Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Jeg må finne meg selv"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hva betyr dette egentlig? Pleier det som regel å være noe idet? Eller er det bare en gyllen sjans for h*n å slippe å måtte si det h*n egentlig mener?

 

 

 

Anonymous poster hash: 6ce5f...9b8

 

på jorde?

 

hmm.. at faktisk så bruker det å være noe der å hente...

 

Kanskje: Bare en måte å si "glem det der", det finnes noe mer viktig ! MEG ! ! !

Endret av TheLastProblemSolver
Lenke til kommentar

 

Hva betyr dette egentlig? Pleier det som regel å være noe idet? Eller er det bare en gyllen sjans for h*n å slippe å måtte si det h*n egentlig mener?

Anonymous poster hash: 6ce5f...9b8

Hvem er h*n?

 

Ettersom spørsmålet kan tolkes flere måter.

 

En kvinne i tidlig 20-årene som nevner det, ligger med deg etterpå, og "minner deg om det" etter det igjen - eksempelvis :p

 

Anonymous poster hash: 452a6...724

Lenke til kommentar

Det betyr nok ingenting annet enn at vedkommende ser seg selv som eller ønsker å framstå som litt mer interessant.

 

Hehehe. "Finne seg selv".

Flere varianter av den også.

 

"finne meg selv"

"trenger meg selv en periode"

"må fokusere på det jeg vil"

 

I grunn stemmer analysen din relativt greit. For enten er dette en person som er svært opptat av seg selv...eller så prøver vedkommende ja, å bare gjøre seg mer spesiell en det h*n er.

 

Anonymous poster hash: 452a6...724

Lenke til kommentar

Flere varianter av den også.

 

"finne meg selv"

"trenger meg selv en periode"

"må fokusere på det jeg vil"

 

I grunn stemmer analysen din relativt greit. For enten er dette en person som er svært opptat av seg selv...eller så prøver vedkommende ja, å bare gjøre seg mer spesiell en det h*n er.

 

 

Anonymous poster hash: 452a6...724

Etter min oppfatning så er ikke de relevante til hverandre.

 

Det å finne seg selv, for meg, er når du føler at du ikke er sikker på hvem du er, eller vil være, eller hva du vil, og at du opplever en slags usikkerhet, misnøye og fremmedhet til deg selv. Og dermed må man "finne seg selv".

 

Sannheten er jo at egoet vårt ikke er så unikt som man tror. Man kan bli hvem som helst, det er omgivelsene og vårt eget syn på oss selv som definerer dette. Og jo dypere du tenker på dette, jo mer personlighetsløs, eller personlighetsfull kan du bli. Som om du er flere personer i en. Det er jo selvsagt en måte å "tolke" det på, alle har ulike sider.

 

De som har opplevd ego-softening/egodød skjønner mer hva dette handler om.

 

 

Man kan gjerne le av det, og folk har ulik definisjon og syn på "finne seg selv", men de som trenger å finne seg selv trenger denne prosessen. Det handler om psyken og den psykiske velværen.

 

Igjen, det er slik jeg definerer uttrykket.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...