Gå til innhold

Muslimer banker opp 11 år gammel jente i Skien. Media holder det skjult


Gjest medlem-320416

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-320416

http://www.varden.no/nyheter/jente-11-banket-opp-av-guttegjeng-i-eventyrfabrikken-1.1335483

 

VG, Dagbladet, Aftenposten har ikke så mye som nevnt det. NRK Telemark kjørte en liten sak om det men holdt tett om at guttene var muslimer.

 

Dette er en åpenbar nasjonal nyhet som er minst like sjokkerende som det meste Dagbladet og VG kjører på forsiden.

 

Hvis de skjuler dette, hvor mye annet foregår som vi aldri får høre om?

Endret av medlem-320416
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hvem ønsker seg sterk innflytelse fra Islam?

Alle som stemmer AP, SV spesielt. Det trodde jeg alle var klar over.
Jeg vet med sikkerhet at det ikke står noe ønske eller mål om stor muslimsk innflytelse I SVs eller APs partiprogram. Jeg har heller aldri hørt noen uttalelser fra partiene om dette. Så nei, dette er ikke noe alle vet.

 

At det er enkelte som ennå ikke har forstått SV og AP sin politikk, er ikke overraskende. Men de fleste forstår meget godt at disse partiene vil endre Norge til og få mer aksept og innflytelse av Islam. Det er vel ikke noe og diskutere. Man må se på deres praktiske politikk, ikke hva som står i et program.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest medlem-320416

Nå er det relativt sjeldent at Dagsrevyen tar opp lokalsaker om barn som har blitt banket opp?

 

Når en guttegjeng banker om en 11 år gammel jente og det er etniske undertoner så er det en nasjonal nyhet.

Endret av medlem-320416
Lenke til kommentar

Det står Drammen i tittelen på tråden, men varden er ikke en Buskerud-avis, og det står Skien i artikkelen.

 

Forøvrig synes jeg helt klart media er alt for forsiktig med å nevne etnisitet i artikler. Er det en øst-europeer skrives det nasjonalitet, men har personen en mørkere nyanse i huden står det sjelden nevnt med et ord.

 

Men nå tror jeg avisene ville blitt ganske kjedelige å lese hvis de skulle skrive en sak om hvert barneslagsmål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-320416

Det står Drammen i tittelen på tråden, men varden er ikke en Buskerud-avis, og det står Skien i artikkelen.

 

Forøvrig synes jeg helt klart media er alt for forsiktig med å nevne etnisitet i artikler. Er det en øst-europeer skrives det nasjonalitet, men har personen en mørkere nyanse i huden står det sjelden nevnt med et ord.

 

Men nå tror jeg avisene ville blitt ganske kjedelige å lese hvis de skulle skrive en sak om hvert barneslagsmål.

 

Helt vilt at du kaller det for et barneslagsmål. En gjeng gutter banket opp en jente i så grad at hun tilbragte natten på sykehus deretter.

Endret av medlem-320416
Lenke til kommentar

Jeg er ikke ekstremt glad for mye av innvandringen her i landet selv, men slike mennesker som deg gjør virkelig ikke innvandringsdebatten noe godt.

 

Hva kaller du det når barn slåss? Jo, greit, det var vel et overfall, men det er fortsatt ikke unormalt. Det er så klart ikke greit, men ikke unormalt. Ingen nasjonal nyhet i alle fall.

 

edit; grunnlaget for påstanden min i starten av innlegget er jo at alt du diskuterer her på forumet er hvor ille innvandrere er, bare så du ikke tror jeg tar det ut av det blå.

Endret av kimbert007
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-320416

Jeg er ikke ekstremt glad for mye av innvandringen her i landet selv, men slike mennesker som deg gjør virkelig ikke innvandringsdebatten noe godt.

 

Hva kaller du det når barn slåss? Jo, greit, det var vel et overfall, men det er fortsatt ikke unormalt. Det er så klart ikke greit, men ikke unormalt. Ingen nasjonal nyhet i alle fall.

 

På hvilken måte er jeg dårlig for innvandringsdebatten. Jeg tar det ikke som en fornærmelse, jeg vil gjerne vite hva du mener så jeg kan ta stilling.

 

At guttegjenger banker opp jenter er noe helt nytt og oppsiktsvekkende her til lands, slik virker det i alle fall for meg. Det er også mye som tyder på at det her er snakk om noe tilsvarende en "hate crime", altså at det er etnisk fiendskap som ligger bak. Noen veninner av jenta hadde visstnok "såret guttene inni seg", som antakeligvis er en henvisning til en fornærmelse mot Islam. Dette vet vi ikke nok om, men det burde være gransket og det er utvilsomt grunn for interesse.

Endret av medlem-320416
Lenke til kommentar

Antagelig noe om Islam? Min antagelse heller mer mot kjærlighet.

 

Slik du fremstår her på forumet er du kun ute etter å ta innvandrere, og da fortrinnsvis muslimer. Det er mitt inntrykk av deg. Du er ikke her for å diskutere noe som helst annet, og det hele blir litt ensporet.

 

Innvandringsdebatten som foregår i kommentarfeltene i nettavisene flommer over av lavpannede idioter som virkeliggjør stereotypene de rødgrønne elsker å bruke. Det er skadelig, for det gjør at mange mennesker tar avstand fra debatten og heller velger å tie. Det er min teori.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde det derimot vært vanlige Norske gutter som hadde banket opp en muslim. Da måtte man skrevet om det og man hadde hylt rasisme. [/size]

Det er bare spekulasjoner og løse påstander fra din side.

 

Barn sloss, de banker hverandre opp, de dytter og slår og sparker og lugger. Hver dag blir flere barn skadet som følge av krangel og slossing. Noen ganger er et eller flere av barna av utenlandsk opprinnelse, noen ganger ikke. Bare en brøkdel av disse tilfellene lages det notiser av om i avisene, og også veldig sjelden i lokalaviser.

 

Jeg har selv sett en klassekamerat bli banket opp i skolegården en gang. Han ble alvorlig skadet. Angrepet var totalt uprovosert av en elev et klassetrinn over oss. Jeg så aldri snurten av noen journalister verken fra lokalavisa eller VG, og ingen så noe om det i avisene etterpå. Men så var gjerningspersonen en nordmann, så det var vel ikke så interessant selv om "offeret" var svakt mentalt tilbakestående.

 

Grunnen til at denne saken vi skriver om her ble slått så stort opp, er nettopp at gjerningspersonene var av utenlandsk opprinnelse. Så spørsmålet til trådstarter burde egentlig bli snudd på hodet; Hvorfor dras saken frem i media overhodet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-320416

Antagelig noe om Islam? Min antagelse heller mer mot kjærlighet.

 

Slik du fremstår her på forumet er du kun ute etter å ta innvandrere, og da fortrinnsvis muslimer. Det er mitt inntrykk av deg. Du er ikke her for å diskutere noe som helst annet, og det hele blir litt ensporet.

 

Innvandringsdebatten som foregår i kommentarfeltene i nettavisene flommer over av lavpannede idioter som virkeliggjør stereotypene de rødgrønne elsker å bruke. Det er skadelig, for det gjør at mange mennesker tar avstand fra debatten og heller velger å tie. Det er min teori.

 

Fra kommentarfeltet på artikkelen: https://imgur.com/8792nfe

Kjærlighet? Virkelig?

 

Hva jeg har postet i fortiden er ikke relevant. Hvis mange skriver dumme argumenter mot innvandring (aka lavpannet) vil det være negativt for debatten, men for å anklage meg for det må du først påpeke hvorfor argumentene mine er dumme.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-320416

 

Hadde det derimot vært vanlige Norske gutter som hadde banket opp en muslim. Da måtte man skrevet om det og man hadde hylt rasisme. [/size]

Det er bare spekulasjoner og løse påstander fra din side.

 

Barn sloss, de banker hverandre opp, de dytter og slår og sparker og lugger. Hver dag blir flere barn skadet som følge av krangel og slossing. Noen ganger er et eller flere av barna av utenlandsk opprinnelse, noen ganger ikke. Bare en brøkdel av disse tilfellene lages det notiser av om i avisene, og også veldig sjelden i lokalaviser.

 

Jeg har selv sett en klassekamerat bli banket opp i skolegården en gang. Han ble alvorlig skadet. Angrepet var totalt uprovosert av en elev et klassetrinn over oss. Jeg så aldri snurten av noen journalister verken fra lokalavisa eller VG, og ingen så noe om det i avisene etterpå. Men så var gjerningspersonen en nordmann, så det var vel ikke så interessant selv om "offeret" var svakt mentalt tilbakestående.

 

Grunnen til at denne saken vi skriver om her ble slått så stort opp, er nettopp at gjerningspersonene var av utenlandsk opprinnelse. Så spørsmålet til trådstarter burde egentlig bli snudd på hodet; Hvorfor dras saken frem i media overhodet?

 

 

For å klargjøre, var offeret av ikke-vestlig opprinnelse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...