Gå til innhold

Hvorfor tror du? [kristendom]


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skjønner meg bare ikke på kristne mennesker. Hvorfor tror dere?!

 

Det er bevist at religiøse mennesker er dummere enn ikke-troende

 

Skjønner dere virkelig ikke at det er umulig at man kan "be" om at en person skal bli helbredet?

 

Det går bare ikke an å gå på vannet!

 

Dere har ikke bevis på at Gud finnes!

 

Det finnes flere religioner. De fleste tror IKKE på det samme. Hvem faen har rett?! (Ingen har rett, men alle er jo sikker på at sin religion er "sann")

 

Hvem fant på kristendommen? Kanskje for å tjene penger?

 

Hva er feil med å banne? Det er jo vanlige ord, akkurat som "iskrem" "fytti" og "hei"... Hva skjer hvis dere banner??

 

Hvor er himmelen, hvor er helvete, og hvordan kommer man seg dit? Flyr man? Tog? Buss? Bil?

 

Kom gjerne på andre for/mot "argumenter"!

Endret av Someone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er selv i et kristent miljø, og de aller fleste tror jeg er kristen. Faktum er at jeg ikke tror på Gud, hehehe...

Religion ble funnet opp og spredd for at folk som ville ha makt skulle ha en grunn til å få makt osv.

Slik jeg opplever det tror folk på Gud enkelt og greit fordi det gir dem et svar, og en grunn til å leve. De lever liksom for å tjene Gud, og det gir dem faktisk økt livskvalitet, gir dem mer energi, livslyst og sånt. De blir generelt mer positive, noe som gir dem en opplevelse av at Gud er med dem. Når de tror og ber gir de på en måte en annen ansvaret for å hjelpe dem, de tror det er mulig, noe som fører til mindre stress og mer optimisme, som igjen fører til bedre resultat og styrket tro.

Sykt dårlig skrevet, men ja... det er det jeg tror, og min opplevelse av det.

Lenke til kommentar

Er selv i et kristent miljø, og de aller fleste tror jeg er kristen. Faktum er at jeg ikke tror på Gud, hehehe...

 

Religion ble funnet opp og spredd for at folk som ville ha makt skulle ha en grunn til å få makt osv.

 

Slik jeg opplever det tror folk på Gud enkelt og greit fordi det gir dem et svar, og en grunn til å leve. De lever liksom for å tjene Gud, og det gir dem faktisk økt livskvalitet, gir dem mer energi, livslyst og sånt. De blir generelt mer positive, noe som gir dem en opplevelse av at Gud er med dem. Når de tror og ber gir de på en måte en annen ansvaret for å hjelpe dem, de tror det er mulig, noe som fører til mindre stress og mer optimisme, som igjen fører til bedre resultat og styrket tro.

 

Sykt dårlig skrevet, men ja... det er det jeg tror, og min opplevelse av det.

Kristne har sagt til meg at jeg må ha et jævlig kjedelig og meningsløst liv, kun fordi jeg ikke tror.. Jeg blir så irritert! Jeg har et flott liv, og et liv som er fylt med masse mening! Jeg opplever også at de kristne jeg kjenner (mange) har dårlige jobber, dårlig økonomi og dårlige karakterer fra skolen.

Lenke til kommentar

Kristne har sagt til meg at jeg må ha et jævlig kjedelig og meningsløst liv, kun fordi jeg ikke tror.. Jeg blir så irritert! Jeg har et flott liv, og et liv som er fylt med masse mening! Jeg opplever også at de kristne jeg kjenner (mange) har dårlige jobber, dårlig økonomi og dårlige karakterer fra skolen.

Møter en del av dem også. I min vennegjeng er det veldig fokus på skole da, og når de får gode karakterer, trener mye, har tid til alt OG er kristne, er de liksom perfekte. Treffer for for det meste folk som er "enten eller". Enten gir de f i alt utenom Gud, ellers er de perfekte på alle vis. Finnes nok dem i mellom også, men det er sjeldnere.

Lenke til kommentar

Konfirmasjon er et kristent rituale. Derfor er det respektløst av humanetisk forbund å forsøke å kuppe det rituale. På samme måte så mener jeg at kirken skal ha på lanken for å stikke av med julen. For det er en hedensk høytid.

Vet du i det hele tatt hva humanetisk konfirmasjon innebærer? Det er supert at det finnes et tilbud til oss som ikke tror også, selv om mange som ikke tror allikevel velger kristelig konfirmasjon.

Lenke til kommentar

Ja jeg vet. Og jeg kaller det for respektløst. Selv valgte jeg å ikke konfirmere meg av respekt for de kristne. Hvis jeg skulle konfirmert meg så hadde det kun vært pga pengene. Og det er respektløst. Penger. Du konfirmerer deg pga pengene. Makan. Nei vis karakter. Du kan tru det ble et helvetes styr utav mitt valg. En 14 åring med slike sterke meninger i 1989. Det var ikke mange som ikke valgte å konfirmere seg på den tiden. Uhørt. Jeg fikk også spørsmål om humanetisk konfirmasjon. Men nei. Anser det som respektløst på samme måte som at en ikkekristen skal konfirmere seg.

Lenke til kommentar

Ja jeg vet. Og jeg kaller det for respektløst. Selv valgte jeg å ikke konfirmere meg av respekt for de kristne. Hvis jeg skulle konfirmert meg så hadde det kun vært pga pengene. Og det er respektløst. Penger. Du konfirmerer deg pga pengene. Makan. Nei vis karakter. Du kan tru det ble et helvetes styr utav mitt valg. En 14 åring med slike sterke meninger i 1989. Det var ikke mange som ikke valgte å konfirmere seg på den tiden. Uhørt. Jeg fikk også spørsmål om humanetisk konfirmasjon. Men nei. Anser det som respektløst på samme måte som at en ikkekristen skal konfirmere seg.

Jeg konfirmerte meg IKKE på grunn av pengene! Humanetisk forbund tilbyr et flott opplegg, som også var veldig lærerikt. Vet du i det hele tatt hva man lærer på et slikt kurs?

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg skjønner meg bare ikke på kristne mennesker. Hvorfor tror dere?!

Veldig mange kristne er hjernevasket fra barndommen. De har blitt skremt til å tro på Helvete. Der skal de brenne og tortureres i evig tid hvis de ikke tror eller bryter de ti bud. Hvorfor ikke tro hvis dette er alternativet?

 

Det er bevist at religiøse mennesker er dummere enn ikke-troende

Pascals veddemål?

 

 

Det går bare ikke an å gå på vannet!

Nå gikk vel Jesus på is, altså frossent vann.

 

Dere har ikke bevis på at Gud finnes!

Urgamle skrifter og sagn er ikke gode beviser nok, nei.

 

Det finnes flere religioner. De fleste tror IKKE på det samme. Hvem faen har rett?! (Ingen har rett, men alle er jo sikker på at sin religion er "sann")

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours." - Stephen F. Roberts

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hei.

Jeg skjønner meg bare ikke på kristne mennesker. Hvorfor tror dere?!

Veldig mange kristne er hjernevasket fra barndommen. De har blitt skremt til å tro på Helvete. Der skal de brenne og tortureres i evig tid hvis de ikke tror eller bryter de ti bud. Hvorfor ikke tro hvis dette er alternativet?

 

Det er bevist at religiøse mennesker er dummere enn ikke-troende

I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours." - Stephen F. Roberts

Godt svart, men hvordan er det mulig at det var is i denne delen av verden?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Er selv i et kristent miljø, og de aller fleste tror jeg er kristen. Faktum er at jeg ikke tror på Gud, hehehe...

 

Religion ble funnet opp og spredd for at folk som ville ha makt skulle ha en grunn til å få makt osv.

 

Slik jeg opplever det tror folk på Gud enkelt og greit fordi det gir dem et svar, og en grunn til å leve. De lever liksom for å tjene Gud, og det gir dem faktisk økt livskvalitet, gir dem mer energi, livslyst og sånt. De blir generelt mer positive, noe som gir dem en opplevelse av at Gud er med dem. Når de tror og ber gir de på en måte en annen ansvaret for å hjelpe dem, de tror det er mulig, noe som fører til mindre stress og mer optimisme, som igjen fører til bedre resultat og styrket tro.

 

Sykt dårlig skrevet, men ja... det er det jeg tror, og min opplevelse av det.

 

Sjæl ass, hvilket miljø? ta det på pm om du ønsker.

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...