Gå til innhold

Søkt på flere sommerjobber - hva gjør man om flere vil ha deg?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Til sommeren har jeg søkt på flere sommerjobber (det er første gang jeg har søkt på så mange som jeg har nå). Jeg vet ikke når jeg får tilbakemelding på dem, og jeg antar at det kommer til å variere, og det er det som får meg til å lure på det jeg lurer på:

 

Hva skjer hvis du blir tilbudt en sommerjobb, som ikke er den mest optimale av de du har søkt på, og du vil vente for å se om du får noen av de andre og mer optimale sommerjobbene?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det kommer litt an på situasjonen din , når du får et jobbtilbud får du somregel litt betenknings tid , om dette ikke er drømmejobben så ville jeg kontaktet drømme jobben og prøvd og fått en avklaring fra de , om de ikke kan gi deg noe konkret svar enda så har du 2 valg ta jobben du er har fått tilbud på eller ha is i magen og takke nei ( dette kommer mest sansynelig til og utelukke deg fra fremtidige jobber i bedriften ) , så om du er heldig får du tilbud fra drømmeplassen , eller blir stående uten sommmer jobb .

 

det du må vurdere er har du råd til og ikke jobbe ? Hvor sansynelig er det og få drømmejobben ?

 

 

plassen som tilbyr deg jobbe kommer ikke til og vente veldig lenge på deg angående et svar før de går videre til neste kandidat , så det og sette de på hold og bare vente på dørmmejobben og få avslag 1-2 uker senere betyr ikke at du kan ringe og da forvente at det enda er ledig på den litt mindre kule/kjekke jobben .

 

 

TL:DR . ta en jobb og være glad for muligheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når du søker på sommarjobbar så er du ofte i ein litt dårlig forhandlingssituasjon sidan din kompetanse skjeldan er unik. Om du har gode referansar å vise til så står du litt sterkare. Så om du får tilbud om sommarjobb eller ikkje vil ofte være litt basert på flaks.

 

Som sagt, når du får eit jobbtilbud så blir du bedt om å akseptere eller avslå tilbudet innan ein kort frist.

I denne perioda er det også vanlig å forhandle om lønn, men dette er skjeldan aktuelt for sommarjobbar.

 

Når du takker ja til ein jobb så har du inngått ein forpliktande avtale og er såleis avskåret frå å kunne takke ja dersom du får eit betre tilbud frå nokon andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...