Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med eicon diva isdn usb!


Anbefalte innlegg

info:

pc 1: epox 8 kta3+, duron 1 ghz 256 mb sdr, 580gb hdd`s(divx pc)

pc 2: dell inspiron 8200, p4m 2ghz, ati r9000m, 512mb ddr,

 

kjører winxp+sp1 på begge, isdn usb adapteren funket bra på begge pc`ne da det plutselig ikke fungerte som det skulle på laptopen. det er et driver problem, for i device manager ligger det IKKE til, under nettverks adaptere som det gjorde før. plutselig fungerte det ikke lenger. har prøvd å installert Diva Client for Windows 2000/XP, og dethjelper ikke, har prøvd manuelt, men det hjelper ikke, maskinen finner rett og slett ikke isdn adapteren.. restarter også etter å ha satt i usb porten, noe som ikke skal være nødvendig, men må jo prøve det også.. noen som har samme isdn usb adaprer og har et tips til dette, så vil jegsette stor pris på det..

 

mvh Torgeir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm er det et gult :!: i device manager ?

isåfall slett den!

 

Prøv og slett alle driverne til denne isdn usb adapteret...

Sa tar du ut adapteret ut av usb portet, og restarter...

Så innstalerer du driverene på nytt...

Så restarter du igjen og setter adapteret i usb stikker før du starter den...

 

Så får du håpe at den finner den nå da :)

 

Good Night :D

Lenke til kommentar
Hmmm er det et gult :!: i device manager ?

isåfall slett den!

 

Prøv og slett alle driverne til denne isdn usb adapteret...

Sa tar du ut adapteret ut av usb portet, og restarter...

Så innstalerer du driverene på nytt...

Så restarter du igjen og setter adapteret i usb stikker før du starter den...

 

Så får du håpe at den finner den nå da :)

 

Good Night :D

Har sletta det som tilhørte diva isdn usb i device manager, og restarta og installert på nytt, restarta, satt i usb, og diva isdn, blir funnet i device manager, configurerer slik det skal være, så prøver jeg å sette opp en ny connection, men får ikke valgt ut dial up / isdn...

 

Lettere forklart:

 

Nettwork connections - Create a new connection - New Connection wizard - Connect to the internet - Set up my connection manually - så her er problemet, jeg får ikke valgt ut de to øverste, altså connect using a dial up modem, connect using a broadband connection that requires a user name and password..

 

de er liksom viska ut, så det eneste valget her er connect using a broadband connection that is always on....

 

Veldig rart, adapteren fungerer helt fint på den stasjonære (PC1), og akkurat nå i går slutta den å funke, kan heller ikke huske å ha installert noe som kunne ha kødde til de instillingene...

Lenke til kommentar
Har sletta det som tilhørte diva isdn usb i device manager, og restarta og installert på nytt, restarta, satt i usb, og diva isdn, blir funnet i device manager, configurerer slik det skal være, så prøver jeg å sette opp en ny connection, men får ikke valgt ut dial up / isdn...

Du har muligens støtt på den bugen som står forklart her:

 

Link

 

Med følgende overskrift:

 

Dial-up Modem or PPPoE Option in New Connection Wizard Is Unavailable

Lenke til kommentar
Har sletta det som tilhørte diva isdn usb i device manager, og restarta og installert på nytt, restarta, satt i usb, og diva isdn, blir funnet i device manager, configurerer slik det skal være, så prøver jeg å sette opp en ny connection, men får ikke valgt ut dial up / isdn...

Du har muligens støtt på den bugen som står forklart her:

 

Link

 

Med følgende overskrift:

 

Dial-up Modem or PPPoE Option in New Connection Wizard Is Unavailable

Det så interessant ut, og prøvde det uten resultater...

 

Har også prøvd en in place upgrade, som ikke fungerte, maskinen hang etter 5 min med upgrade, måtte så formatere og installere xp pro på nytt,.. og alt fungerte som det skulle, fikk også oppretta en ny internet connection.. la så inn sp1, og etter det så kom jeg ikke inn i xp, maskinen kom med en sånn feilmelding, en "unexpected" et eller anna hadde dukket opp og maskinen avsluttet med en gang, bla bla.. vær vennlig å skru av maskinen nå... blå skjerm greier..

 

så ja vel, ble ikke mer lykkelig av det, så da valgte jeg en "repair" install, og til min store forundring så virka det, men nå får jeg ikke installert sp1,.. Det står noe om at det ikke er samme "kernel" som ligger på maskinen som er med sp1... ???

 

Dette syns jeg var veldig rart, har aldri før vært borti en sånn dårlig installasjon før i hele mitt liv...

 

Noen som har noe av den samme erfaringen og kanskje har et tips eller to, så setter jeg stor pris på det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...