diana Skrevet 3. januar 2015 Skrevet 3. januar 2015 Hei, noen som kan råde meg hvor i Oslo-området jeg kan kjøpe villaks og kjøtt av reinsdyr som levde fritt i fjell? Takk
Skjeggape Skrevet 3. januar 2015 Skrevet 3. januar 2015 Moderatormelding Flyttet tråd til rett kategori.
Solaris Skrevet 3. januar 2015 Skrevet 3. januar 2015 Strøm-Larsen har reinsdyr - http://www.strom-larsen.no/butikk/vilt/ Usikker på villaks, men forsøk Fiskeriet - http://fiskeriet.com/villt-fra-havet/ 1
ahpadt Skrevet 3. januar 2015 Skrevet 3. januar 2015 Mathallen? Bør kanskje ringe og spørre før du drar men. 1
Simen1 Skrevet 3. januar 2015 Skrevet 3. januar 2015 Frittlevende reinsdyr i Norge? Det er en frittlevende stamme på Dovre, men jeg tror ikke det er mange av de som skytes i året. Villaks som i rømt oppdrettslaks, avstamning derfra, eller fritt for oppdrettsgener? Sistnevnte tror jeg ikke er vanlig å verifisere og dermed vanskelig å få tak i. Kanskje praktisk talt umulig. 2
Quote Skrevet 4. januar 2015 Skrevet 4. januar 2015 Frittlevende reinsdyr i Norge? Det er en frittlevende stamme på Dovre, men jeg tror ikke det er mange av de som skytes i året. De finnes. I 2014 ble det skutt litt over 7900 villrein. Vi har 23 forskjellige forvaltningsområder i Norge. Hardangervidda er den største mtp. antall løyver delt ut. Villrein.no - fin side for lesestoff om landets reinsdyrbestand. 2
( ) Skrevet 6. januar 2015 Skrevet 6. januar 2015 Jeg kan forstå villaks, men ville reinsdyr ? Hva skulle være forskjellen ? Jeg mener, de har stort sett samme kosthold (unntatt i nødssituasjoner eller nedforing mot bequereller), og de lever stort sett likt, også... Eller er jeg her helt på tyttebærtur i blåbærlia ?
Finnmarksfisk AS Skrevet 26. juni 2018 Skrevet 26. juni 2018 Vi selger villaks fra Finnmark. Havlaks. www.finnmarksfisk.no
ilpostino Skrevet 19. juli 2018 Skrevet 19. juli 2018 Vinderen Sjømat & Delikatesse satser kun på villfisk så du finner det nok der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå