Gå til innhold

GUIDE: Introduksjon: Digitale smarthjem, del 1 (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor er fokuset på sikkerheten? Hva er poenget med en alarm hvis potensielle hackere skulle klare å komme seg inn på sentralen - eller ved bruk av fiendtlige apper? Hadde vært skeptisk til å gå "commando" i stua med et kamera i stua. Noen alarmleverandører er strenge på personvernet - andre bortimot reklamerer med at man kan spionere på kona hjemme.

"Slå på kaffetrakteren på vei hjem!" skurrer også veldig i mine ører...

 

Det er ingenting som er 100% sikkert. Get with the times.

Lenke til kommentar

Det er mye kult man kan gjøre med smarthus, har vel det som kan karakteriseres som et smarthus selv (selv om robotstøvsugeren har havarert :().

 

En ting dere bør fokusere på er å ikke ha hundre forskjellige ting som må styres med hver sin app, man "må" ha et felles system som styrer alt, eller forsvinner mye av poenget.

 

AtW

 

Krav for å ha smarthus er android tlf og en hjemmesentral som støtter alle varianter av moduler.

 

Jeg kan dele mitt oppsett når jeg blir ferdig.

Lenke til kommentar

Hvor er fokuset på sikkerheten? Hva er poenget med en alarm hvis potensielle hackere skulle klare å komme seg inn på sentralen - eller ved bruk av fiendtlige apper? Hadde vært skeptisk til å gå "commando" i stua med et kamera i stua. Noen alarmleverandører er strenge på personvernet - andre bortimot reklamerer med at man kan spionere på kona hjemme.

"Slå på kaffetrakteren på vei hjem!" skurrer også veldig i mine ører...

 

Innbruddstyver er sjelden "potensielle hackere". Det er folk som knuser et vindu og rasker med seg noe drit.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ganske komisk at folk gjør alt for å slippe og røre seg. Så betaler vi for å gå på helsestudio for å, ja riktig, røre på seg :) Heldigvis har jeg hund, så må røre en del på meg. Ellers hadde jeg vel slått rot i stolen på data rommet :)

 

Jeg tror du har misforstått poenget om du mener det "for å slippe å røre seg"

 

AtW

Lenke til kommentar

Ikke bokstavelig talt, men det er jo liten tvil om at vi rører mindre og mindre på oss!

Er jo bare å se hvor mye feite folk det er over alt!

Før fikk man rørt en del på seg både i jobb og privat.

Nå sitter store deler av befolkningen rolig foran en skjerm både på jobb og privat!

 

Om du vil snakke om folkehelse, trening og fysisk aktivitet, så foreslår jeg en mer egnet tråd.

 

AtW

Lenke til kommentar

Stått opp på/med feil ben først i dag? Eller bare liker du å sitte her inne og kverulere?

Om du ikke ser sammenhengen mellom at ting blir enklere og enklere (Smarte hjem osv) så bør du få deg briller!

 

Trenger absolutt ikke noen egen tråd for å se sammenhengen mellom slike ting!

 

Nei, jeg bare ønsker å holde tråden innenfor det temaet den handler om, hverken mer eller mindre.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...