Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva er galt med min kjære?


Enrich77

Anbefalte innlegg

Det TS bør gjøre er selvsagt og ta kontakt med lege og ta alle de nødvendige prøver. Der er stoffskifte test vanlig, men dessverre er det enkelte leger som ikke er påpasselig nok og uteblir den. Veldig mange pasienter går med plager som ved enkelhet kunne vært medisinert

Det gjelder dessverre svært mange diagnoser og prøver. Det er ikke noe "spesielt" med stoffskifte på den måten. Man kunne like gjerne nevnt B12, D-vitamin, folat, borrelia, kyssesyken, autoimmune sykdommer, cytalomegavirus, kobber, kortisol, osv...

 

Når førsteposten skriver at hun har tatt prøver for stoffskifte og de er OK virket innlegget ditt som lite velfundert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det TS bør gjøre er selvsagt og ta kontakt med lege og ta alle de nødvendige prøver. Der er stoffskifte test vanlig, men dessverre er det enkelte leger som ikke er påpasselig nok og uteblir den. Veldig mange pasienter går med plager som ved enkelhet kunne vært medisinert

Det gjelder dessverre svært mange diagnoser og prøver. Det er ikke noe "spesielt" med stoffskifte på den måten. Man kunne like gjerne nevnt B12, D-vitamin, folat, borrelia, kyssesyken, autoimmune sykdommer, cytalomegavirus, kobber, kortisol, osv...

 

Når førsteposten skriver at hun har tatt prøver for stoffskifte og de er OK virket innlegget ditt som lite velfundert.

 

Og hadde du mer kunnskap om nettopp stoffskifte. Så ville du vite at prøver kan vise normale verdier. Ofte så må man til spesialist. Men kom nå med mine favoritt diagnoser som du påsto jeg ofte kommer med. For du sitter vel ikke og juger i jula?

Endret av Gothminister
Lenke til kommentar

Jeg sa bare at du fremsto sånn.

 

Der er stoffskifte test vanlig, men dessverre er det enkelte leger som ikke er påpasselig nok og uteblir den.

Og hadde du mer kunnskap om nettopp stoffskifte. Så ville du vite at prøver kan vise normale verdier. Ofte så må man til spesialist.

Moving the goalposts - innrøm at du ikke hadde lest førstepost skikkelig.

 

At man har symptomer innenfor normale verdier gjelder også mange andre sykdommer - ingenting spesielt med stoffskifte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

hm, så forskjellig oppfatter vi førsteposten ., jeg ser for det meste en type som oppfører seg ganske så hysterisk, og det finnes kvinner som faller for sånne, men muligens ikke denne

 

hysteriske menn på randen av sammenbrudd :p

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvem denne jenta er, men jeg håper ho river seg fra deg asap. Jeg ble satt ut av innlegget ditt, det virker som du er et helvete å leve med.

 

La dama gå og la henne leve et normalt liv, før vi får nok en tråd om "Kjæresten jeg traff for en måned siden klager på jeg blir trøtt når klokka er 23!"

Endret av Woods
Lenke til kommentar

Jeg er vel den som da må si det ingen annen tør å si: Hun har nok ME...

 

Fra spøk til revolver: Forslagene tidligere i tråden om stoffskifteforstyrrelser, er verdt å undersøke. Plutselig innsettende tretthet med tilhørende humørendring betyr som regel en ting: Hormonene. I dette tilfellet kan man ta utgangspunkt i binyretretthet.

 

Allikevel kan alt være som det skal. Noen mennesker er bare slik. Rolv Wesenlund sa i et intervju en gang at han og kona aldri snakket sammen før kl 11, da han var grusomt morragretten. Det går an å være kveldsgretten også, som voksen, selv om det oftest er forbeholdt barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har snakket mer med henne. Antall tid vi bruker sammen varierer veldig fra dag til dag. Sa forsiktig til henne i går at vi ikke trengte å snakke om det og at jeg forstod om hun ikke ville snakke slik alvor. Det var helt ok. Jeg nevnte en drøss med greier for henne. Blant annet Sjøgrens, men vi får ikke noe til å passe. Hun sa også at hun var enig i at det ikke var normalt. Hun var glad for nye innspill og jeg forstod det slik at hun tar det opp med lege neste gang. Futhermore gidder jeg ikke stresse mer med saken nå. Kan jo også nevne at der vi var reagerte alle på hennes oppførsel. De ville klistre ADHD på henne. Jeg støttet henne når alle vendte seg imot. Jeg har bodd med en med ADHD før og jeg vet hun ikke har der.

 

Jeg vet ikke om dette passer i helse. Får ingen nye innspill. Så da kunne det vel stått under forhold i steden. Jeg vet jeg bare har kjent henne i en måned. Det lille jeg så de gangene vi var sammen var nok. Har aldri sett noen andre som har vært slik. Min kropp er stilt inn på å våkne 10. Den nekter å gå sæelig tidligere enn 24 uansett hva jeg finner på. I dag skulle hun være hjemme 2230-23. Så, da får vi se. Forsvinner hun med en gang hun er hjemme så ok. Skal ikke lage noe. Da skjuler jeg skuffelsen min. Jeg vet også at det finnes flere ting enn henne og oss i verden.

 

Stoffskiftet er så godt som utelukket. Jeg har sett TSH, FT3 og FT4. Det er ingenting unormalt å se der. Dessuten er hun kvikk om dagen helt til det er en bryter som blir slått på som sier null krefter igjen. Jeg har lavt stoffskifte og krever mindre søvn enn henne. Hva gjelder hennes søvn er den fra rundt 2330 til 08 eller 09. Vi har overhodet ikke noen dårlig og turbulent hverdag. Nå tar jeg dette med ro. Så vil jeg nok finne ut av det etterhvert tenker jeg.

Endret av Enrich77
Lenke til kommentar

problemet her er IKKE din kjære, det er DEG. Du er TOTALT submissiv og din kjære misliker dette naturlig nok veldig mye. En typisk dame vil ha en mann, ikke en valp.

 

Submissiv. Er ikke det noe greier innen BDSM? Ikke valp hun kaller meg. Isbjørn har hun sagt. Hvis det var tilfelle det du sier ville hun enkelt dumpet meg i steden for å true med at jeg bør finne en annen.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvem denne jenta er, men jeg håper ho river seg fra deg asap. Jeg ble satt ut av innlegget ditt, det virker som du er et helvete å leve med.

 

La dama gå og la henne leve et normalt liv, før vi får nok en tråd om "Kjæresten jeg traff for en måned siden klager på jeg blir trøtt når klokka er 23!"

 

Overruled. Taes ikke til følge. Hun sier jeg er for snill. Hun får dumpe meg for det da. Vi er tilhengere av frihet begge to. Har levd med en før da. Jeg jobbet skift. Så det var ikke noe problem for meg når hun la seg lenge før jeg var hjemme 02-03. Problemet er når det følges av personlighetsendringer, trusler og faenskap.
Lenke til kommentar

 

Jeg vet ikke hvem denne jenta er, men jeg håper ho river seg fra deg asap. Jeg ble satt ut av innlegget ditt, det virker som du er et helvete å leve med.

 

La dama gå og la henne leve et normalt liv, før vi får nok en tråd om "Kjæresten jeg traff for en måned siden klager på jeg blir trøtt når klokka er 23!"

Overruled. Taes ikke til følge. Hun sier jeg er for snill. Hun får dumpe meg for det da. Vi er tilhengere av frihet begge to. Har levd med en før da. Jeg jobbet skift. Så det var ikke noe problem for meg når hun la seg lenge før jeg var hjemme 02-03. Problemet er når det følges av personlighetsendringer, trusler og faenskap.

 

 

 

Jeg ville pakket sammen og funnet noe annet. Om det allerede oppstår slike problemer etter en måned, er det kanskje ikke verdt styret.

Lenke til kommentar

 

problemet her er IKKE din kjære, det er DEG. Du er TOTALT submissiv og din kjære misliker dette naturlig nok veldig mye. En typisk dame vil ha en mann, ikke en valp.

Submissiv. Er ikke det noe greier innen BDSM? Ikke valp hun kaller meg. Isbjørn har hun sagt. Hvis det var tilfelle det du sier ville hun enkelt dumpet meg i steden for å true med at jeg bør finne en annen.

 

har ingenting med BDSM å gjøre, det har med personlighetstype å gjøre. Du vet, "whos wearing the pants in the relationship"

 

Hvis hun sier at du bør finne en annen så er det bare et spørsmål om tid før hun dumper deg, ta hintet, finn deg noen andre.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...