Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Sort skjerm med musepeker etter login


Anbefalte innlegg

Jeg installerte ett eller annet som ville oppdatere noen filer på systemet, ett eller annet gikk feil og etter restart så skjer dette:

Starter opp helt fint, får opp login, logger på som vanlig, jobber en god del før den kommer inn til en svart skjerm med musepeker der jeg ikke får gjort noe. Som om explorer.exe har stoppet, men får ikke opp task manager heller.

 

Nå har jeg prøvd alt jeg fant på nettet og fortsatt det samme problemet.

Jeg kommer fint inn på safe mode, har prøvd å sette pcen tilbake noen dager uten at det har endret noe, gått inn på registry og filene der så fine ut, alt virket riktig og manglet ikke noe på winlogon.

 

Jeg har også prøvd med repair med windows 7 fra usb, det gjorde heller ingenting.

 

Laget en annen adminkonto og prøvde om jeg kunne logge meg på fra den, men akkurat det samme der.

 

Noen forslag?

Har veldig lite lyst til å reinstallere,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var jo merkelig at systemgjenoppreting ikke funket hvis det var noe software som utløste feilen.

 

Det du kan gjøre er å gå inn i msconfig i safemode, velge selektiv oppstart under generelt fanen, og hake bort systemtjenester og oppstartelementer. Starter maskinen da så går du inn i msconfig og reaktiverer gradvis til feilen oppstår igjen.

 

Mulig andre har et bedre forslag, men dette ville jeg begynt med for å identifisere problemet bedre.

 

Starter maskinen fortsatt ikke så kan du velge diagnoseoppstart i stedet for selektiv oppstart. Du har også noen valg under Boot fanen, men der er jeg ikke sikker på hvordan du gjør det. Andre som kan mer om det kan sikkert hjelpe.

Lenke til kommentar

Starter den med desktop i vgasafe/safemode er det grafikk kort / drivere som er problemet.

Har du installert drivere fra Windows update kanskje .

Merk at med msconfig kan du slå av alt som ikke er Microsoft services

Apple har faktisk en fin howto for dette og Windows 7

 

http://support.apple.com/en-us/ht2292

Merk services TAB , hide microsoft services og disable all.

Lenke til kommentar

Starter den med desktop i vgasafe/safemode er det grafikk kort / drivere som er problemet.

Har du installert drivere fra Windows update kanskje .

Merk at med msconfig kan du slå av alt som ikke er Microsoft services

Apple har faktisk en fin howto for dette og Windows 7

 

http://support.apple.com/en-us/ht2292

Merk services TAB , hide microsoft services og disable all.

 

Grafikkortdrivere har jeg prøvd. Har ikke installert noe fra windows update på en god stund. Skal se på linken din.

Lenke til kommentar

Det er jo bare å se i Windows eventlog (hendelseslogg) etter error.

 

Prøvde det nå, etter litt knotingså fant jeg noe, men sier meg ikke mye.

Error, source WMI.

Event fileter with query "SELECT*FROM_InstanceModificationEvent WHITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99" could not be reactivated in namespace "//./root/CIMV2" because of error 0x80041003 Events cannot bedelivered through this filter until the problem is corrected.

Lenke til kommentar

http://support.apple.com/en-us/ht2292

Merk services TAB , hide microsoft services og disable all.

 

 

Fulgte linken, og da er alt oppe og går, det eneste som ikke skjedde er at "Windows has blocked startup programs" ikke dukket opp.

Får vurdere å prøve å starte opp en og en av de som er blokkert for å finne ut av det.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Spørs hva du legger i "grei måte".

Selv benytter jeg autoruns og prosess explorer fra microsoft sysinternals.

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb795533.aspx

 

Krever jo at du setter deg inn i alle tredjepart prosesser og services du har installert og programmer slik at du gjenkjenner exe og kjørbare dll's.

Autoruns hjelper å finne lokasjonen de starter fra.

Prosess explorer er overlegen taskmanager prosess liste m.m.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...