Gå til innhold

Ny hardware men hva?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg vil være klar for spill som The Witcher 3, The Division, Project cars bare for å nevne noen.

Men jeg kan kun kjøpe 1 oppgradering!

 

Dette er hva jeg har i maskin:

HK: MSI Z87 MPOWER MAX AC

Prosessor: Intel i5-4670K

Skjermkort: Sapphire R9 290 4GB TRI-X OC

Ram: Kingston HyperX Black 8GB 1600MHz

CPU: Corsair CX 600W

 

Jeg tenker at et nytt skjermkort vil være beste oppgradering, men er litt usikker på cpuen min.. Vil den holde mål til disse spillene ?

 

Hjelp meg med din mening ! :)

Takk på forhånd, Mvh Pat.

post-165463-1682373_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest bruker-293283

Din CPU holder i massevis. Om du har råd ville jeg valg GTX 980 over 290 CFX, siden du uansett bør ha nye PSU dersom du går for CFX.
Du kan jo lese her og vurdere om du synes ytelsesforskjellen mellom 980 og 290 er verdt det.

Lenke til kommentar

Corsair CX 600W er ikke akkurat noe god strømforsyning men det bør gå så sant ikke du overklokker prosessoren så mye, men ikke regn med den holder særlig lengere en 1 år hvis du ikke er heldig, siden det er billigste brukbare PSU man kan få tak i omtrent. Så den er ikke anbefalt til overklokking.

Lenke til kommentar

Corsair CX 600W er ikke akkurat noe god strømforsyning men det bør gå så sant ikke du overklokker prosessoren så mye, men ikke regn med den holder særlig lengere en 1 år hvis du ikke er heldig, siden det er billigste brukbare PSU man kan få tak i omtrent. Så den er ikke anbefalt til overklokking.

 

PSUen har 3 års garanti, så burde holde de 3 årene :) ellers er det bare kreve ny for min del. Om jeg får 1500 før skjermkortet legger jeg selv inn 3000 kr.

Enten en helvette av en cpu eller et greit skjermkort :p

 

Precis som Hveding säger så är de 3 års garanti på våran CX-serie, skulle de gå sönder inom den tiden så ersätter vi det. Om de uppstår coilwhine så byter vi ut de med. Så de är ingen fara. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Corsair johan ville du anbefalt en cx til en 15k gaming rigg?

 

Personligen om jag skulle sätta ihop en 15k speldator så kanske jag skulle köpa ett lite dyrare nätagg än CX-serien då de är en budget-serie, kanske ett RM eller HXi istället. Men om man ska bygga en billigare speldator skulle jag kört på CX.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...