Gå til innhold

Ny 55"+ TV til rundt 10 000kr +/- (fotball, formel 1)


Anbefalte innlegg

Hei,

Dama mener på at vi trenger TV i leiligheten vår i Sverige. Naturlig nok betyr det at vi kjøper en ny TV til vår primære leilighet og setter den gode gamle P50ST50Y i vår sekundærleilighet.

Vi ser generelt lite på TV begge to, men når vi først ser på går det i;

- fotball (40%)
- formel 1 (15%)
- serier (15%)
- vintersport (10%)
- filmer (10%)
- annet rææl (10%)

TVen må være i toppsjiktet hva angår panorering og sideveis forflytting av bildet. Med tanke på hvor lite vi ser på film er ikke sortnivå kritisk, som gjør at vi kan svelge en TV med sidebelyst LCD-panel. Clouding er ikke super-kritisk, da det ikke vil være et problem i 85% av vår TV-titting. Ser primært etter 1080p, ikke 4k.

Vi har en relativt stor, fin vegg som jeg tror kan gjøre seg bra med ambilight, så jeg er 80% satt på en philips-TV med 3- eller 4-siders ambilight.

Har tittet litt på en 2013-modell, 55PFL8008S, som nå koster litt over 9 000 hos komplett.

Vet ikke hvor mye annet det er å velge mellom med tanke på mine ovennevte kriterier?! Er det kun 8-serie som har 3-siders ambilight? :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gikk for 60PFL8708S demobrukt fra komplett (7990). Nå ser ikke jeg på fotball eller formel 1, men har sett en god del på serier, langrenn og spilt ps3 på den. Den forrige tven slet med panorering, men har så langt ikke merket noe i negativ retning med denne.

 

Har sett litt på den selv, men fungerer den med Canal Digitals CAM-modul?

 

På kompletts side er det en brukeranmeldelse hvor en påstår at det ikke fungerer. Ringte CD og de bekreftet også at den modellen ikke fungerer med deres CAM-moduler (den er ikke i registeret over godkjente enheter).

 

Ringte Philips, og de mente på at det skulle gå om man hadde en CI+ CAM-modul av versjon 1.3 (vet ikke om det var software eller firmware det var snakk om).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...