Gå til innhold

Regjeringen vil kriminalisere medvirkning til tigging.


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg skjønner ikke hva poenget ditt er her?

 

Mitt poeng er at ett parti har privilegier ikke noe annet parti har.

 

Så må det være lov for alle de andre partiene som ikke har særprivilegie å be om penger.

 

Hva er du uenig i?.

Kan ikke alle partiene be om penger fra LO, eller hvem de nå vil?

 

(Det var vel i grunnen mitt poeng også)

Jeg svarte på en som mente det var hyklersk av Frp å be om penger.

Det hadde i grunnen noe med tråden å gjøre.

 

Vi kan selvsagt også diskutere om vanilje eller krokan er best.

Det er nesten så jeg skulle tro du var ute etter å krangle ;)

Endret av smartphone
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

 

Du hopper også fint bukk over hva jeg faktisk skriver. Men det er helt greit at du velger å inneha en like virkelighetsfjern forventning om hva SP skal støtte oppunder som politikerne du antageligvis stemmer på.

Hva har jeg "hoppet bukk over". Forklar er du snill. Jeg har spurt deg direkte et par ganger uten å få svar. Spør meg.

 

Jeg har poengtert flere ganger hvor stor splittelsen har vært innad i SP rundt tiggerforbudet. Og jeg har nevnt flere ganger at høringsnotatet inneholdt forslag til bestemmelser som har gått på tvers av hva SP har stått for i dette spørsmålet. Når da regjeringen, med FrP i spissen slenger ut et notat som er fullstendig uspiselig og attpåtil på så kort varsel (som kan betegnes som like umusikalsk som SP's snuoperasjon) er det ikke spesielt oppsiktsvekkende at SP snur ryggen til.

 

Dine spørsmål "hvorfor gikk ikke SP inn og forhandlet om dette" er fullstendig irrelevant. Det er derfor jeg ikke besvarer de. Jeg er ikke en SP politiker, ei har jeg stemt på dette partiet noensinne så jeg kan ikke svare for de og jeg føler meg ihvertfall ikke svar skyldig på deres vegne. Når nå forslag til lovbestemmelser som kan ramme ordinære mennesker går ut på høring og møter en slik mediestorm forstår jeg derimot godt hvorfor ikke noen i SP ønsker å ta i det med ildtang engang.

Lenke til kommentar

Jeg har poengtert flere ganger hvor stor splittelsen har vært innad i SP rundt tiggerforbudet. Og jeg har nevnt flere ganger at høringsnotatet inneholdt forslag til bestemmelser som har gått på tvers av hva SP har stått for i dette spørsmålet. Når da regjeringen, med FrP i spissen slenger ut et notat som er fullstendig uspiselig og attpåtil på så kort varsel (som kan betegnes som like umusikalsk som SP's snuoperasjon) er det ikke spesielt oppsiktsvekkende at SP snur ryggen til.

 

Dine spørsmål "hvorfor gikk ikke SP inn og forhandlet om dette" er fullstendig irrelevant. Det er derfor jeg ikke besvarer de. Jeg er ikke en SP politiker, ei har jeg stemt på dette partiet noensinne så jeg kan ikke svare for de og jeg føler meg ihvertfall ikke svar skyldig på deres vegne. Når nå forslag til lovbestemmelser som kan ramme ordinære mennesker går ut på høring og møter en slik mediestorm forstår jeg derimot godt hvorfor ikke noen i SP ønsker å ta i det med ildtang engang.

...så jeg prøver igjen: Hvorfor kan ikke da vingle-partiet SP vingle tilbake igjen dersom ordlyden i høringsforlaget forandres slik at det er mer i pakt med deres såkalte "grasrot" (som var med på å stemme samme prinsippet gjennom to ganger) ?

Endret av Vice
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Men uansett, hva som er riktig og ikke riktig: Senterpartiet er et fordømt møkkaparti!

Så ille vil jeg ikke betegne det. De har jo klart å samarbeide ganske godt med partiet mitt i regjering tidligere! :D Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

 

Jeg har poengtert flere ganger hvor stor splittelsen har vært innad i SP rundt tiggerforbudet. Og jeg har nevnt flere ganger at høringsnotatet inneholdt forslag til bestemmelser som har gått på tvers av hva SP har stått for i dette spørsmålet. Når da regjeringen, med FrP i spissen slenger ut et notat som er fullstendig uspiselig og attpåtil på så kort varsel (som kan betegnes som like umusikalsk som SP's snuoperasjon) er det ikke spesielt oppsiktsvekkende at SP snur ryggen til.

 

Dine spørsmål "hvorfor gikk ikke SP inn og forhandlet om dette" er fullstendig irrelevant. Det er derfor jeg ikke besvarer de. Jeg er ikke en SP politiker, ei har jeg stemt på dette partiet noensinne så jeg kan ikke svare for de og jeg føler meg ihvertfall ikke svar skyldig på deres vegne. Når nå forslag til lovbestemmelser som kan ramme ordinære mennesker går ut på høring og møter en slik mediestorm forstår jeg derimot godt hvorfor ikke noen i SP ønsker å ta i det med ildtang engang.

...så jeg prøver igjen: Hvorfor kan ikke da vingle-partiet SP vingle tilbake igjen dersom ordlyden i høringsforlaget forandres slik at det er mer i pakt med deres såkalte "grasrot" (som var med på å stemme samme prinsippet gjennom to ganger) ?

 

Leser du overhodet hva jeg skriver?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Som også er et møkkaparti, faktisk verre. For det er AP... er det ikke? Kan ikke tenke meg at du har sunket ned på SVs nivå. ;)

Jeg har da nevnt flere ganger tidligere at jeg alltid har stemt SV:)

Lenke til kommentar

 

SV? :tease:

Ja.

 

Er vel derfor du ikke har besvart de trådene jeg skrev for måneder siden da eller??? :) Bare en kuriositet ;)

 

 

Som også er et møkkaparti, faktisk verre. For det er AP... er det ikke? Kan ikke tenke meg at du har sunket ned på SVs nivå. ;)

Jeg har da nevnt flere ganger tidligere at jeg alltid har stemt SV:)

 

Sorry. Det har jeg ikke sett. Så beklager. :)

Så du er sterk tilhenger av forbud og påbud du da?

Minst mulig frihet til oss borgere? :hmm:

 

 

Her er en statistikk:

 

Antall forslag om å innføre forbud/påbud:

SV: 20,5 forslag i snitt pr år

FrP: 13 forslag i snitt pr år

Sp: 11,5 forslag i snitt pr år

Ap: 9,5 forslag i snitt pr år

Høyre: 8 forslag i snitt pr år

KrF: 7 forslag i snitt pr år

Venstre: 4 forslag i snitt pr år

 

Antall forslag om å fjerne forbud/påbud:

FrP: 22 forslag i snitt pr år

Høyre: 15 forslag i snitt pr år

Venstre: 10 forslag i snitt pr år

KrF.: 10 forslag i snitt pr år

Sp: 4 forslag i snitt pr år

SV: 3 forslag i snitt pr år

Ap: 2 forslag i snitt pr år

http://www.civita.no/publikasjon/nr-21-2012-forbud-og-pabud

Endret av тurbonєℓℓo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

 

 

SV? :tease:

Ja.

 

Er vel derfor du ikke har besvart de trådene jeg skrev for måneder siden da eller??? :) Bare en kuriositet ;)

 

Nei det har vel egentlig litt mer å gjøre med dine forventninger som du beskrev (og så endret) på PM til meg, men det kan vi ta utenom denne tråden ... :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

 

Leser du overhodet hva jeg skriver?

Jeg gir opp :) Jeg stiller deg konkrete spørsmål. Du kommer med svada og unnvikenhet i beste Gahr-Støre stil. Vi får la det bli med det tror jeg.

 

Jeg tror det er like greit. Jeg har forklart deg hvorfor jeg ikke svarte deg på det konkrete spørsmålet. Når du ikke engang kan analysere denne motinformasjonen tror jeg ikke en diskusjon mellom oss to vil være oppbyggelig for noen av oss og ihvertfall ikke for de som leser denne tråden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...