Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

....


Anbefalte innlegg

Mitt tips er også som sistnevnte post, stoffskiftet. Imidlertid har du få symptomer da. Du må da ha mer enn det om det skal være hypo-/hyperthyreose. Vektnedgang? Vektoppgang? Normalt hud og hår? Deprimert? Angst? Føles verden liksom annerledes enn den gjorde før? Basert på dine få opplysninger er det selvsagt verdt å sjekke stoffskiftet. TSH, FT4 og FT3. I tillegg til å ta en kortisolprøve. Imidlertid. Hvis du ikke har mer enn det du nevner så er det antageligvis ikke det. Jeg tror svarene ligger i blodprøver. Hvis de ikke gjør det er det en mulighet til. ME.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

 

Mitt tips er også som sistnevnte post, stoffskiftet. Imidlertid har du få symptomer da. Du må da ha mer enn det om det skal være hypo-/hyperthyreose. Vektnedgang? Vektoppgang? Normalt hud og hår? Deprimert? Angst? Føles verden liksom annerledes enn den gjorde før? Basert på dine få opplysninger er det selvsagt verdt å sjekke stoffskiftet. TSH, FT4 og FT3. I tillegg til å ta en kortisolprøve. Imidlertid. Hvis du ikke har mer enn det du nevner så er det antageligvis ikke det. Jeg tror svarene ligger i blodprøver. Hvis de ikke gjør det er det en mulighet til. ME.

 

Veier rundt 55-60 og er 181 høy. Har selvsagt slitt en del etter at xen gikk fra meg for 2 år siden. Har forsatt kjærlighetssorg etter det, men prøver og fungere så bra som mulig.

 

 

Skal vi dele en pose twist?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

 

jeg tror det meste her kommer til å endre seg med en kostholdsendring.

 

kroppens måte å si ifra at du spiser feil.

 

Har eg spist feil siden eg var liten da ? Har alltid vært tynn..

 

 

Det kan være uten at jeg vet nok om deg til å si noe om det. Men jeg har mer tro på at antibiotika kuren har skylden, ihvertfall da er det ENDA viktigere å gi kroppen et godt utgangspunkt for god helse :) Jeg er som deg, men har tatt meg sammen i det siste fordi livet er for kort til å ha dårlig helse...

Lenke til kommentar

 

jeg tror det meste her kommer til å endre seg med en kostholdsendring.

 

kroppens måte å si ifra at du spiser feil.

Har eg spist feil siden eg var liten da ? Har alltid vært tynn..

Vekt trenger ikke ha så mye med saken å gjøre. Det gikk et program om folk med dårlig kosthold en gang og der var det en som kun hadde spist pommes frites hele livet. Han var 20 år gammel, men ikke feit, som en skulle tro. Han var faktisk veldig tynn.

 

Du sier du spiser allerede nok chips og drikker nok brus fra før. Sier ikke det deg noen ting? Kosthold er alt når det gjelder helse. Får du ikke nok av det du trenger og for mye av det du ikke trenger, ender du opp slik som du beskriver deg selv her.

Endret av Therawyn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

jeg tror det meste her kommer til å endre seg med en kostholdsendring.

 

kroppens måte å si ifra at du spiser feil.

Har eg spist feil siden eg var liten da ? Har alltid vært tynn..

Vekt trenger ikke ha så mye med saken å gjøre. Det gikk et program om folk med dårlig kosthold en gang og der var det en som kun hadde spist pommes frites hele livet. Han var 20 år gammel, men ikke feit som en skulle tro. Han var faktisk veldig tynn.

 

Du sier du spiser allerede nok chips og drikker nok brus fra før. Sier ikke det deg noen ting? Kosthold er alt når det gjelder helse. Får du ikke nok av det du trenger og for mye av det du ikke trenger, ender du opp slik som du beskriver deg selv her.

 

 

Har prøvd og endre kostholdet før. Men eg får ikke i meg annet enn usundt.. :S

Lenke til kommentar

Da vet du hva problemet er, og du er nødt til å forandre på det hvis du ikke ønsker å ha det sånn lenger. Det finnes ikke noen magisk snarvei til god helse. Nøkkelen er fysisk aktivitet, frisk luft og sollys og ikke MINST sunn kost.

Endret av Therawyn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da vet du hva problemet er, og du er nødt til å forandre på det hvis du ikke ønsker å ha det sånn lenger. Det finnes ikke noen magisk snarvei til god helse. Nøkkelen er fysisk aktivitet, frisk luft og sollys og ikke MINST sunn kost.

Word! Og ikke minst en god døgnrytme.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da vet du hva problemet er, og du er nødt til å forandre på det hvis du ikke ønsker å ha det sånn lenger. Det finnes ikke noen magisk snarvei til god helse. Nøkkelen er fysisk aktivitet, frisk luft og sollys og ikke MINST sunn kost.

 

Vet eg bør få endra kosthold osv. Men det e vanskelig når man ikke får det til. Man prøver men så føler man seg for sliten til å fullføre.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

 

Da vet du hva problemet er, og du er nødt til å forandre på det hvis du ikke ønsker å ha det sånn lenger. Det finnes ikke noen magisk snarvei til god helse. Nøkkelen er fysisk aktivitet, frisk luft og sollys og ikke MINST sunn kost.

Word! Og ikke minst en god døgnrytme.

 

 

Jeg har erfart at god døgnrytme kommer HVIS det over er på plass. Hadde søvnproblemer for tre-fire måneder siden og de var bare helserelatert.

 

Det er absolutt vanskelig Marius, men det er hjelp og få. Bare si det som det er til legen, at du trenger veiledning og oppfølging, og nå som du er klar over at det er en konkret ting du må jobbe på er det kanskje lettere å finne motivasjon? Lykke til ihvertfall

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Legen er sykemeldt i 2 uker. Men etter det skulle eg få time. De sa at eg måtte ta kontakt igjen om det var krise..

 

Hehe, ironien .. Det høres bra ut, tror jammen jeg tar å bestiller meg en time selv i morgen selv.. Får ikke sove nå fordi jeg har sovet så lenge om morgenen de siste 3 dagene...

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Min døgnrytme e helt ødelagt. Drar på skolen når eg orker. Imorra(i dag) blir det nok ganske sent :-)

 

Ikke at du har forutsetningen for å dra denne guiden nå, men jeg poster den likevel.

 

http://www.nrk.no/livsstil/slik-tvinger-du-hjernen-til-a-sove-bedre-1.12228821

 

Den funker 100%, det er jævlig smertefullt de første 2 ukene, skjelvninger, kaldsvette, strålesmerter, hodepine osv. MEN når du har gjort det lenge nok så blir kroppen heldigvis vant til det, og du føler deg bra og kan fungere godt etter samfunnsnormene, skole/jobb osv.

Lenke til kommentar

Har faktisk sett den før. Men tror eg står over den.

 

Får snakke med legen først så kan vel han ta blodprøve å sjekke. Føler kroppen mangler noe. Spiser jo en del uaundt eller så spiser eg ikke. Drikker kun mye vann de dagene eg trener (3 ganger uken prøver eg men svimmelheten ødelegger) ellers så drikker eg ikke vann men brus. Ca 0,8-1.1 liter pr dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...