Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Bilen starter ikke EPC lampe lyser


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et problem med bilen.

 

Jeg var ute å kjørte å plutselig stoppet motoren og EPC lampen og Batteri lampen startet å lys, jeg klarte å trille inn på en busslomme (der står bilen fortsatt).

Jeg får ikke startet bilen, når jeg vrir om nøkkelen virker det som om motoren prøver å starte men noe hindrer den, EPC lampen og batteri lampen lyser fortsatt. Bilen er en VW Golf mk4, 2000 modell.

 

Håper virkelig det er noen her som kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er neppe reparerbart i veikanten. Du bør snarest taue den til verksted, så du ikke står i veien for kollektivtrafikken.

Sjekk forsikringen din. Tauing kan være inkludert mot en femhundrelapp i egenandel. Eller du er kanskje NAF- eller Viking-medlem?

 

Forsikringsselskapet mitt har to ganger måtte sende tauebil. Den ene gangen glemte de å sende regning på egenandelen. Jeg ringte og minte dem på det etter en stund, og slapp å betale fordi jeg var ærlig :-)

 

Drivakselen min tålte ikke en bratt bakke med skarp sving, men skaden må ha oppstått gradvis, for det var rust i bruddflatene.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg har en Peugeot 407.

Den har 2 liter bensinmotor, automatgir og forhjulsdrift.

Akselen fra girkassa til høyre (tror jeg) hjul var knekt på midten.

Verkstedmannen mente at dette var svært sjelden på denne modellen. Han hadde ikke hørt om det før.

Reservedel måtte fraktes med ekspresspost fra Danmark.

Sparte litt penger på at det var pant på den gamle. Den skulle visst analyseres.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...