Gå til innhold

Se de nye Windows 10-ikonene


Anbefalte innlegg

Ja, de minner mer om Win 3.1, men det er vel også meningen. Uten at jeg fatter hvorfor de mener ting skal se så 80-tall ut igjen nå. Holdt det ikke med ikonene i siste Office?

 

Men ok, utseende er vel en smakssak. MS deler bare ikke min smak om dagen.

 

Ikonene i Office 2013 er periodevis slitsomme å se på. De er ikke stygge. Jeg sier ikke det. Men de er slitsomme og mindre egnet for å la meg jobbe raskt og effektivt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sa det når utseendet til Yosemite ble kjent, og gjentar det gjerne her: Hva tenker de egentlig å gjøre når den flate trenden går over? Endre alt tilbake? Dagens design har stått seg godt over tid, men det tviler jeg på blir tilfellet her. Slike "radikale moter" har en tendens til å forsvinne like fort som de kom.

Lenke til kommentar

Det var da svært til engasjement. Jeg bryr meg ikke så mye om fargevalget, men lurer på om de har klart å vektorisere grafikken eller i det minste lage versjoner tilpasset skjermer med mange ulike dpi. Microsoft har jo slitt i årtier med fornuftig størrelse på ikoner mm på skjermer med høy pikseltetthet. Det var jo noe som de lovet å fikse i Vista, Win7, Win8 osv.

 

Ja, faktisk, det har de.

Største størrelse opp til Windows 8 har vært 256x256, men i Windows 10 har det dukket opp ikoner i størrelse 512x512 og 768x768.

 

Kilde: http://www.neowin.net/news/the-new-icons-in-build-9926-show-microsofts-efforts-for-better-high-dpi-scaling

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Installerte nyeste build av Windows 10 før helgen, men likte overhodet ikke den store overhaulen de har gjort siden en tidligere build jeg lastet ned i høst. Må si ikonene er skjærende og harde å se på i lengden og nye søkefunksjonen i startmenyen er ordentlig rotete. Samme gjelder favoritter eller quick access i mappene som kun linker til selve mappen man har starret og ikke hele filbanen. Tror jeg venter med Windows 10 til den blir sluppet som ferdig versjon..

Endret av Soppost
Lenke til kommentar

IT-journalister er rare. Det var jo Ikke før i september 2013 at Apple lanserte noe med flatt design: https://www.facebook.com/eivind1980/posts/10151904002925185

Da ble det bejublet i media etter at flatt design i Windows 8 hadde vært trakassert i media i et par år.

 

Noen vil nok mene at Apple lanserte noe med flatt design allerede i 1984:

 

desktop.gif

 

Lurer på om ikke ovenstående faktisk kunne være å foretrekke framfor Microsofts orgie i grelle farger... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...