Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] 1998 Mazda 626 LX - start problem og summelyd


mhsalangli

Anbefalte innlegg

1. Når jeg vrir om nøkkelen skjer det ingenting annet enn at jeg hører det klikker i et rele på høyresiden av kupeen. Det kan ta opp til 4 ganger å vri om nøkkelen før motoren starter. Jeg er veldig påpasselig med å skru av alt som kan ta strøm før jeg starter bilen.

 

2: Når motoren er kald, så kan jeg høre en intens summelyd fra fronten av motoren når den er i gang. Når jeg tok eu-kontroll i år så hørte også verkstedet den lyden, men kunne ikke finne ut hvor den kom fra. De gjettet på at det kunne være at servopumpen var på tur til å gå. Men det har vært slik i flere måneder, når skal jeg forvente at den skal bli defekt, hvis det er den som er feilen?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

på nr.1 kan det være det er bensinpumpen, hadde samme problemet selv og har nettop byttet den. Det er vist et ganske vanlig problem på 626... Er rimelig kjappt å sjekke om den er i orden og bytte den.


 

sjekk her for kontroll av pumpe
https://dl.dropboxusercontent.com/u/12562226/1997_Mazda_626_workshop_manual_65.pdf

 

hele manualen ligger her:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/12562226/1997_Mazda_626_workshop_manual.pdf

Ny pumpe koster under 200,- på ebay :dremel::dribble:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

når jeg kjørte hjem igår så merket jeg at hvis jeg hadde rpm under 2000 så var det som om bensinpumpa ikke klarte levere nok, i uansett gir. Jeg har også problemer med å få bilen til å gå stabilt på tomgang, har bytta tennplugger og idag skal jeg skifte luftfilter. Venter også på bensinpumpen fra usa, skal visst komme 16 des. Kan hende jeg får en baksmell på tollen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...