Gå til innhold

Gypsy på vei mot 20 armhevinger.


Gjest medlem-1432

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-1432

Det er ikke alt jeg er på vei mot: Ned i fettprosent, sterkere muskler, bedre helse. Noen mer eksakte mål (som muligens forandrer seg litt etterhvert), innen juni/juli:

 

* -15 kg (tilsier et vektap på ca 3 kg hver mnd)

 

* Jogge/løpe 1 mil sammenhengende

 

* 20 armhevinger

 

* Sterkere

 

 

Slik ligger jeg ann nå (09.01.15)

 

Armhevinger: 0 (!)

Kondis: Greier og jogge ca 500 meter

Generelt: Svak, dårlig dagsform.

 

Slik skal det utføres:

 

Trene styrke 3 ganger i uka

Trene kondisjon 2 ganger i uka

Kcal underskudd på rundt 500 pr dag

 

Medlemskap i treningsenter innen Mars. Vil da kunne jobbe enklere med styrketrening og sette mer eksakte mål.

 

I denne tråden skal jeg dokumentere all trening og fremgang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Første programmet som jeg kjørte i dag:

 

Planke: 40 sek x 3

Knebøy: 12 x 3 - Gikk bra, skaffe vekter? litt usikker på om jeg fikk til teknikken. Må øves på.

Utfall fram: 8 x 3 x 2 - Ble tungt på slutten. Svakere på ene siden.

Dips (bruker benk): 5 x 3 - Tungt! Slet forferdelig på slutten og ble ikke korrekt utført.

Diagonal ryggløft: 10 x 3 x 2 - Svakere/dårligere balanse på ene siden.

Armhevinger (mot vegg): 15 x 3 - Ganske tungt på slutten. Usikker på om jeg har teknikken inne.

 

Konklusjon: Tok meg en times tid, med litt dobbeltsjekking av hvordan øvelser skulle utføres, og litt pusterom mellom repetesjonene. Mest utfordrende var dips, utfall og armhevinger. Tror jeg kommer til og fortsette med samme program neste gang. Gleder meg til forbedringer. Få inn flere øvelser snart.

 

Neste økt blir på søndag, og da skal kondisen få kjørt seg.

 

Dagens næringsinntak ligger på 1582 kcal ca.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Følger med her.

 

Har du en plan for hvordan du skal klare armhevinger?

 

Ja, skal trene opp styrken med dips og armhevinger mot vegg, til jeg blir sterk nok til vanlige armhevinger. Skal se om jeg finner noen andre øvelser som kan passe også. Også gå til innkjøp av noen enkle vekter.

Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Planke: 40 sek x 3

Knebøy:12 x 3

Dips: 8, 6, 8 x 3

Utfall: 8 x 3 (x2)

Diagonal ryggløft: 10 x 3 (x2)

Armheving ned: 5 x 5

20 min lett kondisjon

20 min rolig tøying/strekking av kropp og muskler

 

Brukte lavere benk til dips denne gangen så gikk greiere. Knebøyene går forholdsvis lett. Utfall er hardt for lårene og jeg blir rimelig gele. Armheving ned, ikke full kontroll på nedturen. Tungt. Dagene etter forrige økt var lårene helt gåen.

 

På søndag hadde jeg kondisøkt. Tar kondisøkt i morgen også. Har vært litt for sløv med treningen, dvs jeg kan pushe meg selv mer.

 

Har ligget på et kcal underskudd på ca 500-600 kcal pr dag, untatt 2 (nei, 3!) dager. (en dag med underskudd ca 250, en dag på null og lørdag telte jeg ikke) så det kan bli bedre. Alt for dårlig.

 

Veiedag i morgen og da er det en uke siden start.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

For bredt grep er ikke bra for skuldrene. Støtter heller tipset med å fokusere på den negative bevegelsen, hvor hendene skal være i skulderbrede.

 

Står at et litt bredere grep (10-20 cm bredere enn skulderbredden) stimulerer brystmuskulaturen mer, og at et smalere grep stimulerer triceps mer. Kjnetes litt lettere ut med litt bredde.

 

http://www.klikk.no/helse/trening/guide/article615377.ece

Lenke til kommentar

 

 

For bredt grep er ikke bra for skuldrene. Støtter heller tipset med å fokusere på den negative bevegelsen, hvor hendene skal være i skulderbrede.

Står at et litt bredere grep (10-20 cm bredere enn skulderbredden) stimulerer brystmuskulaturen mer, og at et smalere grep stimulerer triceps mer. Kjnetes litt lettere ut med litt bredde.

 

http://www.klikk.no/helse/trening/guide/article615377.ece

kjør på med bredt grep, det har jeg sikkert gjort tusenvis av ganger, skuldrene er gode som nye.
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...