Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Selvbygd pc. Starter, men ikke bilde på skjerm


Anbefalte innlegg

Bygget pc og startet den nå. Vifter starter, USB-tilkobling lyser og grafikkort lyser, osv, men ingen reaksjon på skjermen. Prøvd vga-kabel og to ulike hdmi-kabler. Koblet både til pc-skjerm og tv. Grafikkortet lyser så det får tydeligvis strøm. Har prøvd en annen port for å se om det kunne være selve porten som var ødelagt. Ingenting hjelper. Hovedkortet er såpass fancy at det selv ikke har noen utgang til skjerm.

 

Dette gjelder grafikkortet GeForce GTX 970 GAMING og ASUS X99-DELUXE hovedkort.

 

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er så veldig mange brukere her på diskusjon.no som kunne ha tatt deg skritt for skritt gjennom feilsøke prosessen. Men som meg så orker de ikke lengre.

For det slutter aldri.

Det er så og si bestandig de samme feilene og de samme løsningene som går om og om igjen!

 

Google it ! :shrug:

Endret av Fuggelbeist
Lenke til kommentar

Takk for mye tips her!

Jeg har prøvd litt forskjellig og kan gi følgende oppdatering. Sjekket over de ulike kablene og 8 pin kontakten sto ikke i. Dette var ikke til hjelp, men etter å ha byttet skjermkort igjen (til lånekortet) dukket plutselig bilde opp på skjermen! Så den ene strømkabelen sto i var nok vesentlig :p

 

Jeg har derimot problem med grafikkortet mitt, GTX970. Når skjermkortet er montert og pcen startes så får jeg opp feilmelding d6 som er "No Console output devices are found". Dette gjelder uavhengig av slot og gjelder kun GTX-kortet. VGA-ledlyset lyser også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...