Gå til innhold

Lån av penger


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har behov for omkring 50 000 snarest. Ikke til flatskjerm, men noe som er viktig for meg. Familien orker jeg ikke å spørre. Er heller ikke i en god posisjon til å søke, med bare 12 utbetalt i måneden etter skatt.

 

Ingen god idè, men ser an og vurderer mulighetene mine. Forbrukslån er noe dritt, og spesielt for en som meg, så hva er egentlig det beste av de verste for å si det sånn?

 

Kan lite om renter, hvordan kan man forutse hva den effektive renta vil omtrent bli? 12-30 % er en grei økning, vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det..? Finnes det et lån f.eks. med fast rente, over en gitt tid, eller hva burde jeg se etter?

 

Setter pris på alle forslag til løsninger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du ikke har noe særlig sikkerhet før du sannsynligvis høyeste rente.

Veldig dårlig ide med så lav inntekt.

 

Du vil få rundt 1000kr mnd i fast beløp å betale ned med skyhøy rente, altså vil du ha betalt tilbake 80-90000 når du er ferdig. Det er 40000 rett i dass.

 

Mest sannsynlig får du ikke innvilget det i noen av forbrukslån-selskapene. De tar kredittsjekk selv om de sier du får lån på dagen uten sikkerhet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Når du ikke har noe særlig sikkerhet før du sannsynligvis høyeste rente.

Veldig dårlig ide med så lav inntekt.

 

Du vil få rundt 1000kr mnd i fast beløp å betale ned med skyhøy rente, altså vil du ha betalt tilbake 80-90000 når du er ferdig. Det er 40000 rett i dass.

 

Mest sannsynlig får du ikke innvilget det i noen av forbrukslån-selskapene. De tar kredittsjekk selv om de sier du får lån på dagen uten sikkerhet.

 

Godt mulig, men jeg må vite før jeg legger det på hylla. De slue, tilbakeholdne kredrittselskapene gir nok lån ved omkring 200k i året.

 

Vet nærmest ingenting om renter og lån, klarer ikke å konsentrere meg om sånt. Så for meg at 15-20k maks er noe jeg kan godta. Over er uaktuelt.

 

På finansportalen hadde yabank dette: nom: 8,95 effr: 11,94 mnd: 1300 totalt: 62421 Dette var på 48 mnd

 

Tydeligvis et eksempel da.. så totalsummen kan bli 90k for meg? Uavhengig av meg, hvordan kan de oppgi totalsum hvis rentene kan endre seg? Hvis de endrer seg, kan de gå fra 15-25 f.eks.? Hvordan forholder jeg meg til det? Åpenbart hvorfor det er så uoversiktlig og idiotisk i hvert fall

Endret av walkinbalance
Lenke til kommentar

Jeg prøvde å søke 60k i forbrukslån hos 3 forskjellige selskaper, og to av dem avslo søknaden selv om jeg er i fast jobb og tjener mere enn nok. Begge var av typen du ser reklame for i nettaviser.

 

Så de ser på endel ting før de sier "ja" uansett hva du måtte tro.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg prøvde å søke 60k i forbrukslån hos 3 forskjellige selskaper, og to av dem avslo søknaden selv om jeg er i fast jobb og tjener mere enn nok. Begge var av typen du ser reklame for i nettaviser.

 

Så de ser på endel ting før de sier "ja" uansett hva du måtte tro.

Hm.. men hva var grunnlaget, betalingsanmerkning eller lignende? Hvis du tjener nok så var åpenbart ikke det grunnen. Klar over det ikke er en selvfølge at søknaden godtas.

 

Hvis totalsummen blir mye dyrere for en med mindre inntekt, hva er begrunnelsen for det egentlig?

Lenke til kommentar

Du får ikke vite grunnlaget. Spør du sier de at de ikke kan svare. Jeg tror de er blitt mere selektive etter programmer som Luksusfellen.

 

Du må gjerne søke og se selv, ingenting er bindende før du har signert dokumentene via bankid.

 

Men forbrukslån generellt er noe forbanna skit.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Kredittselskapene er hissigere og mer løse enn bankene virker det som.

 

Men si jeg f.eks. betaler over 3 år og får gitt en totalpris.. finnes det ikke en forhåndsbestemt totalpris? Jeg forstår meg ikke på det, senser bare en sleip manipulering og informasjon som er vridd.

 

Kan leve med 10-15k over lånesummen som sagt, hvis det er over 3år+. På det generelle søket var totalsummen bare 12k over på 4 år... er det bare bullshit eller hva er greia? Hva mener du med raskt da, hva kan jeg stole på egentlig?

Endret av walkinbalance
Lenke til kommentar

Du bør tenke deg om du VIRKELIG trenger det du skal kjøpe. Å betale 40k til "ingenting" er temmelig bortkasta det også.

Helt enig i det. Ja, jeg trenger virkelig å låne 50k, men har som sagt satt en grense til 20k over lånesummen.. Synes det er verdt det.

 

Bare et eksempel, men på leasy står det: "Årlig effektiv rente er 13,04% - 27,25%. Samlet beløp som skal betales tilbake er kr 60 061 - 70 935". Dette var over 3 år, så da får det ikke blitt mer enn 70k?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...