Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Uteantenne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet, ja , i alle fall hvis du i dag har dårlig signalstyrke. Verste som kan skje er at signalet blir for mye forsterket. Dog vet jeg ikke hvilket utfall dette har på Wi-Fi, men i TV og radio-verdenen får man mer støy slik at du ender opp på utgangspunktet og i verste fall dårligere.

Dog kan du vanligvis justere sendereffekt på routere og nettverkskort, så det burde ikke være noe problem å ordne det om det skulle vise seg å bli et problem.

 

Jeg går forresten ut i fra at utstyret ditt er 2,4 GHz?

Lenke til kommentar

 

Ok, takk. Jepp, 2,4GHz, men blir kanskje oppgradert til 5GHz senere (men den tid den sorg).

Det vil bli å nedgradere ;)

 

 

Tja, det er vel å ta litt hardt i. 5Ghz båndet har en kortere rekkevidde, men derav også lavere interferens (støy), samt flere ulike kanaler, som igjen hjelper på å isolere støy. Når vi snakker 15m vil jeg ikke si at 5Ghz er en nedgradering. Ei heller det motsatte!

Endret av iNzzain
Lenke til kommentar

Trenger ikke grave den ned så dypt.min ligger 10 - 15 cm under bakken å lever i sitt beste velgående etter 8 år. Men er greit å huske hvor den er da med tanke på hvor man ikke skal plante eple treet.

 

Edit: så ikke asfalten før litt for seint.

350m,syntes du skrev 15

Endret av lunden83
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Antennen virker sikkert til sitt bruk den, at det er en gammel tv-antenne stemmer ikke dersom du ikke har byttet ledning kontakt på den selv da. 99% av antenne de selger på ebay har oppgitt fantasitall når det gjelder forsterkning. Har selv en maken antenne som MLGPRO linker til (den øverste), merket ingen forsterkning overhode på min router.

 

Min anbefaling er at du kjøper to slike og flasher dem med dd-wrt eller openwrt firmware:

 

http://cdon.no/elektronikk/tp-link/tp-link-tp-link-5ghz-150mbps-outdoor-wireless-access-point-p21349536

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...