Gå til innhold

Koble Nintendo 64 på flatskjerm


homeboy1

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal koble på min Nintendo 64 på en flatskjerm, men mangler scart på tven. Jeg har en S-Videos AV Cable, men vet ikke hvordan jeg får det koblet til. Jeg får ikke noe bilde. Må jeg kjøpe en annen kabel? Fra HDMI til scart og dermed kjøpe meg en scart med innganger til rød, hvit og gul osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Mange gode minner fra N64, men øynene mine svir og hode banker når jeg kobler den opp til min 50", det er virkelig ikke et vakkert skue:(

Hvordan kobler du din opp? Scart? S - Video? Jeg har ingen av disse inngangene på tven.. Panasonic plasma 50 toms

 

Har selv en Panasonic 50", jeg koblet den opp igjenom Gul,rød og hvit kabel i front på min Denon hjemme kino forsterker, får samtidig skalert bilde opp til HD, ikke at det hjelper.

 

Hadde nok slitt mer om jeg ikke hadde hatt reciveren.

 

EDIT: Kanskje er det dette du trenger: composite to hdmi adapter (google it)

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

 

Kan jeg koble til via canal digitan boksen med hvit, gul og rød?

Regner med dette bare er utganger, du må ha en inngang.

Vil som sakt tro at en konverter / adapter er hva du trenger!

 

fan at det skal være så innviklet.. hehe. får jeg kjøpt en sånn på norske butikker?

Lenke til kommentar

Hva heter TV-en din? Panasonic pleier å ha SCART og videoinnganger. På min Panaplasma følger det med to overganger jeg plugger inn bak for å få scart og AV-inn.

 

attachicon.gifadapter.jpg

Husker ikke hva tven min heter. gt50 eller no kanskje? Kan huske å ha sett disse ledningene du la bilde av før. Men de har jeg nok hjemme på hjemplassen min.. Bor et annet sted nå med tven min. Kan disse funke til tilkobling til nintendo?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Ja. Via SCART kan du kanskje bruke bruke denne:

attachicon.gif466255_120216202050_scart2.jpg

 

Og via den andre kan du i det minste bruke vanlig composite.

attachicon.gif1735i37B059BE7C0FD661.jpg

Aha, takk for hjelpen! Jeg har fått dem hjemme til å sende det i posten, så får prøve å se om jeg får det til da! Skal oppdatere og se om det funker :)

 

Jeg har fått ledningene når har får til å spille. Men det er et ganske stort problem. Det er ALT for lyst på bildet, så på noen spill er det umulig å se noe. Feks isbanen på Mario kart, man kan ikke se banen i det hele tatt.. Har prøvd alt av innstillinger på tven, men er ikke noe med det. Jeg bruker en inngang som fulgte med tven med en gul inngang inn i tven, så tre utganger med hvit, gul og rød som jeg videre kobler inn i nintendon.

Lenke til kommentar

 

 

Ja. Via SCART kan du kanskje bruke bruke denne:

attachicon.gif466255_120216202050_scart2.jpg

 

Og via den andre kan du i det minste bruke vanlig composite.

attachicon.gif1735i37B059BE7C0FD661.jpg

Aha, takk for hjelpen! Jeg har fått dem hjemme til å sende det i posten, så får prøve å se om jeg får det til da! Skal oppdatere og se om det funker :)

 

Jeg har fått ledningene når har får til å spille. Men det er et ganske stort problem. Det er ALT for lyst på bildet, så på noen spill er det umulig å se noe. Feks isbanen på Mario kart, man kan ikke se banen i det hele tatt.. Har prøvd alt av innstillinger på tven, men er ikke noe med det. Jeg bruker en inngang som fulgte med tven med en gul inngang inn i tven, så tre utganger med hvit, gul og rød som jeg videre kobler inn i nintendon.

 

Ingenting er galt med scart- og composite-kabler, det er ganske gammel glemt teknologi, utmerket

og bunnsolid for sin tid. Nintendo 64 benytter scart- og composite-kabler som var designet for

SD (Standard Definition) media output, altså lav oppløsning. Flatskjermer/HDTV-er har veldig høy

oppløsning i forhold til det Nintendo 64 klarer å gi ut, derfor prøver TV-en å "fordele" signalene.

Resultatet er blant annet som du beskriver, merkelig grafikk og ujevnheter på skjermen. Men

om TV-en støtter Standard Definition modus, så blir det nok bedre. Sjekk dette i innstillingene.

Og googlet og fant dette http://techforums.nintendo.com/thread/3065

 

Håper det hjelper.

Endret av Kissie
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk aldri eid andre Nintendo-konsoller enn Wii og Wii U (samt GameBoy, DS og 3DS), men har til gjengjeld en Sega Master System, Sega Mega Drive og Sega Saturn koblet opp mot en 40" flatskjerm. Alle tre funker helt utmerket, selv om kun Saturn'en har scart. De to andre bruker composit, dvs den gule, røde og hvite ledningen. Den aller enkleste måten å få dette koblet til på er ved å bruke scart på Saturn, og kjøpe et lite Scart-adapter til de to andre. Dette er bare et lite adapter der du plugger i de tre ledningene på den ene siden og har scart-kontakt på den andre. Da fungerer det helt utmerket. :)

 

Har du ikke scart, vil jeg faktisk anbefale å se deg om etter en brukt TV. En CRT-TV (de svære beistene du vet) er det absolutt beste når det gjelder bildekvalitet, men de tar til gjengjeld stor plass, er sykt tunge i forhold til en flatskjerm, og har vanligvis tvilsom kvalitet. Et bedre alternativ er å finne en brukt flatskjerm på 32" eller mindre, og som har scart-inngang. Denne er liten og lett å bære med seg, og selv om det er en flatskjerm med en annen teknologi enn hva konsollene var ment for blir bildet rimelig bra. Dyre er de heller ikke. Det er nok få i dag som er interessert i en liten 32" TV, og går du enda litt ned i størrelse burde prisen absolutt være overkommelig. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...