stiffi Skrevet 9. januar 2015 Skrevet 9. januar 2015 (endret) Hei! I romjulen konket bilen og ville ikke starte. Dagen før byttet jeg batteri. Så leverte den inn på verksted sist uke hvor de skiftet dynamoen. I dag når jeg skulle hente bilen startet den med en gang, men bilen nykker når jeg kjører. Noen som vet hva som kan være galt? får ikke nok drivstoff? elektrisk? klarte ikke å få bilen opp på mer en 3 tusen omdreininger, tar lang tid før bilen reagerer når jeg trykker på gasspedalen, å det skjer veldig lite når jeg trykker den inn... Audi a3 1.9 TDI 2003 (8l) Endret 9. januar 2015 av stiffi
DippyDawg Skrevet 10. januar 2015 Skrevet 10. januar 2015 hva er utetempen? Er det kaldt, kan dieselen vokse seg. 1
stiffi Skrevet 10. januar 2015 Forfatter Skrevet 10. januar 2015 hva er utetempen? Er det kaldt, kan dieselen vokse seg. det er nok ikke utetempen da det er en 5 plussgrader i stavanger på morningene.
stiffi Skrevet 10. januar 2015 Forfatter Skrevet 10. januar 2015 Tett dieselfilter? Kondens i tanken? hmmm mulig! skal prøve begge deler i dag:) går det an å rense et dieselfilter, eller må man kjøpe nytt?
Hèxacôres Skrevet 10. januar 2015 Skrevet 10. januar 2015 Hørtes ut som en turbo som ikke spinner for meg. Hadde lignende feil på min Opel zafira 2.0 TDI. Prøv å starte den, for så å la den gå på tomgang i 15 minutter, og prøv igjen.
stiffi Skrevet 10. januar 2015 Forfatter Skrevet 10. januar 2015 Hørtes ut som en turbo som ikke spinner for meg. Hadde lignende feil på min Opel zafira 2.0 TDI. Prøv å starte den, for så å la den gå på tomgang i 15 minutter, og prøv igjen. takk, skal prøve det ut nå øyeblikk! har trodd at kanskje turboen har vært gåen tidligere så vurderer å kjøpe ny! vet du om jeg bare kan kjøpe en ny og større turbo å få mer effekt, uten å måte programmere på ny?
Hèxacôres Skrevet 10. januar 2015 Skrevet 10. januar 2015 Det er vell litt forskjellig. Turboen styres jo av hjernen på bilen, mtp ladetrykk, ventiler osv. Skal du ha inn noe annet som ikke er orginalt bør også motoren remappes, for at den skal få riktig mengde diesel. Snakk med noen som har peiling på dette før du begir deg ut på det..
Gavekort Skrevet 10. januar 2015 Skrevet 10. januar 2015 Skal ikke manglende turbotrykk gi feilmelding og motorlampe da? Men ta diagnose først om du har muligheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå