Gå til innhold

Regulering av varmekabler og panelovner.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så bra ut de ja, synd de ikke har en litt lengre og smalere modell.

Jeg har en Mill i 100 x 23 cm som er 600 W under stuevinduet, det blir litt snaut om man er ivrig med nattsenkingen. Men hvis man skulle hatt 1000 W så ville vel overflatetemperaturen blitt for høy, danm you thermodynamics!

Lenke til kommentar

 

Det er kanskje det som står under kap.7.8. Thermostat device i RFXcom manualen:)

 

Da går det vel ikke ann å bruke z-wave produkter, de kommer hvertfall ikke opp under config oppsettet.

Joda, det skal gå fint, det er det jeg gjør. :)

Hvilken ovn du skal styre setter du under Heater/Cooler devicen.

 

Kommer det opp alle devicene som du kan bruke under fliken "dvref heater/cooler device" for det kommer nemlig ikke noe opp her. Skal man skrive housekoden manuelt inn her?, f.eks q3??

 

Edit:

Det går ikke ann å skrive noe der, det blir bare borte..

Endret av Mr_Tiger
Lenke til kommentar

22 er default, iallfall hos meg.

Det stemmer, har snakket med Mill om dette - har selv en av de eldre typene som defaulter til 22c. Ikke mulig å gjøre noe med i følge dem. Dette er endret på nyere varianter, disse husker forrige innstilling ved strømbrudd.

 

Veldig fornøyd med de nye Millovnene, men de skulle laget noen lengre lister med høyere effekt (mer enn 800W som er maks nå), men det er kanskje vanskelig mtp den store glassflaten det da blir..?

Lenke til kommentar

 

Merkelig, det er meningen at plugin moduler skal komme opp der også...eller har jeg misforstått .?

Ja, som sagt. Jeg finner igjen de fleste mine moduler, uansett hvilken type det er. Varmepumpen er virtuell, og styrer varmepumpen med scripts via IR.

 

Trur jeg har funnet feilen nå, men får et annet problem.

Trur nok at feilen er at mine plugin moduler har house code a1 og oppover når jeg hadde de i hspro. Brukte export fra hs2 til hs3(rfxcom) og da ble modulene A1 op oppover i hs3. Når jeg ser nærmere i manualen skal output device være o1 og oppover, derfor kommer det ikke noe opp under "dvref heater/cooler device"

Problemet nå er at jeg slettet en nexa ac modul i hs3 og klarer ikke å adde den tilbake. Dette er en modul uten kodehjul og noen learn knapp. Hvordan får jeg addet den til hs3 igjen?

Håper noen kan hjelpe meg:)

Lenke til kommentar

 

Merkelig, det er meningen at plugin moduler skal komme opp der også...eller har jeg misforstått .?

Ja, som sagt. Jeg finner igjen de fleste mine moduler, uansett hvilken type det er. Varmepumpen er virtuell, og styrer varmepumpen med scripts via IR.

 

Det er bare output devices som virker nå, det er hverfall det Bernt sier. Men, den skal takle alle moduler/device ved neste oppdatering.

Jeg får fremdeles ikke opp noe under device, jeg må skrive inn et reference ID, f.eks 337 som er en av minne output devicer...da virker det. Ser at du har en annen layout på konfigsiden enn det jeg har.

 

 

rfxcom_zpsad1a615a.jpg

 

 

Har du klart og karre til det en beta verson av rfxcom? min verson er 30.0.0.24 og det ligger ikke noen nyere på hs3.

 

Men, jeg lurer også på en annen ting og det er ang. hstouch. Med hs2 hadde jeg et bilde av en termostat i hstouch som jeg kunne se set punkt, temp i rommet og justere tempen opp eller ned ved å trykke på noen knapper. Trur jeg brukte termostat scriptet ditt og da klarte jeg og øke eller senke tempen via knapper i hstouch manuelt. For hvert trykk gikk tempen opp/ned med en halv grad. Dette får jeg ikke til nå, hvis jeg bruker den innebygde heater funksjonen i rfxcom.

Hvis du forstår hva jeg mener, har du noen forslag på hvordan jeg kan løse dette.

Endret av Mr_Tiger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...