Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det første du må sjekke er hva som er tilgjengelig hastighet på din linje, til det bruker du kapaks: http://metrolive.telenor.no/metro2-application-kapaks-web/ Dersom du bor så langt unna sentralen at du ikke kan få mer enn 5/0,5, er det ingen leverandører som kan gi deg noe bedre enn det på den linjen. Da må du se etter andre alternativer, som Canal Digital eller en lokal fiberleverandør, ev. 4G/LTE eller satelitt.

 

Jeg har prøvd både Telenor og andre leverandører hos meg, både ADSL og VDSL, og den som har levert best stabilitet og ytelse er helt klart Telenor.

 

Og nei, jeg er ikke Telenor-ansatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde Telenor en periode selv grunnet at Fiber bredbånd er sesongvare (Prøv å bestille når det er vinter så skjønner du hva problemet er)

Det var 16/0.7 eller noe i den duren, håpløst bredbånd hastighetsmessig, men servicen fra dem var faktisk ganske grei, og det gikk raskt å sparke dem når sommeren kom og fiber kunne bli levert, og riktignok til ett skikkelig knalltilbud.

 

Dessverre er du som de fleste andre begrenset av hva man kan få ut av den gamle og råtne kopperen som ligger i bakken.

Lenke til kommentar

Alt er relativt, mye mulig Telenor er dyrt og tregt, men jeg er første Hansen i Norge som fikk internett via de og har hatt en nedetid på underkant av 2 døgn.

 

Hvis du finner noen andre som kan skryte på seg det gjennom nesten 20 år så kan umulig Telenor være så ille...

Lenke til kommentar

Etter mye mas og fjas som skulle være undøvendig når eg har sagt fra flere ganger om at noe er galt får eg dette svaret.

 

"Etter å ha undersøkt litt nærmere her så er det indikasjoner til at det kan være flere i området som opplever samme problem som deg. For å finne ut av dette har vi laget en felles feilmelding (ref:xxxxxxxx) og en ny feilmelding på kun ditt samband (ref:xxxxxxx) for å få undersøkt dette nærmere.

Når det gjelder fellesfeil er det svært vanskelig å si noe om når feilen blir rettet. Vi vet heller ikke hva årsaken eventuelt kan være enda, så foreløbig må man bare vente. Hvis du ikke har hørt noe innen 3-4 virkedager så kontakt oss igjen så har vi forhåpentligvis litt mer informasjon. "

 

:ph34r: Jo er lov å håpe.

Lenke til kommentar

Bare tull at de ikke melder feil,og evnt sender tekniker.

 

Da er det:

 

#1: Du er jævlig dårlig å ordlegge deg.

#2: Du er kunde hos annen isp, og da skal det feilmelding via dem.

Hei,

Jeg kan si så mye som at det er en ting du glemmer:

Hva Kapaks tilsier om lengde og tykkelse på kobberet spiller også inn her.

Dersom linjen er lang nok og med 0,4-tykkelse så er neppe sikkert at linjen ville blitt feilmeldt så lenge det er kobber. Da ville det nok vært lettere å feimelde den hvis man hadde PSTN eller ISDN og det var mye skurring - da er det garantert lettere å sette opp hastigheten mot feil på linjen som kan rettes.

 

Telenor har blitt vesentlig strengere på feilrettingsrutinene (om jeg husker rett var det våren eller høsten 2012 at de skjerpet dette inn).

Lenke til kommentar

Etter mye mas og fjas som skulle være undøvendig når eg har sagt fra flere ganger om at noe er galt får eg dette svaret.

 

"Etter å ha undersøkt litt nærmere her så er det indikasjoner til at det kan være flere i området som opplever samme problem som deg. For å finne ut av dette har vi laget en felles feilmelding (ref:xxxxxxxx) og en ny feilmelding på kun ditt samband (ref:xxxxxxx) for å få undersøkt dette nærmere.

Når det gjelder fellesfeil er det svært vanskelig å si noe om når feilen blir rettet. Vi vet heller ikke hva årsaken eventuelt kan være enda, så foreløbig må man bare vente. Hvis du ikke har hørt noe innen 3-4 virkedager så kontakt oss igjen så har vi forhåpentligvis litt mer informasjon. "

 

:ph34r: Jo er lov å håpe.

Hei,

 

Du kan i alle fall trøste med deg at det faktisk er noe som er under arbeid hos Telenor.

Hadde det kun vært deg med problemer så er det ikke sikkert at de ville ha gjort stort mer her enn å kanskje redusere prisen noen kroner og gi et par måneder med fratrekk av abonnementsavgiften.

Det ville ha vært en mulighet om linjen var "for lang" og/eller hadde for tynn tråd til at de ville ha feilmeldt den til enten Eltel Sønnico AS eller Relacom (alt etter montørfirma som har ansvaret i området du tilhører.

 

Off-topic: Eltel og Sønnico har fusjonert seg.

Lenke til kommentar

Klager ikke på at hastigheten din er bra, og du ikke bør klage. Men når dette er sagt så har jeg nå en nedlastningshastighet på ca. 70-80 kbps, levert av dette flotte selskapet Stjelenor. Betaler full pris også, ettersom de nekter å ta på seg skyld for hastigheten. Jaja, skal heldigvis snart få NextGenTel! :)

Lenke til kommentar

 

Bare tull at de ikke melder feil,og evnt sender tekniker.

 

Da er det:

 

#1: Du er jævlig dårlig å ordlegge deg.

#2: Du er kunde hos annen isp, og da skal det feilmelding via dem.

Hei,

Jeg kan si så mye som at det er en ting du glemmer:

Hva Kapaks tilsier om lengde og tykkelse på kobberet spiller også inn her.

Dersom linjen er lang nok og med 0,4-tykkelse så er neppe sikkert at linjen ville blitt feilmeldt så lenge det er kobber. Da ville det nok vært lettere å feimelde den hvis man hadde PSTN eller ISDN og det var mye skurring - da er det garantert lettere å sette opp hastigheten mot feil på linjen som kan rettes.

 

Telenor har blitt vesentlig strengere på feilrettingsrutinene (om jeg husker rett var det våren eller høsten 2012 at de skjerpet dette inn).

 

Det du skriver henger ikke på greip.

 

Uavhengig om det er PSTN\ISDN eller ikke, så vil de kunne se ut ifra loggen hva som er status på linjen.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Bare tull at de ikke melder feil,og evnt sender tekniker.

 

Da er det:

 

#1: Du er jævlig dårlig å ordlegge deg.

#2: Du er kunde hos annen isp, og da skal det feilmelding via dem.

Hei,

Jeg kan si så mye som at det er en ting du glemmer:

Hva Kapaks tilsier om lengde og tykkelse på kobberet spiller også inn her.

Dersom linjen er lang nok og med 0,4-tykkelse så er neppe sikkert at linjen ville blitt feilmeldt så lenge det er kobber. Da ville det nok vært lettere å feimelde den hvis man hadde PSTN eller ISDN og det var mye skurring - da er det garantert lettere å sette opp hastigheten mot feil på linjen som kan rettes.

 

Telenor har blitt vesentlig strengere på feilrettingsrutinene (om jeg husker rett var det våren eller høsten 2012 at de skjerpet dette inn).

Det du skriver henger ikke på greip.

 

Uavhengig om det er PSTN\ISDN eller ikke, så vil de kunne se ut ifra loggen hva som er status på linjen.

Det er faktisk ikke riktig. Ved kun ADSL så vil man ikke kunne måle Ohm, AC eller DC.

Har man PSTN/ISDN så kan dette måles.

Endret av torasbjoern
Lenke til kommentar

 

 

 

Bare tull at de ikke melder feil,og evnt sender tekniker.

 

Da er det:

 

#1: Du er jævlig dårlig å ordlegge deg.

#2: Du er kunde hos annen isp, og da skal det feilmelding via dem.

Hei,

Jeg kan si så mye som at det er en ting du glemmer:

Hva Kapaks tilsier om lengde og tykkelse på kobberet spiller også inn her.

Dersom linjen er lang nok og med 0,4-tykkelse så er neppe sikkert at linjen ville blitt feilmeldt så lenge det er kobber. Da ville det nok vært lettere å feimelde den hvis man hadde PSTN eller ISDN og det var mye skurring - da er det garantert lettere å sette opp hastigheten mot feil på linjen som kan rettes.

 

Telenor har blitt vesentlig strengere på feilrettingsrutinene (om jeg husker rett var det våren eller høsten 2012 at de skjerpet dette inn).

Det du skriver henger ikke på greip.

 

Uavhengig om det er PSTN\ISDN eller ikke, så vil de kunne se ut ifra loggen hva som er status på linjen.

Det er faktisk ikke riktig. Ved kun ADSL så vil man ikke kunne måle Ohm, AC eller DC.

Har man PSTN/ISDN så kan dette måles.

 

Det stemmer, men man trenger ikke nødvendigvis "ohme" linjen for å se om det er problemer med den. Utfall og brudd har de også i loggen sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...