Gå til innhold

DVDSpiller er borte!


sparks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei

Jeg har noe av samme problemet. Når jeg starter maskinen finner jeg ikke dvd spilleren hverken i min datamaskin eller i enhetsbehandling, men den er i bios hvis jeg går inn der under oppstart.

Dersom jeg setter inn en cd og restarter maskinen finner den dvd-spilleren og alt ser ut til og være ok.

Men det er jo irriterenes og måttet starte maskinen to ganger for og få ting til og fungere som det skal.

Dvd-splleren står alene som master.

 

Har noen et tips eller to

 

Hilsen seadog

Lenke til kommentar

Start Registry Editor (Regedt32.exe).

Locate the UpperFilters value under the following key in the registry:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

On the Edit menu, click Delete, and then click OK.

Locate the LowerFilters value under the same key in the registry:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

On the Edit menu, click Delete, and then click OK.

Quit Registry Editor.NOTE: After you remove the Upperfilters value and the Lowerfilters value, if you notice lost functionality in a particular program, such as CD recording software, you may need to reinstall that software. If the problem recurs, consult with the software vendor for assistance.

 

Restart your computer.

Lenke til kommentar
¤ Send mail til support

Fyren har allerede gjort dette

 

¤ Sjekk om de har noe drivere\oppgraderinger eller andre nyttige programmer på siden.

Drivere til en cdrom?? Dette har ikke vært nødvendig siden DOS sin tid og det begynner å bli noen år siden..

 

¤ Hvis jeg ville ha vært deg ville jeg ta og repair windows..

Det rådet der er omtrent like tåpelig som nicket mitt..

Han har sendt support mail til Komplett dust!

Jeg tenker på å sende support mail til Plextor!

Lenke til kommentar
¤ Send mail til support

Fyren har allerede gjort dette

 

¤ Sjekk om de har noe drivere\oppgraderinger eller andre nyttige programmer på siden.

Drivere til en cdrom?? Dette har ikke vært nødvendig siden DOS sin tid og det begynner å bli noen år siden..

 

¤ Hvis jeg ville ha vært deg ville jeg ta og repair windows..

Det rådet der er omtrent like tåpelig som nicket mitt..

OG OPPDATERINGS PROGRAMMER!! HAR DU HØRT OM DET FØR ELL? FIRMWARE FEKS?

Lenke til kommentar
Start Registry Editor (Regedt32.exe).

Locate the UpperFilters value under the following key in the registry:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

On the Edit menu, click Delete, and then click OK.

Locate the LowerFilters value under the same key in the registry:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

On the Edit menu, click Delete, and then click OK.

Quit Registry Editor.NOTE: After you remove the Upperfilters value and the Lowerfilters value, if you notice lost functionality in a particular program, such as CD recording software, you may need to reinstall that software. If the problem recurs, consult with the software vendor for assistance.

 

Restart your computer.

Og dette funker? Vil ikke ødelegge no!

Lenke til kommentar

samme skjedde hos meg da jeg hadde installert en litt for gammel versjon av nero (eller var det cd-creator). hvis du har noen av disse prøv å avinstallere for å se om dvd dukker opp i win igjen? det gjorde den hos meg. måtte ha nyere versjon av brennesoftware. noe gammelt skrot som kom "i veien"...

Lenke til kommentar

Jøss, skal si fjortissene her blir fort hårsåre dersom du tar dem for å komme med sprøyt.

 

Jeg tenker på å sende support mail til Plextor!

1. Om du mener noe får du jaggu meg si det så folk forstår deg.

2. Og hva pokker er vitsen med det? Kompett gir da like god support som noen annen.

OG OPPDATERINGS PROGRAMMER!! HAR DU HØRT OM DET FØR ELL? FIRMWARE FEKS?

Først av alt: say it, don't spray it.

 

1. Igjen, jeg svarte på hva du skrev, kan ikke svare på hva jeg tror du tenkte i det du skrev dette våset ditt.

2. Lykke til med å oppdatere firmwaren til en dvd-rom systemet ikke finner.

Lenke til kommentar

Gå på administrative->tools->computer management->storage->disc management og se om den ligger der og om den har fått tildelt en egen stasjonsbokstav. Viss ikke det funker, hadde jeg slått av maskinen, bytta dvd'en til en annen ata-kontroller. Restarte og se om windows finner den da. Har vært ute for det noen ganger med min plextor brenner. Viss det funker da,er det bare og bytte tilbake til den ata kontrolleren du vil ha dvd'en på.

Lenke til kommentar
Start Registry Editor (Regedt32.exe).

Locate the UpperFilters value under the following key in the registry:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

On the Edit menu, click Delete, and then click OK.

Locate the LowerFilters value under the same key in the registry:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

On the Edit menu, click Delete, and then click OK.

Quit Registry Editor.NOTE: After you remove the Upperfilters value and the Lowerfilters value, if you notice lost functionality in a particular program, such as CD recording software, you may need to reinstall that software. If the problem recurs, consult with the software vendor for assistance.

 

Restart your computer.

Og dette funker? Vil ikke ødelegge no!

jepp, akkurat det er problemet. Har slete med det samme ;)

Lenke til kommentar

Hei ta deg ein tur i Enhetsbehandling, trykk på + ved (ide ata/atapi-kontrollere)

Velg så den ide-kanalen du har kobblet spilleren din til, hørye klikk velg avinstaler,

deretter følger du det som kommer på sjermen somregel reboot 2ganger.

Dette jelper også vis cd-dvd ikke vil gå DMA-modus..

Lenke til kommentar
Start Registry Editor (Regedt32.exe).

Locate the UpperFilters value under the following key in the registry:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

On the Edit menu, click Delete, and then click OK.

Locate the LowerFilters value under the same key in the registry:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

On the Edit menu, click Delete, and then click OK.

Quit Registry Editor.NOTE: After you remove the Upperfilters value and the Lowerfilters value, if you notice lost functionality in a particular program, such as CD recording software, you may need to reinstall that software. If the problem recurs, consult with the software vendor for assistance.

 

Restart your computer.

Og dette funker? Vil ikke ødelegge no!

jepp, akkurat det er problemet. Har slete med det samme ;)

Skal jeg slette hele HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...