Gå til innhold

Reuters: Sony vurderer å gå ut av mobilbransjen


Anbefalte innlegg

Er en stolt eier av den originale Xperia z, sinnsykt fornøyd med telefonen ennå! Om jeg skulle byttet så preferer jeg sony, pga deres"rene" tolkning av android og eksepsjonelle kvalitet.. Samsung frister ikke, da kjøper jeg heller huawei eller importerer en xiaomi. Sony er best for meg, tror og håper de kommer deg ut av dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror Sony har for mange modeller. Koster mycket extra att rikta sig in på hela marknaden. Dom borde heller rikta sig in på high end med z/zc och mellansegmentet med en annan fullstorlek/compact. Dom gjorde samma fel med vaio - för många modeller och dom i nedre mellan och i budget segmentet klarade dom inte konkurrera på pris.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Det har jeg jo allerede svart på. Så lenge det ikke er store forskjellene mellom de ulike telefonene, så ser ikke jeg vitsen med å bytte telefon. Er sikkert flere her som sitter med en Z2 å da er det ikke noe vits å kjøpe en Z3. Min Z2 kan jo gjøre absolutt akkurat de samme tingene som en Z3 kan, så hvorfor skal man da kjøpe en Z3 når Z2 er mye billigere?

Nei, du har ikke svart på det, du har bare sagt at du ikke kjøper telefon så ofte som sony gir ut nye toppmodeller nå, det er greit nok det, men når man snakker om hva som lønner seg for sony, så må man se på alternativet, dvs modeller sjeldnere. La oss si de gir ut ny modell hver 6 måned, og du kjøper ny telefon hver tredje modell, så vil det allikevel lønne seg mer for de enn om de gir ut hver 12 måned og du kjøper annenhver modell.

 

AtW

Så du mener det er lønnsomt for Sony å ha masse ferdig produserte produkter de ikke får solgt?

Det er jo selfølgelig noen som alltid skal ha det nyeste og beste å bytter telefon hver gang en ny topp modell kommer, men jeg tror de er en minoritet. Folk flest tror jeg har telefonen sin i mere enn 6 måneder før de bytter.

Virker ikke som du helt forstår eksemplet mitt, du trenger ikke å kjøpe hver eneste modell for at det skal være lønnsomt, du trenger bare å kjøpe telefon oftere enn du eller hadde gjort (noe forenklet). Sony tilpasser jo produksjonen etter hva de selger i begge tilfeller.

 

AtW

for å si det slik då, så lager de fleste to toppmodeller vært år. som for eks, Samsung med s serien og note serien. lg med g serien og flex serien. grunnen folk reagere på sony gir ut nye toppmodell hvert 6 mnd, er pga at de har bare en toppmodell serie og sikte seg inn på samme brukegruppen hver 6 mnd, å då sier det seg selv at ikke alle kjøpe den nye hver 6 mnd, men hoppe over annenhver modell, så de så kjøpte z1 kjøpe kansje z3 og de så kjøpte z2 kjøpe kansje z4:p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en Philips smart tv som ikke stöttar Netflix. Nested gang blir det Samsung. Har en Samsung blue ray spiller som stöttar Netflix, så tv problemet er löst med en workaround. Har en Xperia S som ikke får oppgradert Android. Telefonen kortet 5000+ i sin tid, da forventer jeg 2 års support, men sony sier ett år. Har en Samsung tablet som fortsatt(etter to år) mottar support. Har en Sony vaio z3 som det ikke gis support for lengre. Har nå en Xperia z3 som jeg venter på lollipop till.

 

Samsung värker som de har skönt support og markedsföring. Vi skal ha produktene deras i noen år og hvis de fungerar/oppdateras i den perioden så väljer vi Samsung igen. Tror min xperia z3 er mitt sista sony produkt. En kjempebra telefon, men med så mycket rot og usikkerhet rundt sony, blir det nog sista sony produkten, og jeg har sett mej själv som sony fanboy länge...

 

Å velge TV på bakgrunn av smartTV-funksjonalitet Høres veldig lite gjennomtenkt ut. Kjøper du ny hvis det kommer nye tjenester som du trenger? Jeg velger med helt andre kriterier i tankene, så kjøper jeg heller en Chromecast eller Apple tv. Kommer det noe nytt kan jeg bare bytte ut... Men å bytte tv om det kommer noe nytt, det hadde blitt dyrt

Lenke til kommentar

Kansje de bør se til hvorfor folk foretrekker iphone og galaxy. Det er nok mer enn bare kvalitet og markedsførings budsjett. Det har noe med helheten å gjøre. Samsung har truffet flere brukergrupper bed sine medeller. De tilbyr noe for jobb og fritid og allaround. Ingen har laget noe tilsvarende som galaxy note med spen. Det er også en modell som selger utrolig bra.Iphone er også der. De har sine faste kjøpere. Men de tilbyr også noe til forskjellig bruk. Slik som det er på nettbrett området er det kunn to typer nettbrett som kan brukes fullverdig til arbeid. Det er ipad og Galaxy tab. Også surface. Samme blir på mobil nesten. Byggekvalitet ja men hva er vitsen når alt annet blir halvhjertet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

...mens lyden fra Z3en er som et high-end anlegg.

...jeg vet ikke helt, men det har jeg litt vanskelig for å tro på...:-)

Tro kan du få lov til så mye du vil. Men er en stor forskjell på å tro og å vite. Jeg har god erfaring med tanke på audio. Les denne testen på lyden av Z3 (grundigere test skal du lete lenge etter) http://www.head-fi.org/t/737108/sony-xperia-z3-audio-quality

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

...mens lyden fra Z3en er som et high-end anlegg.

...jeg vet ikke helt, men det har jeg litt vanskelig for å tro på...:-)

Tro kan du få lov til så mye du vil. Men er en stor forskjell på å tro og å vite. Jeg har god erfaring med tanke på audio. Les denne testen på lyden av Z3 (grundigere test skal du lete lenge etter) http://www.head-fi.org/t/737108/sony-xperia-z3-audio-quality

At den får til bedre HD-lyd (?) i et godt headset enn forrige modell, har jeg ingen problemer med å tro på. Det burde heller ikke være verken noen stor nyhet eller vanskelig å få til.

 

Men det er noe ganske annet enn et high-end anlegg...:-)

 

Tror jeg understreker at jeg ikke har noe mål om å dra igang en lyd-diskusjon. Det var bare en kommentar til å sammenligne en mobiltelefon med et high-end-anlegg.

Lenke til kommentar

 

 

Vennligst les eksemplet jeg kom med i mitt innlegg 15.17 på nytt.

 

AtW

 

Hårsåre du sko vær då :p

Det er ikke hårsårt å poengtere et eksempel for å hjelpe deg å forstå hvorfor du gjør en elementær logisk feilslutning. Det er for å hjelpe deg å skjønne hvorfor du tenker feil.

 

AtW

Du glemte å legge til "lille venn"...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Vennligst les eksemplet jeg kom med i mitt innlegg 15.17 på nytt.

 

AtW

Hårsåre du sko vær då :p

Det er ikke hårsårt å poengtere et eksempel for å hjelpe deg å forstå hvorfor du gjør en elementær logisk feilslutning. Det er for å hjelpe deg å skjønne hvorfor du tenker feil.

 

AtW

Du glemte å legge til "lille venn"...

 

 

Heh, joa, men litt må man regne med å få tilbake når man svarer på den måten.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Vennligst les eksemplet jeg kom med i mitt innlegg 15.17 på nytt.

 

AtW

Hårsåre du sko vær då :p

Det er ikke hårsårt å poengtere et eksempel for å hjelpe deg å forstå hvorfor du gjør en elementær logisk feilslutning. Det er for å hjelpe deg å skjønne hvorfor du tenker feil.

 

AtW

Du glemte å legge til "lille venn"...

Heh, joa, men litt må man regne med å få tilbake når man svarer på den måten.

 

AtW

Svare på den måten? Alle har ikke samme meninger som deg

Lenke til kommentar

Det er sant at ikke alle har samme meninger som meg, når derimot folk ikke forstår det jeg skriver, og argumenterer som jeg har skrevet noe annet. Og jeg deretter ber de lese innlegget igjen, og jeg får tilbake at jeg er "hårsår", så er det å "svare på den måten", har ingenting imot at folk er uenig med meg, jeg er derimot ikke spesielt glad i dårlig debatteknikk.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Virker ikke som du helt forstår eksemplet mitt, du trenger ikke å kjøpe hver eneste modell for at det skal være lønnsomt, du trenger bare å kjøpe telefon oftere enn du eller hadde gjort (noe forenklet). Sony tilpasser jo produksjonen etter hva de selger i begge tilfeller.

 

AtW

 

 

Ikke bare dét (det kan jo slå ut andre veien også, at eksisterende kunder venter et halvt år ekstra enn de ellers ville gjort), men en annen ting er at Sony oftere har en toppmodell som er nyere enn konkurrentenes toppmodell. Det kan kanskje hjelpe med å hente nye (ikke eksisterende) kunder til merket.

 

Uansett er det ganske uinteressant at eksisterende kunder hopper over en modell i rekken. Sony kunne gitt ut ny toppmodell hver måned, med veldig få og små forbedringer. Det ville nok vært dårlig strategi, men ikke fordi eksisterende kunder lot være å kjøpe hver eneste oppgradering (det sier seg selv at dét ikke ville vært motivet med hyppige lanseringer.

 

Man kan kritisere Sonys strategi i markedet, men «jeg lot være å kjøpe ny telefon etter et halvt år» er skivebom, for det var neppe Sonys forventning uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det er sant at ikke alle har samme meninger som meg, når derimot folk ikke forstår det jeg skriver, og argumenterer som jeg har skrevet noe annet. Og jeg deretter ber de lese innlegget igjen, og jeg får tilbake at jeg er "hårsår", så er det å "svare på den måten", har ingenting imot at folk er uenig med meg, jeg er derimot ikke spesielt glad i dårlig debatteknikk.

 

AtW

Jeg har ikke fulgt med i debatten, men helt generelt så mener jeg at det er bortkastet å diskutere med folk om de har forstått det du har skrevet. Noen folk klarer å lese inn hva som helst i et utsagn.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...