Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

....


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-182691

Har faktisk sett den før. Men tror eg står over den.

 

Får snakke med legen først så kan vel han ta blodprøve å sjekke. Føler kroppen mangler noe. Spiser jo en del uaundt eller så spiser eg ikke. Drikker kun mye vann de dagene eg trener (3 ganger uken prøver eg men svimmelheten ødelegger) ellers så drikker eg ikke vann men brus. Ca 0,8-1.1 liter pr dag.

 

Hva sier legen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

 

Har faktisk sett den før. Men tror eg står over den.

 

Får snakke med legen først så kan vel han ta blodprøve å sjekke. Føler kroppen mangler noe. Spiser jo en del uaundt eller så spiser eg ikke. Drikker kun mye vann de dagene eg trener (3 ganger uken prøver eg men svimmelheten ødelegger) ellers så drikker eg ikke vann men brus. Ca 0,8-1.1 liter pr dag.

 

Hva sier legen?

 

 

Han sa ikke særlig mye når jeg var der. Han sa egentlig bare at vi må ta videre undersøkelser fremover. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Men hva var det lille han sa? De pleier som regel å snakke veldig konkret og presist, ofte vanskelig å forstå på folkemunne. Da må du avbryte og be han forklare, både ord han sier, og hva det betyr i det større bildet. Det går også an å bytte lege to ganger i året hvis du ikke er fornøyd. Det gjøres på helfo.no, også kan du sjekke opp på legelisten hvilke leger folk er fornøyd med :)

Lenke til kommentar

Men hva var det lille han sa? De pleier som regel å snakke veldig konkret og presist, ofte vanskelig å forstå på folkemunne. Da må du avbryte og be han forklare, både ord han sier, og hva det betyr i det større bildet. Det går også an å bytte lege to ganger i året hvis du ikke er fornøyd. Det gjøres på helfo.no, også kan du sjekke opp på legelisten hvilke leger folk er fornøyd med :)

 

Sliter med å få med meg ting når jeg har så forbanna mye annet å tenke på.. Så husker egentlig ikke noe av det han sa..

Lenke til kommentar

Ting som har funket for meg:

 

- Antidepressiva

- Gå til psykolog

- Skaffe PT

- Bli mer aktiv i samtaler og plukke opp morsomme ting

- Hørre på sanger du likte før du ble sliten / ringe en gammel kompis

- Prøve å ta pause fra ting med f.eks hyttetur

- Spise samme mengde hver dag og samme mengde kaffe

- Prøve å komme på morsomme ordspill og dikt

- Holde deg rundt folk som støtter deg, f.eks foreldre

- Starte et band

- Gå turer

- Tippe på fotball

- Jobbe/skole 50%, men med 100% innsats når du først er der

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

 

Men hva var det lille han sa? De pleier som regel å snakke veldig konkret og presist, ofte vanskelig å forstå på folkemunne. Da må du avbryte og be han forklare, både ord han sier, og hva det betyr i det større bildet. Det går også an å bytte lege to ganger i året hvis du ikke er fornøyd. Det gjøres på helfo.no, også kan du sjekke opp på legelisten hvilke leger folk er fornøyd med :)

 

Sliter med å få med meg ting når jeg har så forbanna mye annet å tenke på.. Så husker egentlig ikke noe av det han sa..

 

 

Gjør en liten innsats da vel, du må være tilstede i nuet!! Kanskje du skal bite i det sure eplet og sette deg ned med en bok om akkurat det? Bare for å få perspektiv.

 

For eksempel kunne du tvunget deg selv til å være i nuet ved å skrive ned det han sa. I tillegg burde du forklare han at du sliter med vandrende tanker, da kan han gi deg bedre hjelp.

Lenke til kommentar

Ja gjør det. Men husk at med utmattelse kan det ta lang tid å bli bedre. Sleit selv med kyssesyken og ME i lang lang tid (også etter kjærlighetsbrudd). Prøve å stå opp hver dag og dusje og komme igang med noe og så plutselig en dag er det borte. Hvis du tenker på eksen så kan du prøve å ignorere det og prøve å hørre videre på sangen du hører på f.eks. Kom også på solarium som kan gi litt energi. Og et tips jeg fikk av en taxisjåfør var å svelge hvitløksfedd før jeg la meg. Høreslitt fishy ut men kan ikke skade.

Endret av Btbw
Lenke til kommentar

Ja gjør det. Men husk at med utmattelse kan det ta lang tid å bli bedre. Sleit selv med kyssesyken og ME i lang lang tid (også etter kjærlighetsbrudd). Prøve å stå opp hver dag og dusje og komme igang med noe og så plutselig en dag er det borte. Hvis du tenker på eksen så kan du prøve å ignorere det og prøve å hørre videre på sangen du hører på f.eks. Kom også på solarium som kan gi litt energi. Og et tips jeg fikk av en taxisjåfør var å svelge hvitløksfedd før jeg la meg. Høreslitt fishy ut men kan ikke skade.

Takker for gode tips. Jeg må bare klare dette her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...