Gå til innhold

HTC One M9 (2015)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg sykt til denne slippes. Har hatt HTC One M7 og M8, spesielt sistnevnte er den aller beste telefonen jeg har hatt. Det var HTC One M7 som fikk meg til å gå fra iOS til Android. :)

 

Har Note 4 nå og er veldig fornøyd med den, men den er ørlitte grann for stor og det ekstremt stygge og relativt trege TouchWiz UI skal det bli deilig å slippe!

Lenke til kommentar

Jeg ble ikke så veldig imponert over kameratesten på M9.

 

En annen ting vi legger merke til er at trær og vegetasjon innimellom får et malerisk preg. De digitale forbedringsteknikkene som jobber i bakgrunnen må av og til gi tapt i møte med sterkt gjentakende mønstre.

Likevel er dette ting vi neppe hadde reagert så veldig på om vi ikke så ekstra nøye etter. Bildene fra One M9 kan muligens beskrives som såvidt under toppklasse, i et felt der LG, Samsung og Apple er hårfint bedre, og veldig mange er dårligere.

 

Denne testen hadde ikke ferdig programvare, så kanskje senere tester vil avdekke bedre resultat.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

jeg har hatt htc one X og M8 og nå skulle jeg å for M9 men etter all lesing ble jeg veldig usikker..

helt til jeg fant denne

 

http://www.androidcentral.com/galaxy-s6-vs-htc-one-m9-android-central-editor-roundtable#slide2

 

når editorene i androidcentral sier at M9 er en helt grei telefon og styrkene ligger på batteriet...så stoler jeg på atdette er en fantastisk telefon som da koster meg minst 2000,- billigere enn en aktuell S6/S6 edge.

 

Kamera har vi som har hatt htc i mange år alltid levd med....det vil nok fungere helt greit........men det som overrasket meg med denne omtalen på Androidcentral er at alle editorene mente at Batteri var M9 sin dealbreaker...

 

jeg er nå egentlig ganske lei av å lese tester, der man istedet for å fortelle hva som fungerer i en telefon og hva man liker.....blir nødt til å sammenligne......vedørende kamera så blir det feil å skrive at M9 har et dårlig kamera.....den er svakere enn konkurrentene...men at den er dårlig er vel å dra den litt langt..føler nå jeg...

 

jeg har ihvertfall bestilt meg en idag så får vi krysse fingrene for at jeg blir like fornøyd med den som i m8'n

 

Det som er sikkert er at S6 og Iphone6 på mange måter er bedre telefoner enn m9, men for meg er ikke apple eller samsung sin prisforskjell verdt det..

Lenke til kommentar

Vurderer m8 jeg, da jeg synte m9 er så dyr. Var du fornøyd med din m8?

 

Veldig fornøyd med M8, knust skjerm og  brukt ganske hardt i ett år. batteritiden er det eneste jeg kan klage på, men det er nok mer mitt bruk som er feilen enn mobilen.

 

synes den blir litt varm noen ganger ved spilling, men igjen dette tror jeg er mer måten jeg bruker den på.

 

Men vil si at jeg vil ha behov for den ekstra gigabyten i internminnet. 

Lenke til kommentar

Har hatt M9 en liten stund nå i forbindelse med portering av CyanogenMod og må si jeg synes den er flott! Problemene med Snapdragon 810 og varmeutvikling ser ut til å ha blitt utbedret, batterilevetiden er god nok til å få meg igjennom dagen med god margin, design og opplevd byggekvalitet er svært god og skjermen er mer enn god nok til tross for mangel på QHD. 

 

Det som er negativt er kameraet bak som klarer seg fint i gode lysforhold men som svikter fullstendig i dårlig lys. Toshiba-sensoren er langt fra noe kvalitetsprodukt. Selfie-kameraet foran fungerer bedre til sitt bruk.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen erfaringer etter noen måneders bruk, særlig batteritid?

Tester har vist at M9 hadde dårligere batteritid enn M8, mulig at softwareoppdateringer har rettet på dette.

M9 virker som en flott mobil, en endring er bort med ultrapixel og inn med flere piksler. Jeg har selv M7 og kameraet fungerer fint under dårlig lysforhold og trenger ofte ikke blitz. M9 er muligens litt dårligere under dårligere lysforhold, men har mye bedre oppløsning. Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Av en eller annen grunn er M9 helt fraværende på dette forumet. Ser det er flere utenlandske forum som har grei aktivitet. Skjønner godt at denne ikke er førstevalg spesielt mtp at Z3+, S6 og G4 alle er lavere priset, men utfra brukerrapporter er mange av feilene som ble rapportert i starten fikset.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt htc siden Hero. For 14 dager siden valgte jeg å forlate htc. Den siste m7 tok kvelden, dårlig batteri sprengte høyttaler og ett kamera som aldri har fungert. P.g.a m9 sin pris har kWh gått over til samsung s6. Den har jo også blitt stilig. Og med fantastisk kamera.

Endret av hojohansen
Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært trofast mot en bestemt produsent. I mange år var jeg en stor bruker av Nokia, men sluttet fordi de ikke klarte å lage en ordentlig smartmobiltelefon. Etter 2 mobiltelefoner fra Samsung gikk jeg over til HTC One pga. design, metall og fronthøytalere. Når jeg fikk se Samsung Galaxy A8 begynte jeg å vurdere å hoppe tilbake til Samsung igjen. Innovasjon er svært viktig dersom en mobiltelefonprodusent skal overleve i disse dagene. Spesifikasjonene til HTC One M8 og M9 har blitt bedre, men jeg syntes design fra M8 til M9 ble dårligere. Får se hva HTC klarer å levere til World Mobile Congress neste år (Samsung kommer jo da også med Galaxy S7).

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Kameraet fikk mye kritikk i starten, men det har fått en del oppdateringer slik at jeg har inntrykk av at mange er fornøyde.

http://forums.androidcentral.com/showthread.php?t=580843

 

 

 

Forøvrig synes det som at telefonen får ufortjent mye tyn her på forumet. Den er ikke det beste kjøpet, men virker likevel som en bedre telefon enn sitt rykte, men litt høyt priset i forhold dine konkurrenter. Får du den til en akseptabel pris er den verdt å vurdere.

 

http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/20-best-mobile-phones-in-the-world-today-645440/3

 

Får forøvrig Sony z3+ til en fin pris denne helga.

Endret av kimare
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...