxen" hver gang heller..

 

Så det jeg lurte på er om det går ann å lage en snarvei til et shoutdown script el noe i den maskinen, som jeg kan execute via min laptop, hvis dere skjønner hva jeg mener..

 

noe sånt eller noe: "%windir%\System32\shutdown.exe -s -t 0"..

RealVNC er enkelt, greit og gratis... fjernstyrer selv flere pc'er med det.

Lastes ned på: http://www.realvnc.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...