Gå til innhold

Bilde og lyd fra to forskjellige kilder?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har i dag en av de nyeste onkyo receiverne... har blue ray, tuner og tv koblet til receiveren.... Har i tillegg en bærbar PC tilkoblet...

 

Er det mulig og vise TV bilde (Fra tuner) samtidig som man spiller av lyd fra en annen kilde?

 

Et eksempel kan være lyd fra bluetooth (Bærbar PC) og bilde fra tuner...

 

Ser av og til på sport, og enkelte ganger vil jeg høre på spotify samtitig som jeg ser tv...

 

Hva slags løsninger finnes? Noe jeg børe kjøpe i tillegg etc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke forsterker nr har du, så kan jeg slå opp i manualen.

Det varierer veldig mellom modellene og produsentene om det går eller ikke.

 

Det pleier å bli ekstra vanskelig når HDMI kommer inn i bildet.

I verste fall så må man koble opp ekstra kabler, og tilegne de til andre innganger osv (nokså enkelt)

Lenke til kommentar

Jeg har riktignok Yamaha, men jeg kan separere bilde og lyd. For eksempel kan "kanalen" AV4 bestå av bildesignal fra HDMI1 og lyd fra optisk3. Så da kan jeg lage knappen "TV" for normal tv-titting, pluss "TV_u_lyd" som viser bilde fra en HDMI-port og lyd fra noe annet.

 

Du må dypt inn i manualen for å finne ut hvordan du setter opp dette, men mener å huske at Onkyo hadde dette før ihvertfall

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar !! :)

 

AndersT2: Jeg har TX nr 636... gi meg tilbakemelding om du har forslag :)

 

Newman221... Får rote litt gjennom innstillingene, vet ikke helt hva jeg tenkte... håpet kanskje på at det fantes en utrolig lettvin løsning hehe

Lenke til kommentar

Kikket litt i manualen jeg fant her: http://www.uk.onkyo.com/en/firmware-435.html

 

Først, har du oppgradert til nyeste firmware som gir Dolby Atmos på den?

Hvis ikke så gjør det før du fikler noe, da ny firmware også kan fikse andre småting i forsterkeren.

 

Manualen jeg kikket i er den som er merket "Advanced (EN) Atmos", som er manualen som går litt dypere inn i ting. Vet ikke hvilken som følger med fysisk i esken, da de har begynt å legge med ting digital. Det var i hvertfall slik på min Marantz prossessor. Dette skal være direke link til manualen: http://www.uk.onkyo.com/downloads/2/6/5/9/2/Manual_TX-NR636upg_ADV_En.pdf

 

Ett lite tips jeg så i den hvis du skulle gå til innkjøp av den kommende 4K blu-ray formatet, så vil det kun fungere mot HDMI inngang 3, som er eneste som har HDCP 2.2.

 

På side 22 står det om hvordan du tillegner innganger til knapper, og hvilken som er satt til hvilken knapp ut av esken.

 

På side 31, så står det om Audio Selector. Her ser det ut til at du kan sette fixed mode til off, så kan du velge lyd i fra andre innganger som er satt til samme input valg. Hvis du setter HDMI fra dekoder inn i TV, og tillegner optisk nr 1 (som ett eksempel), så trykke på knappen som velger input. Denne kan jeg ikke si jeg kunne se hvilken er på fjernkontrollen, men mulig pil ned som det står audio på.

 

Man kan normalt sette HDMI, Optisk/coax og analog til samme inngang. Man får normalt ikke satt samme inngang til 2 forskjellige input versjoner, og heller ikke valgt bilde fra 1 HDMI og lyd fra en annen HDMI. Så du vil trenge 2 kabler fra kilden du ønsker lyden i fra.

 

 

Hvordan du oppdaterer firmware står på side 48.

 

 

Håper det funker, har aldri vært borti Onkyos receivere før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...