Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nedlastning "henger" seg med NGT linje


Anbefalte innlegg

Jeg har NGT en mbps linje. Internett fungerer glimrende. Problemet er når jeg skal laste ned noe fra internett. Hastigheten er på topp, men, downloaden henger seg etter rask tid. Skulle feks laste ned msn nå nettopp, og etter 15 prosent blir ikke mer lastet ned, hastigheten står der, og dokumentet som sendes (animasjonen) fortsetter å gå, men nedlastningen kommer aldri videre :shrug:

Dette skjer med alle nedlastninger jeg har prøvd av diverse programmer fra ørten diverse nettsider. Jeg har gjentatte ganger prøvd å oppdatere windows fra microsoft.com, men når jeg velger søk etter oppdateringer forliber den på 0 prosent, og klikker når jeg prøver å lukke vinduet.

 

Dette gjelder kun den bærbare pcen, Dell inspiron8600. Internett er tilkoblet via en SMC barracade wlan router, slik de 3 andre pcene i huset. Intel-nettverkskortet brukes.

 

 

Jeg har fått denne feilmeldingen 2 ganger, men det er vel ca 1 prosent av de gangene jeg har prøvd å laste ned noe. Vanligvis henger den seg bare:

""Kan ikke laste ned SetupDI.exe fra download.microsoft.com

Tilkoblingen til serveren ble tilbakestillt."

 

Noen som vet hva som kan være galt? Er sykt kjipt å ikke få lastet ned.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg avinnstalerte driver og avinnstalerte kortet fra "enhetsbehandling". Restartet maskinen, og la inn drivere, men samme problemet er der. Mange nettsider går også ekstremt tregt, mens flere ikke kan brukes en gang.

 

Problemet er som sagt kun på min bærbare pc.

 

Via vanlig ethernet derimot fungerer både internett og nedlastning glimrende.

 

Flere råd? Please, er desp her.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Du skal ikke se bort ifra at det er den trådløse overføringen som er ustabil. Dette sjekker du lett ved å koble laptop'en din til ruteren med kabel. Hvis dette er tilfelle kan du prøve å oppdatere firmware'n på ruteren din. Det hjalp i mitt tilfelle, men så har jeg en 3com-ruter da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...