Gå til innhold

Norsk og utenlandsk valuta


Janbanan123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

 

I dag får man 14 Pakistanske rupi for 1 Norsk krone. I Mars i år fikk man 17 rupee for 1 krone.

 

Er det den Norske kronen som har falt eller er det den Pakistanske som er styrket?

Du leser ikke mye aviser eller ser på noen nyheter regner jeg med?

 

 

 

Jeg leser mye nyheter, men ikke innen finans.

 

Kan du gi meg en kort konklusjon?

Lenke til kommentar

 

 

I dag får man 14 Pakistanske rupi for 1 Norsk krone. I Mars i år fikk man 17 rupee for 1 krone.

 

Er det den Norske kronen som har falt eller er det den Pakistanske som er styrket?

Du leser ikke mye aviser eller ser på noen nyheter regner jeg med?

 

 

Jeg leser mye nyheter, men ikke innen finans.

 

Kan du gi meg en kort konklusjon?

 

Du fikk svaret ditt her

 

Dette spørsmålet er grunnen til at man stort sett alltid sier at en valuta styrker eller svekker seg mot en annen valuta.

Og hvis du hadde fult med i nyhetene ikke finans, så ville du vist at den Norske krona har falt ekstremt mye og har gjort det en stund nå, dette på grunn av svake oljepriser.

Lenke til kommentar

 

 

 

I dag får man 14 Pakistanske rupi for 1 Norsk krone. I Mars i år fikk man 17 rupee for 1 krone.

 

Er det den Norske kronen som har falt eller er det den Pakistanske som er styrket?

Du leser ikke mye aviser eller ser på noen nyheter regner jeg med?

 

 

Jeg leser mye nyheter, men ikke innen finans.

 

Kan du gi meg en kort konklusjon?

 

Du fikk svaret ditt her

 

Dette spørsmålet er grunnen til at man stort sett alltid sier at en valuta styrker eller svekker seg mot en annen valuta.

Og hvis du hadde fult med i nyhetene ikke finans, så ville du vist at den Norske krona har falt ekstremt mye og har gjort det en stund nå, dette på grunn av svake oljepriser.

 

 

 

jeg vet at den har falt mye, men spørsmålet mitt er om ekspertene tror den vil styrke seg igjen. Vet du det?

Lenke til kommentar

Noen eksperter tror den vil styrke seg kjapt, noen tror svekkelsen vil vare og fortsette. Det kommer an på hva som skjer med oljeprisen, og det er rett og slett ikke mulig å spå. Ekspertene gjetter, i all hovedsak. I alle fall velger de å vekte argumentene forskjellig etter magefølelsen og egen erfaring, og det er vanskelig å si at den ene tar feil og den andre har riktig. Den som faktisk skulle vite hvor kronen og oljeprisen skal vil bli søkkrik, og kommer ikke til å dele det her :)

Lenke til kommentar

jeg vet at den har falt mye, men spørsmålet mitt er om ekspertene tror den vil styrke seg igjen. Vet du det?

Jeg vet ikke enda, men Norges Bank skal selge unna utenlands valuta og kjøpe 500 Millioner NOK vær dag i januar, dette bør styrke krona noe, men jeg er ingen ekspert så jeg er ikke sikker på hvor dette vil føre verdien.

 

Eventuelt får vi se om det blir noe konflikter i ustabile oljenasjoner, dette pleier å styrke krona...

Lenke til kommentar

Historisk har oljeprisen vært lavere og har en tendens til å gå opp og ned med jevne mellomrom. Oljeprisen vil øke igjen - men vil nok ikke nå nivået vi hadde før 8-10 år. Dette er dog min oppfatning, ingenting er sikkert.

 

Edit.

Angående nyehter. Dette har vært "agurknytt" nokså lenge på forsiden av alle de store avisene.

Endret av Woods
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...