[nicko] Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 Ja, hva er beste skjermkort til ren photoshop maskin? Skal hovedsakelig kun brukes til photoshop! Matrox Pharelia? 9800xt? noe fra 3dlabs?
Fallingwater Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 Alle nye kort klarer seg stort sett like bra på Photoshop. Det du skal se på er bildekvalitet i 2D, og maks oppløsning/oppfriskningshastighet. Matrox G450-550 vil du nok bli godt fornøyd med.
shahin Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 Yes, jeg ville også gått for Matrox G-series Helt klart best på 2d.
Zimon Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 kjører faktisk Matrox Parphelia G-550 på jobben jeg. Dual screen til og med. Funker helt fint, god farge gjennvivelse og slikt, men nå kjører jeg ikke dette på grunn av photoshop da. Kjører det grunnet jeg trenger snart 2 skjermflater å jobbe på. Blir litt vel mye info og lite oversiktlig for bare 1 skjerm. Håper jeg får byttet ut de 2 stk 17" 'erne med 2 stk 17" LCD *grin* Men det får "bossene" se på når deg gjelder økonomi og slikt, men 1 skjerm må byttes ut. Den jeg har nå er bare lånt fra kursrommet. hehe
kristofo Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 Jeg vet at dette ikke er et kjøp/salg-forum, men hvis det er av interesse har jeg et Matrox g550 liggende etter at jeg nettopp har fått meg et annet skjermkort. Billig billig...
Bøb Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 Matrox er slettes ikke å forakte, har selv et g450 kort stående i maskinen som har fungert strålende i lang tid sammen med mine 2 skjermer. Funker bra i Linux også
Teleskopos Skrevet 4. november 2003 Skrevet 4. november 2003 Jeg bruker Matrox Millennium G550 til min Eizo L557 med 1280 x 1024 oppløsning, og får fulle 16 millioner farger. (32-bits) Viktig er at dette kortet har støtte i Linux.
Simen1 Skrevet 4. november 2003 Skrevet 4. november 2003 Enig På Matrox ! * Alle nye skjermkort har raske nok RAMDAC'er til høye oppløsninger og rask oppfrisking uten at detaljer blir uklare. * ATi har gode filtre etter ramdac'en. Matrox han visst ennå bedre filtre. Dette sørger også for god fargegjengivese og godt definerte kanter. En stor og flat CRT med høy oppløsning er selvfølgelig tingen. Hvis du "må" ha LCD pga plass eller andre grunner vær obs på at fargene ikke blir like bra, men at du unngår all form for skjevheter og justeringer. Bruk selvfølgelig DVI sammen med LCD. (Med DVI har selvfølgelig ikke ramdac eller filtre noen ting å si, siden alt går digitalt hele veien)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå