rsun Skrevet 4. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2014 Hei!Jeg og min familie skal feire jul der det verken er internett eller radio. Vi ønsker å opprettholde tradisjonen med å høre "Du grøne glitrande tre", lest av Alfred Maurstad. Denne har NRK på nettsidene sine. http://www.nrk.no/lyd/du_grone_glitrande_tre/397D65FC08FEB8D2/ Spm mitt er om det finnes en mulighet for å laste ned denne til bruk kun i jula? Hvordan gjør jeg evt dette?På forhånd tusen takk for svar og hjelp.Mvh Rolf V Sunde Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 4. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2014 Tror ikke du kan det uten at det går over til pirat kopiering, du kan jo prøve og sende de en mail og spørre, tror ikke du får noen stor respons. Fikset linken for deg også: http://www.nrk.no/lyd/du_grone_glitrande_tre/397D65FC08FEB8D2/ Lenke til kommentar
rsun Skrevet 4. desember 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. desember 2014 Takk for linkfiksing! :-) Jeg kontaktet NRK, og de svarte at de ikke tilbød filer til nedlasting. Og dette regnet jeg med. Men siden dette ikke er en fil eller et program jeg kommer til å tjene store penger på å piratkopiere, håpet jeg de så gjennom fingrene denne gangen. Menmen, det var dumt vi ikke får hørt denne i år da. Uansett, takk for svar. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 4. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2014 (endret) Du har lov til privat-bruk. Det finnes en rekke programmer på internett som lar deg gjøre dette. Audacity er program som er gratis, og kan gjøre det du ønsker på noen pcer. Det kommer litt an på om lydkortet støtter at lyden taes opp digitalt på vei ut til høytaleren. edit: dette gjelder altså opptak av lyden. Det er lov til privat bruk selv om det er kopibeskyttet materiale. Endret 4. desember 2014 av Bruker-182691 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2014 (endret) Finner du den på youtube så bruker du denne tjenesten til å laste den ned. http://www.listentoyoutube.com/ Skal være lovlig om det ikke er kopibeskyttet materiale som kopieres. Alternativet er å ta det opp på en MP3 spiller eller lignende. Endret 4. desember 2014 av perpyro Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2014 Last ned nevnte Audacity og gjør opptak av stereo mix mens du spiller av. Advarsel, litt egeninnsats kreves i form av fremgangsmåtetilegnelse. 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2014 Last ned nevnte Audacity og gjør opptak av stereo mix mens du spiller av. Advarsel, litt egeninnsats kreves i form av fremgangsmåtetilegnelse. Takker så meget, det der var jo genialt, har alltid lurt på hvordan til å få audacity til å ta opp rett fra PCen. Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 4. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2014 (endret) Eller...denne blei feil. Endret 4. desember 2014 av Knut A. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2014 Last ned nevnte Audacity og gjør opptak av stereo mix mens du spiller av. Advarsel, litt egeninnsats kreves i form av fremgangsmåtetilegnelse. Takker så meget, det der var jo genialt, har alltid lurt på hvordan til å få audacity til å ta opp rett fra PCen. Bare pass på så du ikke har noen programmer kjørende som er troende til å avgi meldinger med lydsignal Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 4. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2014 Hei! Jeg og min familie skal feire jul der det verken er internett eller radio. Vi ønsker å opprettholde tradisjonen med å høre "Du grøne glitrande tre", lest av Alfred Maurstad. Denne har NRK på nettsidene sine. http://www.nrk.no/lyd/du_grone_glitrande_tre/397D65FC08FEB8D2/ Spm mitt er om det finnes en mulighet for å laste ned denne til bruk kun i jula? Hvordan gjør jeg evt dette? På forhånd tusen takk for svar og hjelp. Mvh Rolf V Sunde Takk for linkfiksing! :-) Jeg kontaktet NRK, og de svarte at de ikke tilbød filer til nedlasting. Og dette regnet jeg med. Men siden dette ikke er en fil eller et program jeg kommer til å tjene store penger på å piratkopiere, håpet jeg de så gjennom fingrene denne gangen. Menmen, det var dumt vi ikke får hørt denne i år da. Uansett, takk for svar. Har fikset fila for deg slik at du kan høre på den i jula. Sender deg linken på PM. 1 Lenke til kommentar
rsun Skrevet 4. desember 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. desember 2014 Og dagens gavmilde julenisse er Knut A. som fiksa dette lett som ingenting. Tusen takk for alle svar, og god jul! :-D 1 Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 5. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2014 Bare hyggelig, rsun. Og god jul. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå