Gå til innhold

Miste navstøtte pga. aksjeinntekter?


lesles

Anbefalte innlegg

Der kan du ha rett, men det blir igjen en individuell vurdering. Det kan hende at sønnen har fått 100 000 i konto i konfirmasjonsgave? Eller av andre grunner. Kan ikke gå inn i saken og påstå bestemt at faren har inngått noe ulovlig.

1. Summen er ikke det vesentlige. Om du så har fått en milliard minus kan aktiviteten fortsatt være uforenlig med trygden.

 

2. Nav finner ut av sånne ting. De kan få alt av kontoutskrifter uten at du får beskjed om det en gang. Om du anmeldes får politiet tak i alt mulig. Om transaksjonene har skjedd mens din bror var på jobben, osv.

 

3. Om aksjehandelen står på din bror og du taper mer enn du har investert har du ruinert din bror.

 

Også blir det interessant for meg å finne ut om loven kunne unngås, noe den også tydeligvis kan.

Hvordan? Endret av Emancipate
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Der kan du ha rett, men det blir igjen en individuell vurdering. Det kan hende at sønnen har fått 100 000 i konto i konfirmasjonsgave? Eller av andre grunner. Kan ikke gå inn i saken og påstå bestemt at faren har inngått noe ulovlig.

1. Summen er ikke det vesentlige. Om du så har fått en milliard minus kan aktiviteten fortsatt være uforenlig med trygden.

 

2. Nav finner ut av sånne ting. De kan få alt av kontoutskrifter uten at du får beskjed om det en gang. Om du anmeldes får politiet tak i alt mulig. Om transaksjonene har skjedd mens din bror var på jobben, osv.

 

3. Om aksjehandelen står på din bror og du taper mer enn du har investert har du ruinert din bror.

 

Også blir det interessant for meg å finne ut om loven kunne unngås, noe den også tydeligvis kan.

Hvordan?

 

 

Ser at du er flink til å overdrive. Såklart kan de gjøre alt dette du nevner, de kan til og med sette en på vakt kun for å overvåke et individ døgne rundt, men alt dette er kostnader. Så.. gjør de det? Nei. Det er i underkant av 5.2 millioner innbyggere, lykke til med å gå gjennom hver kontoutskrift sier jeg bare.

 

Når det gjelder jobb og aksjer, så sitter jeg og handler aksjer både når jeg er på jobb og skole, har en app på mobilen som har gjort det så enkelt for meg. Det er 2015 vi lever i, det skal ikke mye til enn noen knapper for å kjøpe og selge.

 

Det finnes flere som er "sykemeldt" og får støtte, men koser seg i utlandet med beina på jorda. Hvor mange av dem er det som blir tatt? Det er ikke så vanskelig å unngå loven, bare man er litt forsiktig. Jeg leste om noen som ble ferska etter FLERE år, og da var han dum nok til å legge ut bilder på facebook.

 

Så kjære Emancipate.. Loven kan unngås så enkelt. Og dette er langt ifra greit. Mye kan gjøres for å forebygge det, alt det du nevner er alternativer, men det er kostnadskrevende. Og summen er veldig vesentlig. Det er forskjell på om sønnen får 10 000 kr på konto fra faren sin eller 1 million, det håper jeg at du er klar over. Og hvis sønnen får en viss sum på konto i støtte fra faren sin, og det er virkelig gjort med et formål om å hjelpe sønnen. Og han bruker dette til å handle aksjer, hvor er pappas skyld i det? Dette er en individuell vurdering.

Lenke til kommentar

å.. gjør de det? Nei.

Haha, JO. Ikke døgnet rundt, men at de sender folk for å overvåke mistenkte, inkl ta bilder av dem? Ja.

 

Det er i underkant av 5.2 millioner innbyggere, lykke til med å gå gjennom hver kontoutskrift sier jeg bare.

Du mistolker meg. I det tilfellet at man IKKE blir mistenkt kan man like gjerne handle fra sin egen konto. Så hele eksempelet forutsetter at man ALLEREDE er mistenkt. Da trenger de bare gå igjennom familiens kontoer, ikke alle i hele landet.

 

Og husk at sønnen må være villig til å lyve for å beskytte faren sin.

 

Det finnes flere som er "sykemeldt" og får støtte, men koser seg i utlandet med beina på jorda.

Nå er det ikke alltid ulovlig å være i utlandet i en periode når man er syk.

 

Hvis du er HELT sikker på at det skjer noe ulovlig kan du tipse NAV om det.

 

Så kjære Emancipate..

Snakker du ned til meg?

 

Loven kan unngås så enkelt.

Det gjelder nesten alle lover. Trenger du bensin? Stikk bort til nærmeste bensinstasjon, fyll kontant og kjør uten å betale. Trenger du en bil? Sett deg inn i en som går på tomgang og kjør. Trenger du penger? Underslå penger fra jobben. Ethvert system har en komponent av tillit.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Haha, JO. Ikke døgnet rundt, men at de sender folk for å overvåke mistenkte, inkl ta bilder av dem? Ja.

 

 

De kan ha lov til å gjøre det, men har de gjort det? Kilde takk. Og hele poenget var at det skal mye til for dem å gjøre så store tiltak. Så kan gjøres, men om det faktisk gjøres er et annet spørsmål.

 

Du mistolker meg. I det tilfellet at man IKKE blir mistenkt kan man like gjerne handle fra sin egen konto. Så hele eksempelet forutsetter at man ALLEREDE er mistenkt. Da trenger de bare gå igjennom familiens kontoer, ikke alle i hele landet.

 

Og husk at sønnen må være villig til å lyve for å beskytte faren sin.

 

 

Ser ikke hvordan man kan bli mistenkt hvis kontoutskriften ikke allerede er tilgjengelig..? At sønnen tjener på aksjer, kommer på hans selvangivelse, staten tar sin del og lar resten være. De er fornøyd de. Og NAV har ikke et system hvor de går og sniker seg inn på alle far&sønn selvangivelser for at å finne noen mistenkte.

 

Så fortell meg hvordan NAV mistenker uten å ha noe som støtter mistanken deres.

 

 

Nå er det ikke alltid ulovlig å være i utlandet i en periode når man er syk.

 

Hvis du er HELT sikker på at det skjer noe ulovlig kan du tipse NAV om det.

Ikke alltid, men du vet godt at jeg mente de tilfelle hvor man ikke er syk, har blitt sykemeldt og holder seg i utlandet. Loven kan unngås var tanken.

 

 

Snakker du ned til meg?

Nei, prøver å snakke hyggelig til deg så du kan prøve å forstå hvor jeg vil frem.

 

 

Det gjelder nesten alle lover. Trenger du bensin? Stikk bort til nærmeste bensinstasjon, fyll kontant og kjør uten å betale. Trenger du en bil? Sett deg inn i en som går på tomgang og kjør. Trenger du penger? Underslå penger fra jobben. Ethvert system har en komponent av tillit.

 

Akkurat, jeg påsto at loven kunne unngås, du spurte hvordan, jeg ga deg en forklaring, men det visste du selv allerede.. Filosoferer du? :sleep2:

Lenke til kommentar

Ikke alltid, men du vet godt at jeg mente de tilfelle hvor man ikke er syk, har blitt sykemeldt og holder seg i utlandet. Loven kan unngås var tanken.

NAV får innimellom tips fra venner og bekjente om slike forhold. Hvis du virkelig vet om slike, og er sikker, kan du vurdere å tipse NAV. Det er ikke bra å svindle staten.

 

Det er straffer for å svindle NAV. Jeg hørte om en som måtte i fengsel for å ha fått 50.000 for mye, selv om han bedyret at det ikke var med vilje. I tillegg må man selvsagt betale tilbake det man har fått for mye.

Lenke til kommentar

 

Ikke alltid, men du vet godt at jeg mente de tilfelle hvor man ikke er syk, har blitt sykemeldt og holder seg i utlandet. Loven kan unngås var tanken.

NAV får innimellom tips fra venner og bekjente om slike forhold. Hvis du virkelig vet om slike, og er sikker, kan du vurdere å tipse NAV. Det er ikke bra å svindle staten.

 

Det er straffer for å svindle NAV. Jeg hørte om en som måtte i fengsel for å ha fått 50.000 for mye, selv om han bedyret at det ikke var med vilje. I tillegg må man selvsagt betale tilbake det man har fått for mye.

 

 

Helt klart. Kan ikke være mer enig med deg. Og selvfølgelig, de som blir tatt får straff :)

Lenke til kommentar

De kan ikke bevise at det er faren som utfører aktiviteten, når aksjehandelen foregår i sønnens konto og det er registrert på han. Hva er det jeg du ser her ikke, som jeg har gått glipp av?

 

Overraskende nok er de færreste familiemedlemmer veldig lykkelige over å bidra til trygdesvindel. De fleste tips NAV mottar kommer fra nettopp familiemedlemmer som har en mer velutviklet sans for moral. Jo flere som vet, desto større er sjansen for at NAV finner ut av det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

De kan ikke bevise at det er faren som utfører aktiviteten, når aksjehandelen foregår i sønnens konto og det er registrert på han. Hva er det jeg du ser her ikke, som jeg har gått glipp av?

 

Overraskende nok er de færreste familiemedlemmer veldig lykkelige over å bidra til trygdesvindel. De fleste tips NAV mottar kommer fra nettopp familiemedlemmer som har en mer velutviklet sans for moral. Jo flere som vet, desto større er sjansen for at NAV finner ut av det.

 

 

Det skjønner jeg godt. Bra det finnes noen av dem, still hope in humanity.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...