Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mye kan jeg få for denne bilen?


elementz

Anbefalte innlegg

Hei

 

Vil selge bilen men før jeg legger den ut for salg eller dumper den i elva, vil jeg høre hva dere syns jeg kan få for denne. Jeg har ikke mye peilig på bil men jeg vet noenlunde hva som er feil med den.

 

Volvo V40 Type V Bensin

Registrert første gang 2002. (Antar 2002 modell)

 

Den har stått i garasjen i snart et år. Bateriet virker til å være tom nå.

 

Før det så kjørte den fint, til et eller annet skjedde med motoren. Tror kanskje jeg kjørte over en stor stein eller noe for ikke lenge etter det, kom det masse røyk ut av motoren og jeg tok den på reparasjon. De bytta en eller annen skrue som var ødelagt og lekka et eller annet, men motor lampa lyste hele tiden nå. De sa alt var ok men at jeg måtte ta den på Volvo service verksted siden de har el-verktøy og kan finne ut hvorfor lampa lyser for alt ser ut til å være i orden.

 

Jeg bestillte time for service verkstedet men imens så slutta fører vinduet å virke. Alt annet av det elektriske funka men vinduet ville ikke fungere. Jeg var fortsatt bestemt på å betale en del tusen for å få fixa alt dette fordi som sagt, bilen gikk fint ellers.

 

Men det toppet seg da hånbremsen ble ødelagt. Den virker å være "på" hele tiden og om jeg tar den opp eller ned har den ingen effekt.. Heldigvis skjedde dette i garasjen så jeg bare lot bilen sto. Etter det gadd jeg ikke ta den på service eller noe og den har stått slik siden.

 

I tillegg er det en bulk på baksiden og foran under skiltet mangler det en sånn svart plast bit.

 

Så jeg bare lurer hva jeg kan regne med å få for denne bilen slik at jeg ikke blir lurt.

 

Takk. - Alex

 

iz9n2w.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke oppgitt kilometerstand, så la inn 200000 som eksempel. Det gir ifølge dinside.no`s bruktbilkalkulator en gjennomsnittspris på 25000,- Jeg vil tro at den prisen i all hovedsak reflekterer EU-godkjente biler. Du bør derfor gjøre fratrekk for hva eventuelle reparasjoner vil komme på. En takst vil jeg derfor tippe skulle lande på rundt vrakpant.

http://www.dinside.no/104523/hva-er-bilen-din-verdt/?id=104523&kalk2=&merke=1206&modell=1439&kjoerelengde=200000&aarsmodell=2002&type=0&fritekst=

Endret av eller
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Så du håper på 10-15k, og legger den ut for 30?

 

Det kan være en effektiv måte å ikke få solgt den på.

 

Har allerede fått bud på 15k. Det jeg håpte på var før jeg gjorde litt mer undersøkelser av hva sånne bilder går for. Tenker meg det er rimelig med 30k.

Lenke til kommentar

At noen vil gi så mye for den bilen er mer enn jeg kan forstå.

 

Det er ikke veldig merkelig. Denne bilen i god stand går for 50-60k på finn. Og det er ikke mye som skal til for å få den opp til den standarden. La oss si at du investerer 20k ekstra på å fikse de feilene som ligger der. Ja, da kan du tjene 10-20k på å selge den videre.

Lenke til kommentar

 

At noen vil gi så mye for den bilen er mer enn jeg kan forstå.

Det er ikke veldig merkelig. Denne bilen i god stand går for 50-60k på finn. Og det er ikke mye som skal til for å få den opp til den standarden. La oss si at du investerer 20k ekstra på å fikse de feilene som ligger der. Ja, da kan du tjene 10-20k på å selge den videre.

 

Hvordan vet du egentlig hva som må kostes på?

Bilen starter jo ikke en gang.. Så der har du i beste fall en snau tusenlapp for nytt batteri.

Vindusheisen på førersiden kan være et mareritt å fikse, eller en veldig grei sak, trolig en tusenlapp eller to i påkost der også.

 

Hvorfor motorlampa lyser er jo ukjent, dette kan være en dyr feil eller en veldig enkel og billig feil.. Må fikses før EU-godkjenning.

 

Defekt håndbrems ja, her kan det være alt fra wire som sitter fast til calippere som er ødelagt eller liknende..

Delepris kan fort være 5000,- for dette alene.

Den bulken er rett og slett dritstygg, og ikke lett å rette ut.

 

Hvis man er heldig er det en kurant sak å fikse, men det er en gammel bil i en lav prisklasse..

Denne er kun lønnsom å fikse hvis man gjør ting på billigste mulige måte som hobbymekaniker eller liknende, og knapt nok da..

 

Å skulle selge bilen med 10k påslag er rett og slett ikke nok om man skal drive noenlunde seriøst.

Lenke til kommentar

 

At noen vil gi så mye for den bilen er mer enn jeg kan forstå.

 

Det er ikke veldig merkelig. Denne bilen i god stand går for 50-60k på finn. Og det er ikke mye som skal til for å få den opp til den standarden. La oss si at du investerer 20k ekstra på å fikse de feilene som ligger der. Ja, da kan du tjene 10-20k på å selge den videre.

 

 

Vær også klar over at om du selger en bil til 30k, selv om den er "solgt om den er". Kan kjøpe komme tilbake i ettertid om reparasjonene, som snylter påpeker går for høyt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...