Kråkeslått Skrevet 8. november 2014 Rapporter Del Skrevet 8. november 2014 Hei. Jeg har et problem med bilen. Jeg var ute å kjørte å plutselig stoppet motoren og EPC lampen og Batteri lampen startet å lys, jeg klarte å trille inn på en busslomme (der står bilen fortsatt). Jeg får ikke startet bilen, når jeg vrir om nøkkelen virker det som om motoren prøver å starte men noe hindrer den, EPC lampen og batteri lampen lyser fortsatt. Bilen er en VW Golf mk4, 2000 modell. Håper virkelig det er noen her som kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 8. november 2014 Rapporter Del Skrevet 8. november 2014 Har ikke noe sikkert svar, men jeg hadde tilsvarende problem med min Octavia 2003 som deler veldig mye teknikk og deler med Golf. Da var feilen defekt motorstyring. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 8. november 2014 Rapporter Del Skrevet 8. november 2014 (endret) Det er neppe reparerbart i veikanten. Du bør snarest taue den til verksted, så du ikke står i veien for kollektivtrafikken. Sjekk forsikringen din. Tauing kan være inkludert mot en femhundrelapp i egenandel. Eller du er kanskje NAF- eller Viking-medlem? Forsikringsselskapet mitt har to ganger måtte sende tauebil. Den ene gangen glemte de å sende regning på egenandelen. Jeg ringte og minte dem på det etter en stund, og slapp å betale fordi jeg var ærlig :-) Drivakselen min tålte ikke en bratt bakke med skarp sving, men skaden må ha oppstått gradvis, for det var rust i bruddflatene. Endret 8. november 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. november 2014 Rapporter Del Skrevet 8. november 2014 Drivakselen min tålte ikke en bratt bakke med skarp sving, men skaden må ha oppstått gradvis, for det var rust i bruddflatene. På enkelte biler er jo dette et kjent problem. Nå vet ikke jeg hva du kjørte, men på eksempelvis Mercedes 124 er dette relativt vanlig etter hva jeg forstår.. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 8. november 2014 Rapporter Del Skrevet 8. november 2014 (endret) Jeg har en Peugeot 407. Den har 2 liter bensinmotor, automatgir og forhjulsdrift. Akselen fra girkassa til høyre (tror jeg) hjul var knekt på midten. Verkstedmannen mente at dette var svært sjelden på denne modellen. Han hadde ikke hørt om det før. Reservedel måtte fraktes med ekspresspost fra Danmark. Sparte litt penger på at det var pant på den gamle. Den skulle visst analyseres. Endret 8. november 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå