Gå til innhold

[Løst] Installere Windows 7 fra USB


1-2-3-

Anbefalte innlegg

Men har du allerede en bootbar ekte Windows 7 DVD kan du bare lage en bootable usb key (link under) og kopiere filene fra DVD til usb stick vha utforsker.

Har du fult til punkt og prikke guidene som er gitt:

Windows 7: USB Windows 7 Installation Key Drive - Create

http://www.sevenforums.com/tutorials/2432-usb-windows-7-installation-key-drive-create.html

Her lager du en bootable usb uten tilleggsprogrammer med diskpart i cmd prompt.

Om det ikke funker så er det noe feil med utstyret ditt.

 

 

 

Det jeg har er en DVD som lag har brent selv etter å ha lastet ned Windows som jeg fikk tilgang til gjennom et nettstudium. Om det blir det samme som en ekte Windows DVD, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du har ikke installert Windows med den før og vet 100% sikkert at den er bootbar og fungerer ?

Den er brent riktig "som ISO" med UDF .

 

Jeg har brukt DVD-platen til å installere Windows på en bærbar for noen år siden. Nå er planen å "flytte" den lisensen over til den nye dataen. Da må jeg ringe til Microsoft for å få registrert lisensen, og deaktivert den på den gamle bærbare, men det er ok. For å få installert Windows må jeg imidlertid installere fra USB, siden den nye dataen ikke har DVD-rom.

 

Innholdet på DVD-platen ser slik ut:

post-322986-0-44392100-1419685422_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Okay, nå satte jeg USB-pinnen inn i maskina og startet den. Da kom det opp "Windows is loading files" og jeg kom rett til installasjonsprosessen. Men jeg trykte ikke på F12 eller noe. Er dette riktig da? Må jeg ikke boote fra USB? Skjer det automatisk? Installerer jeg Windows på USB-pinnen nå kanskje?

Endret av 1-2-3-
Lenke til kommentar

Jeg gikk litt videre i installasjonsprosessen nå og kom til steget hvor jeg skal velge hvor jeg vil installere Windows. Da får jeg opp "Disk 0 Unallocated Space" som er på 223.6 GB. Minnepinnen er ikke så stor, så da er jeg vel på rett spor?

 

Det eneste som er litt rart er at SSD-en i maskina er på 120 GB, så hvordan det kan stå 223.6 GB der, skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Tja, installasjonen er fullført, og det ser da ut til at dette har gått fint. Problemet nå er å få installert drivere. Det fulgte ikke med en eneste driver-DVD fra Multicom, så her må alt gjøres manuelt.

 

Noen som kan hjelpe meg med å finne de viktigste driverne til denne her:

http://www.multicom.no/Multicom-Pocket-i300-Mini-PC-Intel-NUCe-4e-gen-Intel-Core-i5-4250Ue-8GBe-120GB-SSDe-AC-WiFie-USB3e-Mini-HDMIe-VESA-feste-Uten-operativsystem/cat-p/c/p10627109

Lenke til kommentar

Gratulerer - godt jobba.

Nyere maskiner er oftest satt opp i bios/uefi med å leter etter boot på usb medie først.

Den der intel nuc boksen kan nok du få samtlige drivere til gjennom Windows update.

Har du fått den på nett ?

I så fall - bare kjør på med gjentatt windows update via kontroll panel inntil det ikke tilbys flere critical, recommended og optional oppdateringer og drivere og software lenger.

Lenke til kommentar

Gratulerer - godt jobba.

Nyere maskiner er oftest satt opp i bios/uefi med å leter etter boot på usb medie først.

Den der intel nuc boksen kan nok du få samtlige drivere til gjennom Windows update.

Har du fått den på nett ?

I så fall - bare kjør på med gjentatt windows update via kontroll panel inntil det ikke tilbys flere critical, recommended og optional oppdateringer og drivere og software lenger.

 

Hehe, takk for det! Jeg fikk det visst til. Måtte bare diskutere med meg selv underveis i prosessen her.

 

Jeg lastet ned Intel Driver Update Utility, og det funket greit. Fikk installert alle drivere.

 

 

Problemet jeg har nå er at Chrome ikke vil starte etter installasjon! Jeg trykker på ikonet, men ingen ting skjer. Lastet ned 64-bitersversjon. Får vel lage en annen tråd om dette, da det gjelder noe helt annet.

Endret av 1-2-3-
Lenke til kommentar

 

Problemet jeg har nå er at Chrome ikke vil starte etter installasjon! Jeg trykker på ikonet, men ingen ting skjer. Lastet ned 64-bitersversjon. Får vel lage en annen tråd om dette, da det gjelder noe helt annet.

 

 

Dette løste seg etter installasjon av SP1. Tusen takk for hjelpen alle sammen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...