Gå til innhold

Far Cry 4. Hva bør jeg oppgradere?


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg er på utkikk etter å oppgradere min pc. Da snakker jeg ikke store utskiftninger, men nok til å kunne kjøre far cry 4. (medium grafikk holder)

 

Jeg har veldig lite greie på pc nå om dagen, så jeg håper på hjelp fra dere.

 

Dette er hva jeg har i dag:

 

GPU: GeForce GTX 650

CPU: Intel® Core i5-3470 CPU @ 3.20GHz

Memory: 8.00 GB RAM

 

 

Kan jeg bytte ut skjermkortet mitt? Jeg aner virkelig ikke hvor dårlig det er i forhold til resten av pcen min. I så fall hvilket skjermkort anbefaler dere? Jeg ser for meg at jeg ikke har lyst til å bruke mer enn 1500-2000 :)

 

Trenger dere mer informasjon om pcen min, må dere si ifra hvor jeg finner den informasjonen :D

 

 

Takker for svar!

 

Mvh Amatøren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kan strekke deg litt mer opp i pris kan jeg sterkt anbefale deg GTX 970. Med din CPU på standard klokk, så tror jeg din 550W strømforsyning skal holde. Koster litt mer ja, men mye bedre ytelse. Senere burde du oppgradere til 16GB RAM også.

 

Ser at kortet du anbefaler koster 3500.- på komplett. Dette er nok desverre mye mer enn jeg hadde planlagt å bruke. Vet ikke helt om jeg ser grunnen til å spytte i 3500 for et skjermkort da resten av pcen min ikke er noe monster :)

Lenke til kommentar

https://www.dustinhome.no/product/5010811734/geforce-gtx-970-grafikkort

GTX 970 er nok det beste kjøpet på grafikkortfronten i dag, og uten tvil det jeg hadde valgt skulle jeg hatt nytt skjermkort nå, på tross av at jeg normalt vegrer meg for å legge ut noe særlig mer enn 2k per enkeltkomponent. Du kan sikkert hanke inn noen hundringser om du selger det gamle skjermkortet ditt også, så havner du kanskje ned mot nærmere 2k summa summarum. (edit: ser ikke ut som det er så fryktelig mye å hente på å selge det gamle, men 400 kr burde være noenlunde realistisk? En hundrelapp eller to over det hvis det er Ti?)

Prosessoren din er jo heller ikke så fryktelig gammel, så dette vil nok være en helt ålreit match.

edit2: Ut ifra speccs på maskinen din tipper jeg det er noe ferdigbygg ala. Acer, Packard Bell, Dell e.l.
Du må/bør nesten forvisse deg om at du har fysisk plass i kabinettet til et slikt kort. Et normalt GTX 650 (ikke Ti) er egentlig ganske lite. Zotac sitt GTX 970 måler 204 mm i lengde iflg. prisjakt.no, altså ikke noe monster, men det kan nok ruve godt i et lite kabinett. Husk at harddiskbrønn (og evt. harddiskene som står montert i den) ofte kan komme i veien for skjermkort på innsiden av kjipe kabinetter. Harddisker som stikker ut kan dog ofte flyttes litt på for å gi rom for grafikkort som tar mye plass.

edit3: 204 mm er ikke så veldig mye mer enn et ordinært GTX 650 ser det ut som. Det er likevel noe du kan ta høyde for dersom det allerede er veldig knapt med plass i kabinettet ditt.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Om du ikke har store planer å overklokke kan sikkert Zotac GeForce GTX 970 grafikkort være ok kjøp i den prisklassen, å få det billigere blir vanskelig hvis vi ikke snakker om salg, black friday kanskje, altenativet blir å kjøpe brukt, fordi det ikke så mange skjermkort som er oppdatert som dette, og man får mere for pengene hvis det er brukt.

 

Dustinhome er vel kanskje ikke best på kundeservice i de siste, siden de har oppgradert datasystemene, da har det vært vanskelig med å få kontakt med dem, men bortsett fra det er jeg fornøyd å handle der.

Lenke til kommentar

 

Hvis du kan strekke deg litt mer opp i pris kan jeg sterkt anbefale deg GTX 970. Med din CPU på standard klokk, så tror jeg din 550W strømforsyning skal holde. Koster litt mer ja, men mye bedre ytelse. Senere burde du oppgradere til 16GB RAM også.

 

Ser at kortet du anbefaler koster 3500.- på komplett. Dette er nok desverre mye mer enn jeg hadde planlagt å bruke. Vet ikke helt om jeg ser grunnen til å spytte i 3500 for et skjermkort da resten av pcen min ikke er noe monster :)

 

 

Det er på skjermkortet du har mest å hente. Og 970- serien er veldig mye kraft for pengene. Resten av maskina di er ikke så gal. 8GB minne holder i massevis til spill og utviklinga CPU- ytelser har vært tilnærmet stillestående.

FC4 virker ikke å være så godt optimalisert så et best mulig skjermkort kan være lurt.

Lenke til kommentar

Jeg må ha sett på feil kort på komplett

 

Hvis du kjøper kortet nevnt over på komplett, så gir de deg også Far cry 4 med i prisen (2800 kr). Link

 

Ja, jeg skulle akkurat til å skrive det. Jeg må ha sett på feil skjermkort!

 

Hjertelig takk for svar! :)

 

Men hva er forskjellen på dette og dette?

 

Er vel bare litt bedre vifte på det dyrere kortet. Om det er verdt de ekstra 300 kr får noen andre svare på, men om du ikke har tenkt å clocke det, så tror jeg at det billigere kortet skal holde :)

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Et bittelite problem har oppstått. Jeg fikk kortet allerede i dag og fant ut at jeg trenger 2stk strømkabler inn, og på mitt gamle kort satt det bare 1. Hva er alternativene jeg har?

 

Finnes det noen overganger? Jeg tok et par bilder, så krysser jeg fingrene og håper på hjelp! :)

 

 

Bilde1 og bilde2.

 

 

Edit: Kan jeg evt finne en overgang fra kabel vist på bilde 2?

 

Edit2: Feks den her?

Endret av snabelkraft
Lenke til kommentar

Det optimale er å ha egne PCI-E strømkabler som følger med strømforsyninga, og ikke en slik overgang. Men har du ikke, så må du kjøpe overgang da. Du må iallefall ha begge kablene i skjermkortet. Da vi anbefalte deg 970 kortet, så regna vi med at din strømforsyning iallefall hadde 2 stk 6-pin PCI-E kabler...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...