Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

Det jeg liker med religion er at alle jenter må være jomfru helt til de gifter seg.

Det jeg ikke liker med religion.

- Islam: halshugging, brenning av fanger, voldtekt, slaveri, JIHAD

- Kristendommen: Hat mot jøder, Hat mot Islam, heksejakt, brenning av kvinner på bål, halshugging, pedofile prester.

- Jøder: same shit

- Buddhismen: Hat mot Islam, http://www.bbc.com/news/magazine-22356306

 

Buddhister hater ikke kristne eller jøder, men kun Islam. Vi kan alle lure på hvorfor?

Du har glemt verdens tredje og eldste religion, Hinduismen - eller er det en religion som ikke har noe du liker?

Forøvrig: Alle religiøse jenter er ikke jomfru før de gifter.

 

 

Loven i Norge er ikke religion basert. I et religiøs samfunn som er styrt av religion lover. Må jenter være jomfru.

Et eksempel er Indonesia som er styrt av Sharia. Der jenter må være jomfru for å være med i militæret.

http://www.dagbladet.no/2015/05/14/nyheter/utenriks/indonesia/militeret/kvinnediskriminering/39179364/

 

Loven i Norge er menneskelagd. Loven i Norge er ikke basert på buddhismen, kristendommen, Sharia, hinduismen osv.

Det er de menneskelige politikerne på Stortinget som lager lover og kalles derfor for lovgivende makt. Hvis Norge hadde religiøse lovverk. Så har vi ikke bruk for Stortinget.

 

Dessuten så er ikke alle jentene i Norge 100% religiøse og de følger heller ikke reglene i bibelen osv. Det finnes ekte kristne jenter som følger bibelen fra punkt til prikke. Også finnes det de falske kristne mennesker som ikke følger bibelen. Jeg skiller vanligvis mellom de falske religiøse og de som er ekte religiøse mennesker.

 

Disse 2 personer i videoen nedenfor er ekte religiøse mennesker og følger loven fra bibelen osv.

Hanna (22) og Andreas (23) er kjærester, kristne og har valgt å vente med sex til ekteskapet.

http://www.vgtv.no/#!/video/108649/oljebarna-sex

 

De andre som har sex før ekteskap er ikke kristne, muslim, jøder osv. Kristne jenter som har sex før ekteskap er ikke kristen. Kristne mennesker følger loven fra bibelen.

 

Jeg liker heller ikke hinduismen som deler folket inn i slave grupper. Sånn typisk kastesystem.

 

Jeg håper mennesker blir kvitt religion i framtiden. Fordi akkurat nå er det krig mellom buddhister og muslimer i Asia.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/malaysia/sender-baatflyktninger-tilbake-paa-havet/a/23452311/

 

Punkt som er verdt å nevne fra artikkelen

 

- Den muslimske minorioteten  Rohingya-folket nektes statsborgerskap i hjemlandet Myanmar, og har svært begrenset tilgang til utdanning og helsetjenester. Mange blir også hetset og forfulgt av den buddhistiske majoriteten.

 

Jeg ønsker fred og ikke krig, men så lenge religion eksistere så vil det alltid være hat og krig.

Vladimir Putin er forresten kristen og han fører hellig krig i Ukraina.

http://www.catholicherald.co.uk/issues/february-20th-2015/putin-is-pushing-the-patriarch-to-the-brink/

Endret av Rioter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil alltid eksistere konflikt. Og der det er konflikt vil det alltid eksistere potensiale for voldelig konflikt og krig. Det som ikke gjør situasjonen noe bedre på noe som helst vis er personer som insisterer på å bruke kun enten den hvite eller den svarte malekosten til å male en gråfarge.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Jeg ønsker fred og ikke krig, b/quote]

 

hvorfor lager du ufred her da? Du behøver ikke svare fordi jeg vet hva svaret er, og det er at fred er kjedelig og det er bestandig "de andre" som er årsaken til krig, ikke du nei ...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Enn så lenge har ingen land som verdsetter fornuft og rasjonell tenking gått til grunne... Ingen demokratier har noen gang gått til krig mot hverandre og til mer vi handler av og med hverandre til skjeldnere kriges det... Folk stjeler heller ikke når varene er billige nok...

 

Det er klart at vi ville klart oss helt greit uten overtro i form av fantasi guder og idiotiske, intolerante og ofte hatefulle "bud" gitt av disse fantasi gudene. Moralen er ikke gitt av noen gud, den kan fint forklares uten disse gudene (faktisk bedre).

 

Kunnskap, skikkelgi kunnskap, skaper felles plattform der alle kan møtes, religiøst dill dall har aldri gjort det, ikke engang innad i relgioner. Kristendom har vel passert 100 000 grener der alle tror de har "fasiten" og kan slå deres tolkning i hodene på alle de andre "falske" kristne og vi ser den samme tendensen i islam...

 

Og disse to religionene alene har stått for over 700 år med krig, plyndring, drap, tvang, slaveri, kvinne undertrykking og drap på de som ikke faller innafor disse sneversynte religionene i europa og asia også tror noen at det ville blitt MER drap uten? Ja jøss...

 

Feilen alle disse religiøse vrangforestillingene gjør er at de setter innbilte og høyst imaginære guder høyere enn menneskeverdet... Vi ser det igjen og igjen, selv med vår egen hjemmelige kristendom, som fremdeles, i et opplyst samfunn, påberoper seg retten til å trakassere, diskriminere og vise intoleranse for en gruppe som dens eneste feil er at de elsker et annet menneske av samme kjønn... Kjærlighet er feil i disse menneskenes øyne, fordi noen ignorante menn mente det for lenge siden... De samme mennene som mente at venstre hendte var en styggedom, de samme som mente at kvinner som bruker to eller flere stoffer i klærne sine skal steines, de samme som mente at bønder som bedrev vekselsbruk skulle steines, de samme som mente at bevre var en fisk... Listen over ufattelig ignoranse som er ytret i religioners navn er mile lang og det meste av det anser selv religiøse som rent søppel, allikevel tviholder de på "retten" til å trakasere og hate og til å si at religion skader ingen... Hvor ignorant er det mulig å bli egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...