Gå til innhold

Denne superkabelen takler alt


Anbefalte innlegg

 

 

 

Trodde Hobbiten var filmet i 48 fps?

Den var det. At Avatar var filmet i 48 eller 60 tror jeg ikke helt stemmer, har aldri sett noe som peker på det hvertfall
Mener det bare er de neste Avataren filmene som skal filmes i HFR, tror ikke den var gjort med eneren.

Riktig at Hobbiten-filmene er filmet i 48 Hz, og den første Avatar filmen er kun filmet i normale 23.967 Hz. Avatar 2-4 kommer i HFR.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg har forstått det så bruker denne kabelen 6? strømmer for å få dette til, i motsetning til f.eks. DP1.3 som skal klare 8K 60hz med en enkelt strøm.

 

Problemet med å bruke 6 strømmer er at disse må synkroniseres og settes sammen til ett bilde når de kommer frem, noe som ikke er en helt ideel løsning.

Lignende ble brukt i starten med 4K 60hz hvor det ble brukt 2 strømmer over DP1.2, men i dag får dem det til med bare en strøm.

Det var blant annet problemer med at det ble da gjenkjent som 2 skjermer og ikke bare en

Lenke til kommentar

Nå har vi vel nok skjermporter vel? Både hdmi og dp kommer i mini utgaver. Noe som gjør møteromsskuffene fulle i overganger og dritt.

 

Isteden for å finne på en ny standard for hver jævla gang, hvorfor ikke bare videreutvikle det vi har??? Får håpe HDMI og DP avgår med døden da, noe jeg tviler på. Det blir vel 3 stykk å forholde seg til i fremtiden.....

Lenke til kommentar

Ja, jeg burde vel egentlig ha vært mer presis, men tror de fleste forsto hva jeg mente.

 

Jeg har en Denon receiver med første HDMI standard. Den takler ikke 1080p engang. Det blir ikke aktuelt å kjøpe ny bare fordi det kommer ny standard. Søppelberget blir større og større...

 

Hadde det ikke vært en ide å tenkt litt framover. Skjønner at kabelstandarder i dag er ei sikker inntektskilde for de som produserer enheter.

 

 

 

 

Kjempeflott at det hele tiden skal komme nye typer kabler sånn at man kan holde lommeboka varm.

Nuvell. Er nå ca. 11 år siden det skjedde noen endringer på kabelfronten på TVer. HDMI startet vel slik jeg skjønner det i 2004, og er fortsatt nær enerådende i dag. De samme kablene kan du i teorien fortsatt bruke på nye 4K@60p TVer i dag.

Men for all del, du har visse forbedringer og nykomlinger her og der andre steder.

Noen som vet hva slags båndbredde denne kabelen takler? Snakker vi 36 Gbps eller snakker vi enda mer?
I følge Wikipedia var det ikke støtte for 4K@60fps. før hdmi 2.0. release september 2013..

4k@30fps ble det støtte for i hdmi 1.4 som kom i 2009.


http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#cite_note-154

 

Det stemmer. Utstyret i endene har endret seg en del. Og det er dette som bestemmer om det er 1.2, 1.4, 2.0 osv..

 

Kabelen er fortsatt den samme. Derav:
"De samme kablene kan du i teorien fortsatt bruke på nye 4K@60p TVer i dag.

 

At noen velger å merke kablene kommer mer av at de:

1. Er testet ved gitt båndbredde

2. Salgstriks (for å selge flere kabler)

 

Som om de på innsiden er mer eller mindre identiske. Spesielt om det er noen av litt kvalitet.

 

Lenke til kommentar

Jeg vil heller si at det er viktig å få rullet ut en ny kabelstandard så snart som mulig. Men, det er jo andre som bestemmer inntoget av noe nytt, så det er jo lite man som forbruker kan gjøre, annet enn å "stemme med lommeboka si", enten ved å bli "avholds en stund" eller å "handle det som betyr mest for deg snarest".

Lenke til kommentar

Jeg er ikke imot utvikling, men synes at standarder som kommer er lite langsiktige. Vi som forbrukere tjener/sparer ikke mye på at vi må drive å bytte utstyr hele tiden. Det blir penger av slikt.

 

Har nå kjøpt meg NAD forsterker strippet for alt tullet, så får jeg heller kjøpe billigste receiver neste gang.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...