Gå til innhold

Regjeringen vil kriminalisere medvirkning til tigging.


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-7WVSGN

Kriminaliser dette så vil det forhåpentligvis bli en reduksjon i organisert tigging. Dette var et flott tiltak, tommelen opp :)

Endret av Slettet-7WVSGN
Lenke til kommentar

Oppblåste velferdsstat kan helt klart tendere mot tigging.

Det blir litt lettvint å kalle andre for troll fordi du er uenige med dem.

Leste den andre tråden og ser parallellen med tigging her som Skatteflyktning tenker på.

Ser også i den andre tråden at du bruker kallenavn på de du er uenige med.

.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oppblåste velferdsstat kan helt klart tendere mot tigging.

Det blir litt lettvint å kalle andre for troll fordi du er uenige med dem.

Leste den andre tråden og ser parallellen med tigging her som Skatteflyktning tenker på.

Ser også i den andre tråden at du bruker kallenavn på de du er uenige med.

.

 

1. Da skal du nå med en gang fortelle meg denne parallellen du ser.

2. Hvorfor jeg lurte på om han trolla var jo fordi innlegget hans kom rett ut av det blå uten noe som helst relevans og heller ikke medførte riktighet.

3. Da skal du vise til disse kallenavnene jeg har brukt og i hvilken kontekst.

 

Forøvrig er det ikke jeg som er denne trådens tema og usedvanlig ufint å begynne å definere meg på den måten uten noen gang kan huske å debattert med deg, du kan ikke gå til angrep på en person bare fordi du nettopp fant ut at dere ikke stod på samme ståsted politisk, innlegget ditt her fortjener å bli rapportert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser parallellen og ser veldig klart argumentet hans om å dele med alle, hele verden. Det er også problemet med velferdsstaten at man kan få mange freeriders. For Norge blir dette et kjempeproblem fremover. Velferdsgoder vil minke ikke øke. Freeriders kan være synonymt med tiggere.
Du kaller han både nett-cowboy og egoist, og kaller han også troll. Det er dårlig oppførsel å kalle andre. Antar at det står i forumsreglene.
Hvis du er uenig, argumenter og ikke bruk hersketeknikker.

 

(Ble litt tull med innleggene, slet med nettbrett - ble ett ekstra innlegg)

Endret av smartphone
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hagen ville ha pene byer. Byer er ikke pene med fattige mennesker. Hagen er tilbake. Når dette skrives deltar han i aktuelt om dieselbiler. Nå krangler han med Venstre. Er kan kalt inn for å få FrP over 10 %?

 

Nå debatteres også dette temaet i aktuelt (slutten av sendingen):

 

http://tv.nrk.no/serie/aktuelt-tv/NNFA50020315/03-02-2015#t=21m41s

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Etter hva jeg kan se, foreligger det to forslag til lovendring (?)

 

Det første tar for seg forbud mot organisert tigging (altså mer enn en person i samrøre) og evt. medvirkning/assisstanse hertil.

 

Det andre alternative forslaget, vil gjøre all tigging forbudt, enten det er organisert eller ei, og selv for enkelt-person tigging.

 

https://www.regjeringen.no/nb/dokumenter/hoering-forbud-mot-organisert-tigging/id2362547/

 

 

For egen del synes jeg at en annen omstridt sak som H og FRP har gjemt i skrivebordsskuffen, den om legalisering av prostitusjon, burde vært tvunget frem til behandling samtidig som tigge-saken.

 

For meg blir det iallefall etisk helt feil om et stortingsflertall sier nei til tigging, for så i neste omgang å evt. si ja til prostitusjon og dermed åpne opp for tilstrømning av "eu zone-horer" og halliker.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

For meg blir det iallefall etisk helt feil om et stortingsflertall sier nei til tigging, for så i neste omgang å evt. si ja til prostitusjon og dermed åpne opp for tilstrømning av "eu zone-horer"

 

Det var min tanke også. Nå er det klare argumenter for at sexkjøp bør være lovlig, men det fremstår litt hyklersk å være for legalisering av sexkjøp og organisering av sexkjøp, mens tigging og organisering av det skal være ulovlig.

 

Ja, vi vil ha deres fattige pene jenter som ikke ser noe annet valg enn å selge sex, men nei vi vil ikke ha deres fattige stygge damer?

 

FRP ynder å kalle seg et "liberalistisk" parti. Lovforslaget fremstår som lite liberalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Oppblåste velferdsstat kan helt klart tendere mot tigging.

Det blir litt lettvint å kalle andre for troll fordi du er uenige med dem.

Leste den andre tråden og ser parallellen med tigging her som Skatteflyktning tenker på.

Ser også i den andre tråden at du bruker kallenavn på de du er uenige med.

.

 

1. Da skal du nå med en gang fortelle meg denne parallellen du ser.

2. Hvorfor jeg lurte på om han trolla var jo fordi innlegget hans kom rett ut av det blå uten noe som helst relevans og heller ikke medførte riktighet.

3. Da skal du vise til disse kallenavnene jeg har brukt og i hvilken kontekst.

 

Forøvrig er det ikke jeg som er denne trådens tema og usedvanlig ufint å begynne å definere meg på den måten uten noen gang kan huske å debattert med deg, du kan ikke gå til angrep på en person bare fordi du nettopp fant ut at dere ikke stod på samme ståsted politisk, innlegget ditt her fortjener å bli rapportert.

 

 

Jeg ser parallellen og ser veldig klart argumentet hans om å dele med alle, hele verden. Det er også problemet med velferdsstaten at man kan få mange freeriders. For Norge blir dette et kjempeproblem fremover. Velferdsgoder vil minke ikke øke. Freeriders kan være synonymt med tiggere.

Du kaller han både nett-cowboy og egoist, og kaller han også troll. Det er dårlig oppførsel å kalle andre. Antar at det står i forumsreglene.

Hvis du er uenig, argumenter og ikke bruk hersketeknikker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

For meg blir det iallefall etisk helt feil om et stortingsflertall sier nei til tigging, for så i neste omgang å evt. si ja til prostitusjon og dermed åpne opp for tilstrømning av "eu zone-horer" og halliker.

 

Ja til prostitusjon og åpne for tilstrømming? - Prostitusjon ER lovlig ptt

 

 

Du skjønte poenget? Men for all del, eventuell opphevelse av sexkjøpsloven da.

 

Hvilket vil gjøre det attraktivt igjen for eu-horer å komme hit. I likhet med "aggressiv tigging" var horene i Oslo sentrum både aggressive og pågående mot forbipasserende. Og det var over 1000 stykker, bare i Oslo.

 

Både tigging og prostitusjon er "verdens eldste yrker" og bør behandles likt. For min del blir det derfor å si nei til eu-tilstrømning av begge deler.

 

At Frp vil ha horene, men ikke tiggerne, må bero på ren egoisme og at det er "mer morro" med prostituerte, da får man liksom noe igjen for pengene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...