Gå til innhold

Problem med content aware fill

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kommet over en liten sak ved bruk av content aware fill. Det fungerer delvis, for den fjerne det den skal fjerne og legger oppå det nye som den skal gjøre. MEN, det han legger oppå er veldig kornete. Ser ikke pent ut i det hele tatt. Fikk en bekjent av meg til å gjøre samme, han fikk det til pent. Gjør jeg noe feil eller har jeg for gammel versjon eller innstillinger?

post-188148-0-17126000-1416437965_thumb.jpg

Endret av magste
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kommer skjermbilde av hele skjermen. Du ser nå, til høyre for gitaren at det er veldig kornete. Det er området jeg valgte og ta content aware med.

post-188148-0-35445200-1416486789_thumb.png

Skrevet (endret)

Her kommer skjermbilde av hele skjermen. Du ser nå, til høyre for gitaren at det er veldig kornete.

Hva med å prøve en 4k monitor for bedre oppløsning og redusert korning? :hmm:

post-226353-0-74425700-1416491601.jpg

post-226353-0-74425700-1416491601_thumb.jpg

Endret av flageborg
Skrevet

Men en 4K skjerm endrer vel ikke det at content aware lager en dårlig overgang i lyskjegen. Den synes ganske godt. Synes han lager ganske grove områder..

Skrevet

Unnskyld, men tok ett skjermbilde. Prøver å lære meg photoshop og denne biten. Men gjør jeg noe feil, så tar jeg gjerne imot veiledning.

Skrevet

Jeg kan ikke hjelpe hvis ikke jeg får innstillngene på Content Aware eller skjermdump med det over bildet på skjermen, nesten garantert en eller annen innstilling der som gjør det hvis ikke det er egenstøyen i bildet som lager resultatet.

Skrevet

Det ser ut som du velger for mye areal rundt det du skal fjerne. Prøv å legge markeringen bare såvidt på utsiden av det som skal fjernes og prøv igjen. Prøv også kombinasjon med Clone Stamp Tool...

Skrevet

Jepp som flageborg skriver, prøve å gå så tett innpå som mulig, du kan også forsøke å fjerne litt mindre deler om gangen og se om det blir håndtert penere.

Skrevet (endret)

Takk :) da blir det hjem til forsøksbenken igjen og se :)

Ok, "the BIG picture" er nå blitt til 40" 4k til test på desken - bilderedigering blir så mye mer "oversiktlig" på en armlengdes avstand :dribble:

post-226353-0-78032300-1417285571.jpg

post-226353-0-78032300-1417285571_thumb.jpg

Endret av flageborg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...