Gå til innhold

[Løst] 3-way SLI og lydkort


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkte å kjøpe enda en GTX980 men må da også oppgradere hovedkortet mitt. Jeg har sett litt på ASUS Rampage V Extreme (Socket 2011-3) men er litt usikker på om den har nok plass til 3x GTX980 (uten waterblock) plus ett lydkort (ASUS Xonar Essence STX). Går dette greit eller må jeg se etter ett enda større hovedkort, sånn som ATX-XL?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tenkte å kjøpe enda en GTX980 men må da også oppgradere hovedkortet mitt. Jeg har sett litt på ASUS Rampage V Extreme (Socket 2011-3) men er litt usikker på om den har nok plass til 3x GTX980 (uten waterblock) plus ett lydkort (ASUS Xonar Essence STX). Går dette greit eller må jeg se etter ett enda større hovedkort, sånn som ATX-XL?

 

Jeg har 3x 980 og en intel pci-e ssd. Utan vannkjøling er det håpløst med 3-way 980. Det bråker evig og skjermkorta throttler ned til ~1200mhz. Det eneste skjermkortet som får nok luft er det som er ytterst :p

 

Plass får du iallefall til 3x 980 og lydkort.

 

Skal man ha 3-way 980 på luft, så bør man ha bare referansekort eller 2 referansekort + et f.eks G1 på enden mot lydkortet.

 

Jeg hadde 3 stk gtx 680 i gamledager. De hadde jeg på luft i noen få uker før det ble full vannkjøling. Etter det var det bra fryd og gammen :D

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...